از خزر تا کویر!

آخرین روزهای لیگ برتر قبل از ورود به فیفادی جدید، از راه رسیده‌اند و حالا تیم‌ها به دنبال این هستند که بهترین نتیجه ممکن را در این هفته از رقابت‌ها به دست بیاورند. امروز هم در تهران، قائمشهر و سیرجان، سه مسابقه تماشایی برگزار خواهد شد. نبردهایی که در فصل گذشته لیگ برتر نیز هیجان و تب و تاب زیادی داشتند. استقلال دیروز به میدان رفته و پرسپولیس فردا بازی خواهد کرد اما تماشای سه مسابقه امروز نیز بسیار جذاب از کار درخواهد آمد.

آریا طاری 

 

پیکان-سپاهان؛ انتقام دو جانبه

بازی پیکان و سپاهان یک نبرد انتقامی برای هر دو طرف ماجرا خواهد بود. پیکان یکی از تیم‌هایی به شمار می‌رود که فصل گذشته نقش مهمی در از دست رفتن قهرمانی سپاهان داشت. چراکه توانست در دیدار رفت لیگ برتر سه امتیاز از تیم مورایس بگیرد. در دیدار برگشت اما سپاهانی‌ها به سختی از حریف انتقام گرفتند و موفق شدند پنج بار دروازه پیکان را باز کنند. این بازی برای تیم اصفهانی آنقدر ساده شده بود که مورایس حتی دروازه‌بانش را هم در جریان مسابقه عوض کرد. با این وجود حتی شکست دادن پیکان با این نتیجه، نتوانست قهرمانی لیگ را به سپاهان هدیه بدهد. حالا پیکانی‌ها برای جبران شکست آخر و سپاهانی‌ها برای جبران قهرمانی از دست رفته، روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. سپاهان با همان مربی فصل گذشته رقابت می‌کند اما پیکان حالا رسول خطیبی را در اختیار دارد. چهره‌ای که اتفاقا در گذشته برای سپاهان نیز به میدان رفته است. تیم مورایس، فصل را با سه برد متوالی شروع کرده و تنها تیم لیگ با حداکثر امتیازها به شمار می‌رود. پیکان اما از شروع فصل تا امروز هرگز برنده نشده اما شکست هم نخورده و در هر سه بازی‌اش، به تساوی دست پیدا کرده است. آنها به لحاظ دفاعی، تیم خوبی به نظر می‌رسند اما در فاز هجومی، مشکلات زیادی دارند. فاز حمله، نقطه قوت اصلی سپاهان است. تیمی که در این فصل بیشتر از هر تیم دیگری گل زده و دو مدعی آقای گلی را در ترکیب دارد. با این حال پیکان در دو فصل اخیر، حداقل یک بار در طول فصل سپاهان را برده و همیشه برای این تیم دردسر درست کرده است. خطیبی جزو مربیانی نیست که تیمش را به لاک دفاعی بفرستد و همین مساله، بازی را جذاب خواهد کرد. از شروع لیگ برتر بیست و سوم تا امروز، این اولین بار خواهد بود که سپاهانی‌ها برای انجام یک بازی اصفهان را ترک می‌کنند. گفته می‌شود مشکلات عیسی آل‌کثیر هم حل شده و این بازیکن می‌تواند در نبرد امروز از ابتدا برای طلایی‌ها به میدان برود. هرچند که یقینا او در ترکیب ابتدایی تیم مورایس قرار نخواهد گرفت.

بازی پیکان و سپاهان یک نبرد انتقامی برای هر دو طرف ماجرا خواهد بود. پیکان یکی از تیم‌هایی به شمار می‌رود که فصل گذشته نقش مهمی در از دست رفتن قهرمانی سپاهان داشت. حالا امروز پیکانی‌ها برای جبران شکست آخر و سپاهانی‌ها برای جبران قهرمانی از دست رفته، روبه‌روی هم قرار می‌گیرند 

نساجی-صنعت؛ طلسم شمال!‌

نساجی قائمشهر امروز در حالی سومین میزبانی در چهارمین هفته لیگ را پشت سر می‌گذارد که در پنج مسابقه اخیرش با صنعت نفت، هرگز برنده نبوده است. نفت فصل گذشته جزو کاندیداهای جدی سقوط بود اما در دو دیدار رفت و برگشت، 6 گل به نساجی زد و حتی یک گل هم دریافت نکرد. در حقیقت به نظر می‌رسد نساجی یکی از دلایل مهم بقای تیم ویسی در رقابت‌های لیگ برتر بوده است. نساجی برای این بازی، با طلسم بزرگ دیگری نیز سرشاخ خواهد شد. آنها در 18 دیدار اخیر لیگ برتری‌شان به پیروزی دست پیدا نکرده‌اند و با برد، فاصله زیادی داشته‌اند. از این 18 بازی البته رحمتی فقط در سه بازی هدایت این تیم را بر عهده داشته است. او تیم خوبی برای نساجی ساخته و نفرات خوبی را به این تیم برده اما این ترکیب جدید برای رسیدن به هماهنگی، به زمان بیشتر و مناسب‌تری نیاز دارند. تیم رحمتی از سه بازی ابتدایی لیگ فقط دو امتیاز گرفته و هفته قبل در خانه روبه‌روی گل‌گهر بازنده بوده است. نفت آبادان اما بعد از شکست هفته اول مقابل استقلال، توانست فولاد را شکست بدهد و سپس در بازی بعدی نیز برابر پیکان به تساوی برسد تا با چهار امتیاز، شرایط نسبتا خوبی در جدول رده‌بندی لیگ برتر داشته باشد.

گل‌گهر-ملوان؛ از ایران تا یونان

پس از پیروزی درخشان چهار گله روبه‌روی فولاد، ملوان بالاخره نفس کشید و از فشار زیاد شکست‌های هفته‌های ابتدایی فاصله گرفت. این تیم حالا باید خودش را آماده کند تا یک بازی سخت روبه‌روی یکی از بهترین تیم‌های این فصل لیگ برتر داشته باشد. 

گل‌گهر سیرجان از سه بازی ابتدای لیگ، دو بازی را برده و یک تساوی داشته تا بین تیم‌های هفت امتیازی این رقابت‌ها دیده شود. این یک نبرد جذاب بین مهدی تارتار و مارینوس اوزیندیس خواهد بود. دو مربی که تیم‌های‌شان را با تلفیقی از تجربه و جوانی بسته‌اند و حالا برای اولین بار با هم روبه‌رو می‌شوند. فصل گذشته، گل‌گهر هر دو بازی لیگ برتری‌اش را از ملوان برد و همه امتیازهای ممکن را از این حریف گرفت.