با اینکه مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی از اول مهر برگزار می‌شود، این مسابقات از روز گذشته به صورت غیررسمی آغاز شد و نخستین برد کاروان ورزش ایران نیز به دست آمد. اولین دیدار ملی‌پوشان والیبال ساحلی کشورمان در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در زمین اصلی مسابقات برگزار شد که تیم ایران دو (علیرضا آقاجانی-  عباس پورعسگری) به مصاف ماکائو ( چنگ و وونگ) رفت و در دو ست با نتیجه ۲۱ بر ۱۱ و ۲۱ بر هشت از سد این تیم گذشت. «تیم والیبال ساحلی یک ایران» دیروز استراحت داشت و از امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریور) کار خود را آغاز می‌کند. ملی‌پوشان ایران یک (بهمن سالمی و سینا شوکتی ) مقابل قطر صف‌آرایی می‌کنند.

در حالی که روز گذشته بزرگ‌ترین گروه کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی که در برگیرنده ۱۳ رشته و تیم است، وارد دهکده این بازی‌ها شد، امروز نگاه‌ها به سالن والیبال معطوف است. شاگردان بهروز عطایی که در گروه دوم مرحله مقدماتی با نپال و بحرین همگروه هستند، امروز از ساعت 10 صبح به وقت تهران به مصاف نپال می‌روند تا اولین برد را در راه رسیدن به فینال به دست بیاورند. این برای نخستین بار است که تیم‌های والیبال ایران و نپال مقابل هم قرار می‌گیرند. 

در سابقه والیبال نپال موفقیت خاصی دیده نمی‌شود و درواقع این تیم حریف دست و پاگیری برای تیم ملی ایران به حساب نمی‌آید. تنها مدال تیم ملی والیبال نپال به مسابقات منطقه مرکزی آسیا در سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که به رنگ برنز و مقام سومی است. تیم ملی والیبال مردان نپال چهار بار در بازی‌های آسیایی شرکت کرده که بهترین رتبه کسب شده این تیم به جایگاه دوازدهمی در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ برمی‌گردد. همچنین این تیم در سال‌های ۱۹۷۸ و ۲۰۱۸ در جایگاه پانزدهم قرار گرفت. رتبه تیم ملی والیبال نپال در رده‌بندی جهانی نیز نامناسب است به‌گونه‌ای که در بین ۱۰۰ تیم برتر جهان قرار ندارد. پر بیراه نیست که بگوییم نپال یک حریف تمرینی برای پسران عطایی است. تیم ملی والیبال در دوره قبلی این بازی‌ها روی سکوی اول ایستاد و امسال هم به گفته محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون،‌ تنها به کسب مدال طلا فکر می‌کند. 

اما دیگر ورزشکاران ایران که امروز باید وارد میدان شوند، روئینگ‌سواران هستند که در دور مقدماتی پنج ماده باید به آب بزنند. نازنین ملایی و کیمیا زارعی در روئینگ دونفره سبک‌وزن بانوان، مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ دونفره سنگین‌وزن بانوان و امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی در روئینگ دونفره سنگین‌وزن مردان از بامداد امروز کار خود را آغاز کردند. همچنین امیرحسین محمودپور از ساعت ۱۱:۲۰ در گروه سوم مقدماتی روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن مردان با نمایندگان عربستان، پاکستان، عراق و کویت مسابقه می‌دهد. نفرات اول تا سوم این رقابت به نیمه‌نهایی و مابقی راهی شانس مجدد می‌شوند. تیم روئینگ چهارنفره بانوان ایران با ترکیب مهسا جاور، نازنین ملایی، زینب نوروزی و فاطمه مجلل در مسابقه تعیین خط روئینگ چهارنفره سنگین‌وزن بانوان با حریفانی از چین، اندونزی، ویتنام و قزاقستان رقابت خواهد کرد.

در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، قایقرانی ایران چهار نقره و سه برنز به دست آورد. این تیم امسال هم جزو شانس‌های مدال کاروان ایران به حساب می‌آید. قایقرانان کشورمان برای کسب موفقیت در هانگژو اردوی یک‌ ماهه‌ای در روسیه برگزار کردند تا با شرایطی بهتر و نزدیک به مسابقات بتوانند تمرین کنند و سهمی از مدال‌های نوزدهمین دوره المپیک آسیایی داشته باشند. قایقرانی ایران به خصوص توسط تیم بانوان می‌تواند جایگاه خوبی در مدال‌های کاروان پیدا کند.