پایان مرحله پلی‌آف، ترکیب نهایی 40 تیم برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را کامل کرده است. 20 تیم از غرب آسیا در پنج گروه و 20 تیم از شرق آسیا در پنج گروه دیگر در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و در نهایت از این 10 گروه، 16 تیم به یک‌هشتم نهایی تورنمنت می‌رسند. سه تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها، در دو سید اول قرعه‌کشی دیده می‌شوند.

چهار کشور با سهمیه کامل

تنها چهار کشور آسیایی در فصل جدید لیگ قهرمانان، با سهمیه کامل در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و چهار تیم در دور گروهی دارند. از عربستان، الهلال، الاتحاد، الفیحا به صورت مستقیم در دور گروهی حضور داشتند و النصر بعد از شکست دادن الشباب امارات، خودش را به دور نهایی رساند. عربستان یکی از دو کشور غرب آسیا خواهد بود که چهار تیم در این مرحله دارد. کشور دیگر در کمال ناباوری، ازبکستان است! در شرق آسیا نیز کشورهای کره و ژاپن با ترکیب کامل چهار تیم در تورنمنت حضور دارند و برای رسیدن به فینال، با هم مبارزه می‌کنند.

ضربه بزرگ ازبکستان به قطر

غافلگیری بزرگ این فصل لیگ قهرمانان، ازبکستانی‌ها هستند. از این کشور، پاختاکور و نسف قارشی مستقیما در دور گروهی حضور داشتند و نوف‌باخور و ای.جی.ام.کی نیز در پلی‌آف با رقبای قطری برخورد کردند. جالب اینکه هر دو تیم نیز حریف قطری‌شان را شکست دادند تا قطری‌ها در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان تنها دو نماینده داشته باشند! اوضاع برای امارات هم چندان جالب نیست. این کشور هم در دور گروهی فقط دو نماینده دارد که هر دو نیز در سید چهارم قرعه‌کشی قرار گرفته‌اند.

جام اولی‌ها!‌

الهلال با 19 دوره حضور در لیگ قهرمانان، در بین همه تیم‌های شرکت کننده در این تورنمنت رکورددار است. در بین تیم‌های ایرانی نیز رکورد با 14 حضور به سپاهان تعلق دارد. در این دوره از جام چند تیم نیز برای اولین بار خودشان را به لیگ قهرمانان آسیا رسانده‌اند. الفیحا از عربستان برای اولین بار در آسیا به میدان می‌رود. نساجی از ایران و نوف باخور از ازبکستان نیز چنین شرایطی دارند و تا امروز در لیگ قهرمانان به زمین مسابقه نرفته‌اند. در شرق آسیا نیز وت فورتنت ژاپن و ووهان تری تاونز از چین قرار است برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا دیده شوند.

سه نماینده در دو سید

پرسپولیس از ایران، در سید یک قرعه‌کشی قرار دارد و به صورت حتمی با الهلال عربستان، السد قطر، پاختاکور ازبکستان و الاتحاد برخورد نخواهد کرد. با توجه به شکل قرعه‌کشی، حتما تیم‌های عربستانی با تیم‌های ایرانی برخورد می‌کنند و اگر واقعا مساله بازی در زمین بی‌‎طرف حل شده باشد، چند سوپراستار برای فصل جدید لیگ قهرمانان حتما به ایران سفر می‌کنند. این برخورد می‌تواند جذابیت‌های زیادی به همراه داشته باشد. سپاهان و نساجی از ایران نیز در سید دوم قرعه‌کشی قرار دارند و به زودی، رقبای خودشان را در فصل جدید لیگ قهرمانان می‌شناسند.