کنعان، غم مخور!

کنار گذاشتن حسین کنعانی از فهرست تیم ملی، شوک بزرگی برای فوتبال ایران بود. ظاهرا دلیل این تصمیم هم فنی نبوده است. غایب بزرگ دیگر اردوی تیم ملی هم سردار آزمون است که باز در اردو دیده نخواهد شد. تیم ملی حالا خودش را برای دو بازی متوسط دیگر با بلغارستان و آنگولا آماده می‌کند. رقبایی که بعید است بتوانند به تیم ملی کمک کنند و محک خوبی برای این تیم به وجود بیاورند. زمان به سرعت در حال سپری شدن است و ایران هنوز مشکلات زیادی برای نتیجه گرفتن در جام ملت‌ها دارد.

آریا رهنورد

غیبت حسین کنعانی نیز یکی از ماجراهای عجیب تیم ملی به شمار می‌رود. قلعه‌نویی چند روز پیش اعلام کرد که شاید به دلایل انضباطی، چند بازیکن در اردو حاضر نباشند. در فهرست جدید هم اعلام شده که دلیل عدم دعوت از کنعانی، یک اشتباه غیرفنی بوده است

سه مهره مصدوم

به نسبت اردوی قبلی تیم ملی، سه بازیکن مصدوم در فوتبال ایران وجود دارند که طبیعتا در اردوی جدید حضور نخواهند داشت. امید نورافکن هنوز در لیگ بیست و سوم به میدان نرفته و به نظر می‌رسد مصدومیت این بازیکن چند هفته دیگر نیز ادامه دارد. مجید حسینی نیز در فوتبال ترکیه مصدوم شده و محمد کریمی نیز در شروع لیگ آسیب دیده تا هر سه بازیکن، اردوی جدید تیم ملی ایران زیر نظر امیر قلعه‌نویی را از دست بدهند.

غیبت ترسناک آزمون!‌

سردار آزمون هم چند هفته قبل مصدوم شده و هنوز به شرایط آرمانی برنگشته اما تصاویر نشان می‌دهند که این بازیکن بدون هیچ مشکلی در تمرین‌های رم حضور دارد. در نتیجه غیبت دوباره او در تیم ملی کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. ظاهرا سردار تصمیم گرفته به شکل زوج و فرد در اردوهای قلعه‌نویی شرکت کند. او در اردوی اول غایب بود و در اردوی دوم دوباره به تیم ملی برگشت. حالا در اردوی سوم هم دوباره خبری از این بازیکن نیست. آیا این روند برای یک ستاره طبیعی به نظر می‌رسد؟ آیا سردار آزمون در حال دور شدن از تیم ملی ایران نیست؟ چرا امیر قلعه‌نویی هیچ حساسیتی روی این موضوع نشان نمی‌دهد؟ مگر او چند ماه برای هماهنگ کردن تیم در مسیر جام ملت‌ها زمان دارد؟

اخباری آمد، پورحمیدی رفت

دستیاران قلعه‌نویی هر هفته لیگ را زیر نظر می‌گیرند اما شاید تنها نشانه توجه به لیگ، در خط دروازه پیدا شده که آن هم با چشم‌های غیرمسلح قابل تشخیص بود. پورحمیدی بعد از شروع ناامیدکننده در تراکتور، فعلا در این اردو حضور ندارد و محمدرضا اخباری که شروع بسیار خوبی در گل‌گهر داشته، به اردوی جدید دعوت شده است. طبیعتا علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند هم دو سنگربان دیگر در اردوی جدید تیم ملی به حساب می‌آیند.

جلالی کجاست؟

در سمت راست خط دفاعی، باز هم صادق محرمی و رامین رضاییان به تیم ملی دعوت شده‌اند. در سمت چپ هم باز قرعه به نام میلاد محمدی و حاج‌صفی افتاده است. سوال بزرگ اینجاست که مرد درخشان این روزهای استقلال یعنی ابوالفضل جلالی چرا به تیم ملی دعوت نشده است؟ آیا جلالی برای حضور در این بخش از زمین، آماده‌تر از حاج‌صفی به نظر نمی‌رسد؟ از این ماجرا، بوی توجه به لیگ برتر ایران نمی‌آید. میلاد و احسان حتی در جام جهانی هم عملکرد خوبی نداشتند.

غایب بزرگ خط دفاعی

غیبت حسین کنعانی نیز یکی از ماجراهای عجیب تیم ملی به شمار می‌رود. قلعه‌نویی چند روز پیش اعلام کرد که شاید به دلایل انضباطی، چند بازیکن در اردو حاضر نباشند. در فهرست جدید هم اعلام شده که دلیل عدم دعوت از کنعانی، یک اشتباه غیرفنی بوده است. آیا اخراج روبه‌روی ازبکستان دلیل این تصمیم بوده است؟ آیا کنعانی دوباره به تیم ملی برمی‌گردد؟ فعلا همه چیز در این مورد مبهم به نظر می‌رسد.

نجات سرباز سرلک

میلاد سرلک هم بالاخره به تیم ملی دعوت شد تا زمزمه‌های سربازی‌اش به دو سال دیگر موکول شوند. میلاد می‌تواند تا پایان لیگ بیست و چهارم برای قرمزها به میدان برود و پس از آن، سرباز خواهد شد. مگر اینکه با تیم ملی به قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسد و معافیت از خدمت سربازی را تجربه کند.

یک بازگشت غیرمنتظره

این غافلگیرکننده‌ترین هفته از دوران فوتبال سامان قدوس بود. بازیکنی که ابتدا در یک خبر عجیب به برنتفورد برگشت و حالا در  فهرست جدید تیم ملی ایران نیز حضور دارد. سامان از زمان حضور قلعه‌نویی در اردوها نبوده و حتی زمزمه وداعش با تیم ملی شنیده می‌شد. حالا اما این دعوت، نشان می‌دهد که او با کادر فنی تیم ملی به توافق رسیده و قرار است ایران را دوباره در مسابقه‌های مختلف همراهی کند.

تکرار ماجرای قایدی

مهدی قایدی در اردوی قبلی تیم ملی حاضر بود و برای ایران بازی هم کرد اما امیر دوباره نام این بازیکن را از فهرست خارج کرده است. شهاب زاهدی هم دیگر در این اردو حضور ندارد اما قلعه‌نویی دوباره حاضر شده شهریار مغانلو را به اردو دعوت کند. بازیکنی که در اردوی تدارکاتی قبلی غایب بود. به نظر می‌رسد در تصمیم‌های کلیدی امیر در تیم ملی، ردپایی از ثبات دیده نمی‌شود. او مدام فهرست نفرات ملی‌پوش را تغییر می‌دهد و این کار را برای رسیدن به هماهنگی دشوار می‌کند.