آریا طاری

همان‌طور که انتظار می‌رفت، روز پایانی نقل و انتقالات فوتبال اروپا هیجان زیادی داشت و حداقل 15 جابه‌جایی بسیار مهم در آن اتفاق افتاد. این در حالی بود که رئال مادرید، خودش را از بازار کنار کشیده بود و بایرنی‌ها نیز در یک اتفاق باورنکردنی، موفق نشدند قرارداد پالینیا را ثبت کنند و این بازیکن دوباره به لیگ برتر برگشت. نکته جالب در مورد این ددلاین، پرتغالی‌شدن نیوکمپ بود. پروژه بازسازی بارسا حالا با استفاده از هموطنان کریس رونالدو آغاز شده است.

ژواوو فلیکس؛ آرزویی که برآورده شد!‌

همین چند هفته قبل بود که ستاره جوان اتلتی، از آرزویش برای پیوستن به بارسا صحبت کرد. شاید هم این توصیه‌ مدیربرنامه‌های فلیکس به این بازیکن بود. به هر حال او در مسیر خروج از اتلتی قرار گرفت و سرانجام به بارسا ملحق شد. با توجه به خالی بودن شماره 10 در بلوگرانا، به نظر می‌رسد شماره سابق لئو مسی به فلیکس تعلق خواهد گرفت. بازیکنی که فصل گذشته یک حضور قرضی ناموفق را نیز در چلسی تجربه کرد. هواداران بارسا امیدوارند ماجرای فلیکس در این باشگاه، مثل آنتوان گریزمان نشود.

کول پالمر؛ اسطوره تعصب! 

هافبک جوان سیتی که در کودکی طرفدار یونایتد بود، در پیراهن سیتی چهره شد. او در دو مسابقه فینال چریتی شیلد و همچنین سوپرجام اروپا نیز گل‌های بسیار مهمی برای سیتی زد. کول پالمر در همین سن و سال مورد توجه چلسی قرار گرفت و باشگاه لندنی برای جذب او بیش از 40 میلیون پوند پرداخت کرد. رقمی که برای این بازیکن، رقمی استثنایی به نظر می‌رسید. پالمر حالا فصل جدید را زیر نظر پوچتینو کلید خواهد زد.

سوفیان آمرابات؛ مرد تنومند در اولدترافورد

پس از درخشش در جام جهانی قطر، آمرابات پیشنهادهای پرشماری داشت اما در نهایت برای چند ماه دیگر هم در فیورنتینا ماند. او حالا سرانجام به صورت قرضی به منچستریونایتد ملحق شده است. خط هافبک قرمزها با داشتن کاسمیرو، همین حالا نیز از نظر فیزیکی ایده‌آل به نظر می‌رسد و اضافه شدن آمرابات نیز قدرت تیم تن‌هاگ در خط حمله را بیشتر خواهد کرد.

رایان گراونبرخ؛ فرار از توخل

از زمان ترک آژاکس برای پیوستن به بایرن، گراونبرخ هیچ‌وقت شرایط آرمانی نداشته است. به نظر می‌رسد سبک بازی این هافبک با شیوه فوتبال توخل هماهنگ نیست و او به همین دلیل، بایرن را به مقصد لیورپول ترک کرده است. خیلی‌ها انتظار داشتند کلوپ در این فصل مدافعان بیشتری بخرد اما او از ظرفیت‌های باشگاه برای ترمیم خط هافبک استفاده کرده است. با نفراتی مثل مک آلیستر، سابوسالای و حالا گراونبرخ، لیورپول هافبک‌های بسیار خوبی را برای فصل جدید لیگ برتر در اختیار دارد.

ژواوو کانسلو؛ همه جا بازی می‌کند! 

ژواوو کانسلو هم سرنوشت جالبی در دنیای فوتبال دارد. او که زمانی به یوونتوس رفته بود، مدتی برای سیتی بازی کرد، برای چند ماه به بایرن قرض داده شد و حالا قرار است در ترکیب بارسا به میدان برود. این بازیکن ظرف چند سال، در همه لیگ‌های درجه یک اروپایی دیده شده است. ژاوی از زمان حضور در بارسا به عنوان سرمربی، همیشه به دنبال یک مدافع راست تخصصی بوده است. بازیکنی که تیم را از بازی دادن به آرائوخو و کنده در این بخش از زمین بی‌نیاز کند. کانسلو دقیقا همان بازیکن است. ستاره‌ای که می‌تواند با قدرت هجومی خیره‌کننده‌اش، به کمک بارسا بیاید.

برنان جانسون؛ پسر ناتینگهام رفت

در ناتینگهام متولد شده و همه دوران فوتبالش را نیز در همین باشگاه پشت سر گذاشته است. برنان یکی از اصلی‌ترین عوامل بازگشت این باشگاه به رقابت‌های لیگ برتر بود و فصل قبل هم با گل‌های بسیار مهمی که زد، کمک زیادی به ماندن این تیم در رقابت‌های لیگ برتر کرد. او 14 سال در عضویت این باشگاه بود و حالا سرانجام با پیشنهاد تاتنهام، به این تیم ملحق شد. با این حال از نظر هواداران باشگاه قبلی، جانسون برای همیشه «قرمز» خواهد بود. برنان می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب اسپرز در ادامه این فصل باشد.

