آریا طاری

سومین تقابل کریستیانو با فوتبال ایران، خاطره نبرد قبلی را از ذهن او پاک کرد. کریس در آزادی البته به زحمت نیفتاد و تنها یک شوت درون چارچوب داشت. او برای بردن این بازی، وادار به گل زدن یا پاس گل دادن نبود. مجموع ماجراهایی که در این نبرد رقم خورد، النصر را به تصاحب اولین پیروزی‌اش در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا سوق داد. میزبانی یک تیم ایرانی در این مرحله بعد از 1583 روز، در نهایت اتفاق خوش‌یمنی برای فوتبال ایران نداشت.

بیرو   رسید   اما... 

بزرگ‌ترین تردید قبل از شروع بازی دو تیم، ماجرای رسیدن یا نرسیدن علیرضا بیرانوند به مسابقه بود. مرد اول خط دروازه پرسپولیس به هر قیمتی خودش را به این بازی رساند و در جریان مسابقه نیز نشانه‌ای از مصدومیت در ساق‌های او دیده نمی‌شد. علی بیرو در نیمه اول بازی هم نمایش خوبی داشت و در نیمه دوم دیگر نمی‌توانست مانع گلزنی النصری‌ها شود. او باز هم از کریستیانو گل نخورد اما دو هم‌تیمی رونالدو، دروازه سرخ‌ها را باز کردند و شکست پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را رقم زدند.

این   شوک   وحشتناک

کیفیت فاجعه‌بار چمن ورزشگاه، خیلی زود تاثیرش را روی مهره‌های پرسپولیس گذاشت و موجب مصدومیت مهدی ترابی شد. بهترین و موثرترین بازیکن پرسپولیس، از همان دقایق ابتدایی نتوانست به مسابقه ادامه بدهد و با یک تعویض اجباری روبه‌رو شد. این یک شوک بسیار بزرگ برای تیم یحیی بود. چراکه مهدی ترابی اصلی‌ترین امید گلزنی تیم در این مسابقه به شمار می‌رفت. از دست دادن ترابی، ماجرایی نبود که تیم بتواند به سادگی با آن کنار بیاید. این اتفاق تاثیر قابل توجهی روی نتیجه نهایی این بازی در تهران گذاشت.

شهاب،   علیه   آرزوها

اگر خروج مهدی ترابی از زمین به پرسپولیس لطمه زد، ورود شهاب زاهدی هم اصلا تصمیم خوبی نبود. بازیکنی که کاملا سردرگم به نظر می‌رسید و مدام مشغول لو دادن توپ بود. زاهدی در نیمه اول صاحب یک فرصت بسیار خوب برای گلزنی شد اما این فرصت را با یک پاس عجیب، خراب کرد تا نشان بدهد که هنوز در قواره‌های بازی برای تیمی مثل پرسپولیس نیست. در شب سرشار از شکست زاهدی، او برای گرفتن پیراهن رونالدو نیز تلاش کرد اما حتی این تلاش هم به سرانجام نرسید تا بازیکن شماره 20 پرسپولیس، سه‌شنبه شب در همه چیز شکست خورده باشد!

اشتباه   در حد   لالیگا

میلاد سرلک هم تاثیر قابل توجهی روی شکست خوردن پرسپولیس داشت. هافبکی که یک کارت زرد دریافت کرده، طبیعتا نباید بی‌محابا روی پای حریف برود و این‌چنین تیمش را به دردسر بیندازد. سرلک روی این صحنه، در دام کریستیانو افتاد و مغلوب هوش بالای این بازیکن شد. شاید بهتر بود یحیی زودتر این هافبک را از زمین بازی بیرون بکشد و تیم را در ریسک 10 نفره شدن قرار ندهد اما این اتفاق رخ نداد و میلاد در زمین ماند تا به سادگی کارت زرد دوم را دریافت کند. پرسپولیس قبل از 10 نفره شدن، پا پس نکشیده بود اما پس از آن، دیگر شانسی برای رقابت با تیمی کهکشانی در قاره آسیا نداشت. شاید این مساله، روی شانس سرلک برای ملی‌پوش ماندن هم تاثیر زیادی داشته باشد.

ویرانگر   در  سمت  چپ

تیمی مثل النصر، فقط در رونالدو، مانه و بروزوویچ خلاصه نمی‌شد. آنها بازیکنان بومی نسبتا خوبی هم داشتند. به خصوص در سمت چپ زمین، این تیم بسیار خطرناک به نظر می‌رسید. هر دو گل النصر نیز از همین فضا زده شد. محمدحسین غریب هافبک چپ این تیم که بهترین پاسور لیگ عربستان هم بود، اولین گل بازی را زد و قاسم که در پست دفاع چپ برای النصر بازی می‌کرد، کار پرسپولیس را با یک ضربه تماشایی تمام کرد تا النصر، همه امتیازهای این بازی را در حساب خودش نگه دارد.

این  تجربه   «خاص»   بود

سفر پرماجرای کریستیانو به تهران هم سرانجام به پایان رسید. او در این سفر با استقبال فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شد و البته آرزوی چند نفر را هم برآورده کرد تا قلب بزرگش را نشان بدهد. او از این سفر به عنوان تجربه‌ای خاص نام برد و آن را باورنکردنی توصیف کرد. بدون شک رونالدو نیز تحت تاثیر میزان هوادارانش در ایران قرار گرفته بود. این اولین سفر رونالدو به تهران محسوب می‌شد اما حضور در لیگ قهرمانان آسیا، بدون شک باعث خواهد شد تا این بازیکن باز هم به تهران سفر کند.

این   تیم   هنوز   شانس   دارد

کار برای پرسپولیس در آسیا، تازه شروع شده است. این تیم هنوز شانس دارد تا شرایط را در این تورنمنت عوض کند. قرمزها بازی بعدی‌شان را در قطر روبه‌روی الدحیل برگزار می‌کنند. حریفی که در دیدار اول مقابل استقلال تاجیکستان متوقف شده است. شاید صدرنشینی در این گروه، دیگر در دسترس نباشد اما پرسپولیس باید برای قرار گرفتن بین بهترین تیم‌های دوم این تورنمنت، مبارزه کند. آنها فعلا در قعر جدول گروه دیده می‌شوند و قرار نیست زمان زیادی را در این رده بگذرانند.