سپاهان شوکه، نساجی تاریخ‌ساز!

لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران، نسبتا خوب شروع شد. نساجی و سپاهان از دو بازی در دور اول گروهی لیگ قهرمانان، چهار امتیاز دشت کردند و نمایش خوبی نیز روبه‌روی رقبای‌شان داشتند. این شروع ماجراجویی تیم‌های ایرانی در فوتبال آسیا بود. پسران مهدی رحمتی نتیجه ایده‌آلی در آسیا به دست آوردند اما شاگردان ژوزه مورایس، به نتیجه دلخواه‌شان نرسیدند تا برخلاف نساجی، در صدر جدول این گروه دیده نشوند و کار دشوارتری برای صعود داشته باشند.

آریا رهنورد

نساجی، بالاتر از نیمار

در پایان دیدارهای اول چند گروه لیگ قهرمانان، نساجی در جدول بالاتر از الهلال دیده می‌شود. چراکه الهلال در مسابقه با نوبهار ازبکستان در خانه متوقف شد. نبرد عجیبی که 14 دقیقه وقت اضافه داشت و البته موجب عصبانیت شدید نیمار نیز شد. سوپراستار برزیلی در این بازی حرکتی انجام داد که می‌توانست منجر به اخراجش از زمین شود اما داور با او مدارا کرد و اجازه داد این بازیکن در زمین بماند. نساجی اما در هندوستان، توانست لیگ قهرمانان را با پیروزی شروع کند. این اولین بازی تاریخ نساجی در آسیا بود که به اولین برد و اولین کلین‌شیت تاریخ این تیم در لیگ قهرمانان منجر شد. احسان حسینی نیز اولین گل تاریخ نساجی در آسیا را زد تا برای همیشه بخشی از تاریخ این باشگاه باشد. تیم مهدی رحمتی که اعتماد به نفس خوبی برای روبه‌رو شدن با مومبای سیتی داشت، روی پاس فوق‌العاده زامهران و ضربه تمام‌کننده احسان حسینی به گل اول بازی دست پیدا کرد. در نیمه دوم هم محمدرضا آزادی تیر خلاص را به حریف زد و این گل را با یک شادی رونالدویی جشن گرفت تا همه چیز، برای نساجی و تیمش به بهترین شکل ممکن پیش برود. نساجی در این بازی اصلا شبیه تیم‌هایی نبود که برای اولین بار به آسیا قدم گذاشته‌اند. هرچند که حریف هم تیم قدرتمندی به نظر نمی‌رسید. از همین حالا، همه فکر نساجی باید به دیدار حساس با الهلال عربستان معطوف شود. یک بازی بزرگ در آزادی که بدون شک تماشاگران تیم شمالی استقبال خوبی از آن به عمل خواهند آورد. الهلال هم بعد از توقف در دیدار اول، انگیزه‌های بسیار زیادی برای پیروزی در دیدار دومش خواهد داشت. نساجی با برد در هندوستان، فعلا توانسته در لیگ قهرمانان امیدوارکننده ظاهر شود. به نظر می‌رسد حداقل دوم شدن در این گروه، برای تیم رحمتی کاملا دور از دسترس نخواهد بود.

نساجی در هندوستان، توانست لیگ قهرمانان را با پیروزی شروع کند. این اولین بازی تاریخ نساجی در آسیا بود که به اولین برد و اولین کلین‌شیت تاریخ این تیم در لیگ قهرمانان منجر شد. از همین حالا، همه فکر نساجی باید به دیدار حساس با الهلال عربستان معطوف شود

شبی که ژوزه غافلگیر شد

«آنها همه چیز را درباره ما می‌دانستند و ما، هیچ چیز در مورد آنها نمی‌دانستیم!» این جمله ژوزه مورایس، به خوبی حس و حال سپاهانی‌ها در اربیل را به تصویر می‌کشد. سپاهان روبه‌روی حریفی قرار گرفته بود که تیمی بسیار ناشناخته به نظر می‌رسید. چراکه فصل جدید فوتبال عراق هنوز کلید نخورده است. با این حال خود سپاهان به سبب بازی در فوتبال ایران، به خوبی از سوی حریف آنالیز شده بود. سرشناس‌ترین بازیکن نیروی هوایی عراق، همام طارق بود. بازیکنی که سابقه حضور در فوتبال ایران و بازی برای استقلال را هم دارد. جو ورزشگاه نیز سنگین به نظر می‌رسید و هواداران نیروی هوایی، استقبال زیادی از تیم‌شان به عمل آورده بودند. گل اول بازی، یک اتفاق شوکه‌کننده برای سپاهان بود. گلی که با ضربه ستاره شماره 10 حریف و البته برخورد توپ به محمد دانشگر رقم خورد. 

خود دانشگر البته دقایقی بعد جبران کرد و بازی را به تساوی کشید. اولین مداخله وی‌.ای‌.آر برای یک باشگاه ایرانی در این فصل هم در همین صحنه رقم خورد. بازیکنان حریف گل سپاهان را آفساید می‌دانستند اما بررسی کمک‌داور ویدئویی نشان داد که این گل در شرایط کاملا سالم به ثمر رسیده و هیچ مشکلی نداشته است. سپاهان به مرور زمان به خوبی به بازی مسلط شد و حتی توانست با یک همکاری دیدنی بین محمد کریمی و محمد قربانی و یک ضربه چیپ دیدنی، به گل دوم هم برسد. همه چیز مهیا بود تا این تیم، یک پیروزی مهم را در اولین تجربه آسیایی جشن بگیرد اما تیم مورایس بیش از حد عقب کشید و گل دوم بازی را از حریف دریافت کرد. اتفاقی که موجب شد دو امتیاز بسیار مهم در شروع دور گروهی از دست سپاهان برود و کار این تیم برای سرگروهی دشوار شود. در همین گروه، الاتحاد شروع درخشانی در آسیا داشت و رقیب ازبکستانی‌اش را با سه گل شکست داد. این اتفاق در حالی رقم خورد که کریم بنزما مصدوم بود و نمی‌توانست تیمش را در این نبرد همراهی کند. جالب اینکه حمدا... نیز مصدوم شد تا الاتحاد بدون مهاجم تخصصی در نیمه دوم بازی کند. به هر حال تیم عربستانی فعلا مدعی شماره یک سرگروهی در این گروه به حساب می‌آید و سپاهان باید برای غافلگیر کردن این حریف به آب و آتش بزند. بازی دوم تیم مورایس در اصفهان روبه‌روی بنزما و تیمش برگزار خواهد شد.