ماتیوس نونیز؛ پپ به دنبال ترمیم

پپ گواردیولا نیز بالاخره یکی از دغدغه‌های جدی‌اش در خط میانی را با جذب ماتیاس نونیز برطرف کرد. از زمان جدایی گندوگان، این مربی به دنبال یک هافبک میانی جنگجو با خصوصیات هجومی بود و نونیز بازیکنی است که به خوبی می‌تواند نیازهای تیم پپ در مرکز زمین را برآورده کند. سیتی در این تابستان، ریخت و پاش زیادی نداشت و دقیقا مناسب نیازش بازیکن خرید. آنها هنوز هم تیم کاملی هستند و ماموریت مهم‌شان در این تابستان، حفظ واکر و سیلوا بوده است.

سرخیو رگیلون؛ در جست‌وجوی بازگشت به فرم

از زمان عضویت در رئال مادرید تا امروز، پیشرفت سریعی در زندگی سرخیو رگیلون اتفاق نیفتاده است. او یک بار به صورت قرضی از تاتنهام نیز جدا شد اما موفق نبود و دوباره به این باشگاه برگشت. سرمربی اسپرز برای فصل جدید اعتقاد زیادی به این بازیکن نداشت و حالا او به منچستریونایتد ملحق شده است. تن‌هاگ امیدوار است سرخیو بتواند به خوبی جای خالی لوک شاو مصدوم را در تیمش پر کند.

کولو موآنی؛ ممنون فرانکفورت! 

همین چند روز قبل بود که ستاره فرانسوی آینتراخت فرانکفورت، از باشگاه درخواست کرد تا اجازه جدایی‌اش را برای پیوستن به پی‌اس‌جی صادر کند. باشگاه در ابتدا با این ایده موافق نبود اما این قرارداد سرانجام در روز پایانی نقل و انتقالات بسته شد. حالا پاریس در فصل جدید علاوه بر حفظ امباپه، ستاره‌هایی مثل مارکو آسنسیو، گونسالو راموس و عثمان دمبله را نیز به خدمت گرفته و ترافیک بسیار زیادی در بین وینگرهای این تیم وجود دارد.

آنسو فاتی؛ وارث مسی نبود!‌

وقتی لئو مسی بارسا را ترک کرد، لاپورتا در یک تصمیم غیرمنتظره پیراهن شماره 10 تیم را به آنسو فاتی سپرد. در بارسا این باور وجود داشت که فاتی جوان می‌تواند جانشینی برای لئو باشد. با این حال چند مصدومیت بسیار بد، شانس‌های آنسو را برای ماندن در ترکیب اصلی کاهش داد. رابطه این بازیکن با ژاوی هم هیچ‌وقت رابطه ایده‌آلی به نظر نمی‌رسید. فاتی حالا با یک قرارداد قرضی و بدون بند خرید، راهی برایتون شده تا در این فصل برای تیم دی زربی بازی کند. او از نظر بدنی مشکلات زیادی داشته و حالا بازی در لیگ برتر، چالش بسیار سختی برای این بازیکن خواهد بود. فاتی باید خودش را در برایتون نشان بدهد تا دوباره، پیراهن بارسا را به دست بیاورد.

کلمان لنگله؛ پایان مدافع پراشتباه

این مدافع فرانسوی به خاطر تسلط‌ خوبش در بازی با توپ، راهی بارسا شد اما به خاطر اشتباه‌ها و گاف‌های همیشگی، هرگز در بارسا موفق نبود. بلوگرانا امیدوار بود که او را بعد از یک تجربه قرضی در اسپرز، به این تیم بفروشد اما تاتنهام حاضر به خرید لنگله نشد. او حالا در فصل جدید برای باشگاه استون ویلا بازی خواهد کرد. باشگاهی که پائو تورس را نیز از ویارئال خریده تا یک خط دفاعی لالیگایی برای خودش بسازد.

لوکا یوویچ؛ سایه بنزما در میلان! 

روسونری بعد از ماجرای عجیب لغو لحظه آخری قرارداد مهدی طارمی، به سراغ مهاجم فیورنتینا رفت و لوکا یوویچ را به خدمت گرفت. این بازیکن که در مادرید زیر سایه بنزما مانده بود، در فرانکفورت عملکرد خوبی داشت و در فیورنتینا هم مهاجم خوبی نشان داد. یوویچ حالا یکی از ستاره‌های جدید میلان برای فصل جدید سری آ خواهد بود. تیمی که لیگ ایتالیا را در این فصل رویارویی شروع  کرده است.

رینیر ژسوس؛ قرض سوم

پس از دورتموند و خیرونا، حالا رئال مادرید رینیر ژسوس را به فروزینونه در ایتالیا قرض داده است. این سومین حضور قرضی بازیکن 21 ساله‌ای است که هنوز در انتظار انجام اولین بازی برای رئال مادرید  به سر می‌برد.

میسن گرینوود؛ بازگشت با تبرئه

پس از همه آن حواشی و ماجراهای عجیب، گرینوود بالاخره تبرئه شد و به زمین فوتبال برگشت. او البته تصمیم گرفت مدتی از یونایتد دور باشد و باشگاه این بازیکن را به ختافه قرض داد. گرینوود حالا فصل جدید را در لالیگا شروع خواهد کرد.

لئوناردو بونوچی؛ خداحافظی در بوندس‌لیگا؟

حالا دیگر از مثلث بونوچی، کیه‌لینی و بوفون، هیچ‌کس در یووه حضور ندارد. بونوچی در این تابستان به یونیون برلین ملحق شده و احتمالا فوتبالش را در بوندس‌لیگا به پایان خواهد رساند.