آریا طاری

هواداران منچستر بعد از نمایش‌های نسبتا خوب فصل گذشته، انتظار داشتند در این فصل روزهای بهتری را تجربه کنند اما هرچه نفرین در دنیا وجود داشته، برای این تیم اتفاق افتاده است. اول اینکه خریدارهای احتمالی، پیشنهاد مالکان باشگاه را نپذیرفته‌اند، دوم اینکه یک ستاره این تیم با اتهام خشونت علیه زنان روبه‌رو شده، سوم اینکه یکی دیگر از ستاره‌های این تیم با سرمربی به بن‌بست خورده و چهارم اینکه اوضاع خط دفاعی شیاطین سرخ، اصلا جالب نیست. در چنین شرایطی، سخت می‌شود انتظار داشت که در این فصل اتفاق‌های خوبی برای قرمزهای منچستر رخ بدهد.

گلیزرها   فروشنده   نیستند

مدت زیادی است که صحبت از فروش باشگاه یونایتد از سوی خانواده گلیزر می‌شود. خانواده‌ای که هرگز در بین هواداران باشگاه محبوبیتی نداشته‌اند. آنها حتی در دوران اوج موفقیت باشگاه با سر الگس فرگوسن، همواره در مظان اتهام بودند و هوادارها در استادیوم علیه‌شان شعار می‌دادند. حالا که یونایتد به این حال و روز افتاده، آنها هم صحبت از فروش باشگاه کرده‌اند. حتی چند سرمایه‌گذار سرشناس از انگلیس و خاورمیانه، برای خرید باشگاه پیشنهاد داده‌اند اما حالا گفته می‌شود که گلیزرها پشیمان شده‌اند و به دنبال انتقال مالکیت نیستند. اتفاقی که با واکنش منفی ستاره‌های سابق یونایتد روبه‌رو شده است. رایان گیگز از گلیزرها خواسته به هر قیمتی این انتقال را انجام بدهند. چراکه باشگاه با آنها آینده‌ای ندارد. گری نویل هم از خانواده گلیزر خواسته تا یا به شکل جدی پای کار بیایند و اولدترافورد را بازسازی کنند و یا اینکه تیم را به فروش برسانند. این بلاتکلیفی بدون شک برای منچستری‌ها آزاردهنده خواهد بود.

رسوایی  آنتونی،  همین  را کم  داشتند

در همین روزهای اخیر، یک توفان بسیار بزرگ علیه ستاره برزیلی یونایتد راه افتاده است. اتهام تعرض جنسی و استفاده از خشونت علیه زنان به آنتونی در کشور برزیل، موجب شد نام او از فهرست تیم ملی خارج شود و ژسوس به جای این بازیکن به اردوی سلسائو برود. بلافاصله منچستریونایتد نیز اعلام کرد که همکاری لازم را در این پرونده انجام می‌دهد و اگر لازم باشد، برخورد قانونی را با آنتونی به نمایش می‌گذارد. آنها قبلا با مورد مشابه میسون گرینوود مواجه شدند و حتی بعد از تبرئه این بازیکن، راضی نشدند که او را در تیم نگه دارند. این ماجرا حالا یک کابوس برای خرید صد میلیونی باشگاه است. بازیکنی که هرگز به اندازه رقم دستمزدش برای یونایتد موثر نبوده و حالا تیم را نیز با یک چالش بسیار بزرگ روبه‌رو کرده است. شکایت اولیه علیه آنتونی، با شکایت دو زن دیگر نیز همراه شده است. این یعنی او فاصله‌ای با نابودی ندارد و بعید نیست خیلی زود از مستطیل سبز به پشت میله‌ها منتقل شود! 

جیدن  و   اریک،  یک  جدایی!

درست بعد از بازی آرسنال، وقتی همه بازیکنان و مربیان یونایتد عصبانی و ناراحت بودند، جملات اریک تن‌هاگ علیه سانچو در نشست خبری، سروصدای زیادی به پا کرد. سانچو هم به سرعت جواب او را داد تا حاشیه تازه‌ای برای یونایتد ساخته شود. خیلی‌ها باور دارند که اگر سر الکس فرگوسن سرمربی یونایتد بود، هرگز بازیکنی جرات نداشت چنین اظهارنظری داشته باشد. در آن دوران بازیکنی که این‌چنین پاسخ سرمربی را می‌داد، به طرف درهای خروجی هدایت می‌شد. با این حال هیچ دلیلی هم نداشت که سرمربی تیم بعد از یک شکست، این‌چنین از بازیکنش انتقاد کند و تمرین تیم را این‌چنین زیر سوال ببرد. به هر حال این اتفاق چندان خوشایندی نبود و باعث به وجود آمدن مشکلات تازه‌تری در این باشگاه انگلیسی شد.

راموس  هم  نه  گفت

منچستری‌ها برای سروسامان دادن به وضعیت خط دفاعی، به دنبال سرخیو راموس بودند اما این بازیکن هم به پیشنهاد باشگاه پاسخ منفی داد. منچستر حاضر بود برای هر سال چیزی نزدیک به پنج میلیون یورو به راموس بدهد اما او با رد این پیشنهاد، حاضر شد در ازای یک میلیون یورو برای هر سال پیراهن باشگاه سویا را بپوشد و به تیم سابقش برگردد. منچستر در این سال‌ها چندین بار برای خرید راموس تلاش کرده است. او چند بار به یونایتد نزدیک شد و هر بار به این تیم پاسخ منفی داد. اتفاقی که حالا دوباره در این تابستان تکرار شده است.

زوج  مرگ!

زوج مرگ، نامی است که یونایتدی‌ها روی ترکیب جانی اونز و هری مگوایر گذاشته‌اند. دو نفر که در دقایق پایانی دیدار با آرسنال کنار هم در قلب دفاع تیم بازی کردند و نتیجه این اتفاق، فاجعه‌بار بود. مصدومیت واران، لیساندرو مارتینز و لیندلوف، یونایتد را در دفاع با چالش بزرگی روبه‌رو کرده است. اونز 36 ساله و مگوایر پراشتباه در کنار هم، کار دشواری برای ایستادن روبه‌روی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا خواهند داشت. منچستری‌ها باید خوش‌شانس باشند که مدافعان اصلی‌شان هرچه زودتر به میادین برگردند. در غیر این صورت اوضاع برای این تیم در اروپا اصلا خوب پیش نخواهد رفت. در لیگ برتر هم به باور گری نویل، آنها فعلا در حد یک تیم میانه جدولی هستند.