از هشت بازی این هفته لیگ برتر، هفت بازی انجام شده‌اند و دیدار نهایی هفته نیز امروز بین استقلال خوزستان و تراکتور انجام خواهد شد. آن‌چه در این هفته از لیگ برتر سپری شد، بیشتر برای دو تیم اهمیت داشت. سپاهان با نتایجی که این هفته رقم خورد، در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر تنها شد و شمس‌آذر بعد از نتیجه خوبی که گرفت، ناگهان توانست از انتهای جدول رده‌بندی لیگ برتر جدا شود. هفت بازی این هفته لیگ برتر، ۱۶ گل داشته‌اند.

آریا رهنورد 

این برد 6 امتیازی بود

شمس‌آذر قزوین به معنی واقعی کلمه، یک برد «6 امتیازی» را در لیگ برتر تجربه کرد. آنها قبل از دیدار با مس رفسنجان، با منفی پنج امتیاز در قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر دیده می‌شدند اما بعد از این بازی، مثبت یک امتیاز دارند. کمیته استیناف، حکم کسر امتیاز این تیم را از 6 به سه کاهش داد و شاگردان سعید دقیقی نیز با یک نمایش استثنایی، سه گل به مس رفسنجان زدند تا ناگهان به رده سیزدهم جدول لیگ برسند.

تبریک می‌گویم، قهرمان شدید!

بازی هوادار و آلومینیوم هم یکی از نبردهای پرحاشیه این هفته لیگ برتر بود. به نظر می‌رسید در دقایقی از بازی، مسابقه کاملا از دست داور خارج شده و او کنترل این نبرد را از دست داده است. جالب اینکه آلومینیوم، پیروزی جذابش را در زمین مسابقه جشن گرفت و بازیکنان هوادار با طعنه زدن به این باشگاه، از خودشان می‌پرسیدند که آیا این تیم قهرمان جام جهانی شده است؟ محمود فکری هم در پایان بازی، قهرمانی تیم حریف را تبریک گفت و با اشاره به اینکه فقط برای احترام به «اسباب رسانه» اینجا آمده، مدعی شد که این بازی اصلا سطح فنی نداشته است.

این عراقی، خوب درآمد

نفت در ادامه نمایش خوب هفته گذشته، این بار هم توانست در ثانیه‌های پایانی روبه‌روی پیکان از شکست بگریزد. چهره ویژه تیم ویسی برای رسیدن به این تساوی، علی یوسف بود که روزهای خوبی را در این تیم سپری می‌کند. این بازیکن، بهتر از سایر عراقی‌های تازه‌وارد لیگ برتر نشان داده و تا اینجا عملکرد خوبی در نفت داشته است. این بار هم گلزنی او در دقیقه 97 بود که اجازه نداد زردها در دومین تجربه میزبانی این فصل نیز مثل تجربه اول شکست بخورند.

آرامش در قائمشهر

مهدی رحمتی در کنفرانس خبری قبل از دیدار تیمش با گل‌گهر، تاکید کرده بود که هیچ حریفی نباید در ورزشگاه وطنی آرامش داشته باشد. حالا اما نساجی در این ورزشگاه شکست خورده تا آرامش برای حریف کاملا برقرار شود. سه بازی و فقط دو امتیاز، شروع بدی برای رحمتی در نساجی است. او البته این هفته نیز برای دومین بار متوالی، از ایستادن در کنار زمین محروم بود. تیم سیدمهدی به زودی باید مهیای لیگ قهرمانان شود و با این نتایج، حذف زودهنگام این تیم از این تورنمنت اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

این پایان قابل پیش‌بینی بود

رسیدن علیمنصور به خط پایان در فولاد، کاملا قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید. شکست وحشتناک این هفته روبه‌روی ملوان، منصوریان را به اولین مربی اخراجی این فصل تبدیل کرد. به نظر می‌رسید پیوستن این مربی به باشگاه فولاد از همان ابتدا هم یک اشتباه بزرگ و نابخشودنی بوده است. هواداران فولاد هرگز با این مربی کنار نیامدند و با او، به صلح نرسیدند. شاید بهتر بود او در شروع فصل از تیم جدا می‌شد اما حالا، ضعیف‌ترین آغاز تاریخ فولاد در لیگ برتر به دست او رقم خورده است. نکته جذاب دیگر این بازی، حضور هواداران زن ملوان در این مسابقه بود که زیبایی قابل توجهی به ورزشگاه قایقران بخشید.

دست‌آورد!

برخورد توپ به دست ایمان سلیمی، دستاورد این هفته سپاهانی‌ها را رقم زد تا تیم مورایس، تنها تیم لیگ برتری با سه پیروزی در سه هفته اول لیگ برتر ایران باشد. البته که آبی‌ها معتقدند قبل از برخورد توپ به دست سلیمی، بازیکن سپاهان درون محوطه جریمه استقلال خطا کرده است. به هر حال تا زمانی که وی‌ای‌آر به فوتبال ایران نیاید، این ماجرا نیز هرگز رفع نخواهد شد. اتفاق تلخ این مسابقه نیز پرتاب نارنجک به زمین بود که یکی از عکاس‌های این مسابقه را مصدوم کرد.

گئورگی مهاجم شد

پرسپولیس آنقدر مهاجم نخرید که یحیی ناچار شد از گولسیانی در خط حمله استفاده کند. بازیکنی که در دقایق پایانی راهی زمین مسابقه شد و با یک ضربه سر دیدنی، گل مساوی پرسپولیس را زد. گلی که البته کاملا در شرایط آفساید به ثمر رسیده بود. شهاب زاهدی بعد از سه بازی، هنوز موفق به گلزنی نشده و مشکلات هجومی قرمزها نیز بی‌شمار به نظر می‌رسد. یحیی و تیمش به شدت از کیفیت چمن آزادی نیز شاکی هستند. در روز خوب گئورگی، اشتباه وحشتناک سروش رفیعی و باز کردن دروازه خودی در یک ناهماهنگی آشکار با بیرو، در نهایت موجب از دست رفتن دو امتیاز برای پرسپولیس شد.