نصف جهان، تمام هیجان!

پسران نکو و شاگردان فرهاد، همه امتیازهای لیگ را در دو هفته اول جمع کرده‌اند. از بین استقلال و سپاهان اما نهایتا تنها یک تیم می‌تواند در دیدارهای هفته سوم نیز حداکثر امتیازها را در چنته داشته باشد. بزرگ‌ترین بازی این هفته، بین دو تیمی برگزار می‌شود که ویژگی‌های فنی جذابی دارند. سپاهان صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر است و استقلال یکی از سه تیمی به شمار می‌رود که تا اینجا حتی یک گل در رقابت‌های این فصل لیگ دریافت نکرده‌اند.

آریا رهنورد

یکی من، یکی تو! 

بازی امروز، سومین برخورد جواد نکونام و ژوزه مورایس در رقابت‌های لیگ برتر ایران خواهد بود. اوایل فصل گذشته، این دو مربی روبه‌روی هم قرار گرفتند و این جواد نکونام بود که توانست اولین شکست در فوتبال ایران را به سرمربی پرتغالی تحمیل کند. نکو آن روزها روی نیمکت باشگاه فولاد دیده می‌شد. ژوزه البته در نیم‌فصل دوم، انتقام این باخت را گرفت و این بار فولاد را به کمک گل به خودی نژادمهدی در اهواز شکست داد. این آخرین تجربه حضور نکو روی نیمکت فولاد در یک مسابقه خانگی به شمار می‌رفت. سهم هر کدام از دو مربی در جدال‌های مستقیم، یک برد بوده و سومین برخورد بین آنها، هیجان زیادی خواهد داشت.

متخصص بردن استقلال

ژوزه مورایس در فوتبال ایران، به نوعی متخصص شکست دادن استقلال است. چراکه او و تیمش فصل گذشته در هر دو دیدار رفت و برگشت، آبی‌ها را از پیش رو برداشتند. بازی رفت در همان اولین هفته فصل در آزادی برگزار شد و سپاهان با گل‌های یاسین سلمانی و رامین رضاییان حریف را برد. در دیدار برگشت هم یک پنالتی دیرهنگام، موجب برتری سپاهانی‌ها شد. جالب اینجاست که بازیکنی که آن پنالتی را به سپاهان داده بود، حالا برای همین تیم بازی می‌کند. موضوعی که در مقطعی از فصل گذشته با اعتراض ساپینتو نیز همراه شده بود.

جای خالی یک دروازه‌بان

غایب بزرگ این مسابقه برای سپاهانی‌ها، پیام نیازمند خواهد بود. گلری که به خاطر درگذشت پدرش، این هفته همراه تیم نیست و شرایط ایستادن روی خط دروازه سپاهان را ندارد. در غیاب پیام، نیما میرزازاد جوان روی خط دروازه سپاهان قرار می‌گیرد تا مهم‌ترین بازی دوران فوتبالش را پشت سر بگذارد. بدون شک غیبت پیام، یک اتفاق نگران‌کننده برای سپاهان خواهد بود. نیازمند یکی از بهترین گلرهای فوتبال ایران است و حالا سپاهانی‌ها باید در این بازی بزرگ، تلاش زیادی برای پر کردن جای خالی او انجام بدهند.

در برابر خاطرات

در ترکیب هر دو تیم، نفراتی وجود دارند که حضورشان در این بازی حساس، آنها را روبه‌روی خاطرات گذشته قرار می‌دهد. در خط دفاعی سپاهان، ستاره‌هایی مثل محمد دانشگر و سیاوش یزدانی، سابقه بازی برای استقلال و حتی قهرمانی لیگ با این تیم را دارند. در سمت چپ خط دفاعی این تیم نیز میلاد زکی‌پور بازیکنی است که قبلا برای استقلال به میدان رفته و اصلا در این تیم چهره شده است. در فاز هجومی نیز فرشاد احمدزاده و احسان پهلوان برای استقلال بازی نکرده‌اند اما سابقه بازی برای جواد نکونام را دارند. مردی که در فولاد فرم خوبی برای این چند بازیکن ساخت. به این فهرست باید کاوه رضایی را هم اضافه کرد که زمانی مهاجم اول استقلالی‌ها و مرد محبوب سکوهای آزادی بود. در تیم مقابل هم مهرداد محمدی سابقه حضور در سپاهان را داشته است. بازیکنی که دوران جذابی را در فوتبال اصفهان تجربه کرد اما در بازگشت دوباره به فوتبال ایران، تصمیم گرفت برای استقلال به میدان برود. مهرداد هر دو بازی قبلی تیمش را از روی نیمکت شروع کرده اما انتظار می‌رود برای این بازی حساس روبه‌روی تیم سابق، از ابتدا در ترکیب تیم نکو قرار بگیرد.

بازی امروز، سومین برخورد جواد نکونام و ژوزه مورایس در رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود. در دو بازی قبل نکو روی نیمکت فولاد بود و امسال هدایت استقلال را بر عهده دارد. سهم هر کدام از دو مربی در جدال‌های مستقیم، یک برد بوده و سومین برخورد بین آنها، هیجان زیادی خواهد داشت

فاکتوری به اسم اعتماد

آیا ژوزه مورایس برای این بازی هم به پدیده جوان تیمش در خط هافبک اعتماد می‌کند؟ به نظر می‌رسد این اتفاق رخ خواهد داد. جواد حسین‌نژاد در دربی اصفهان، فوق‌العاده ظاهر شد و در اولین تجربه بازی فیکس برای سپاهان، کولاک کرد. البته که بازی امروز بسیار دشوارتر است اما به نظر می‌رسد مورایس باز هم این بازیکن را در ترکیب اصلی تیم اصفهانی قرار خواهد داد. در سمت مقابل هم باید دید که آیا نکو باز هم به جعفر سلمانی به عنوان وینگر چپ اعتماد دارد؟ او 90 دقیقه در بازی با ملوان در پست غیرتخصصی بازی کرد و نکو هم از بازی‌اش رضایت داشت.

کلیدی برای باز شدن قفل

تیم مورایس، اساسا رویکردی هجومی دارد و استقلال نکو کمی محتاط‌تر فوتبال بازی می‌کند. با این حال تبحر هر دو تیم در بازی روی هوا، می‌تواند قفل این بازی را باز کند. در سپاهان، شهریار و مهره‌های دفاعی تیم روی هوا فوق‌العاده هستند و در استقلال نیز مرادمند همیشه در سرزنی خطرناک به نظر می‌رسد. شاید قفل این بازی با یک ضربه شروع مجدد و یک ضربه سر باز شود. این کاری است که هر دو تیم، خیلی خوب انجامش می‌دهند.