نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی شهر هانگژو در کشور چین از روز شنبه اول مهرماه با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی آغاز می‌شود. اما نمایندگان ایران از امروز (سه‌شنبه 28 شهریور) به میدان می‌روند تا این مسابقات به صورت غیررسمی استارت بخورد. دو رشته والیبال ساحلی مردان و فوتبال نخستین رشته‌های ورزشی ایران هستند که امروز رقابت خود را در هانگژو استارت می‌زنند. ساحلی‌بازان از ساعت 4:30 بامداد کار خود را آغاز کردند و تیم ملی فوتبال نیز از ساعت 15 در مرحله گروهی به مصاف عربستان می‌رود. در مسابقات چهارشنبه سی‌ام شهریور نیز رقابت‌های والیبال ساحلی مردان ادامه پیدا می‌کند، در قایقرانی نمایندگان ایران در روئینگ دو نفره زنان و مردان و و روئینگ چهار نفره زنان دست به پارو می‌شوند و بلندقامتان والیبال نیز در مرحله گروهی از ساعت 10 صبح به مصاف نپال می‌روند. 

کاروان ایران در دو دوره قبلی یک روند نزولی را آغاز کرده و همه تلاش مسئولان و ورزشکاران بر این بوده که این روند در بازی‌های 2022 هانگژو متوقف شود. با توجه به پیشرفت سایر کشورها به ویژه کشورهای آسیای میانه در سال‌های اخیر و عدم مدیریت صحیح در برخی رشته‌های پرمدال، شاید تکرار عنوان ششمی دوره قبل هم بتواند عملکرد خوبی به شمار برود.

کاروان 378 نفره ایران قرار است در رشته‌های مختلفی در بازی‌های آسیایی شرکت کند. از برخی رشته‌ها انتظارات کسب مدال می‌رود، اما از برخی دیگر این انتظار وجود ندارد و آنها به دنبال شگفتی‌سازی در این رویداد بزرگ آسیایی هستند. ووشو، کوراش، جوجیتسو، کاراته، قایقرانی آب‌های آرام، قایقرانی روئینگ، قایقرانی اسلالوم، وزنه‌برداری، تیراندازی، شمشیربازی سابر، تیروکمان، والیبال، والیبال ساحلی، دوچرخه‌سواری، کبدی، شطرنج، اسکیت، بوکس، بسکتبال مردان، بسکتبال سه نفره، دوومیدانی، هندبال، فوتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، تنیس، جودو، بازی‌های الکترونیک، شیرجه، شنا، صخره‌نوردی، واترپلو، سوارکاری، ژیمناستیک رشته‌هایی هستند که ایران در آنها نماینده دارد.