جاده آسیایی!

بین تراکتور و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، به اندازه یک مسابقه فاصله وجود دارد. آنها برای رسیدن به تورنمنت نهایی، باید روبه‌روی الشارجه به برتری دست پیدا کنند. نکته مثبت این بازی برای تراکتوری‌ها، بازی در خانه و مقابل تماشاگران پرشور تبریزی خواهد بود اما آن‌چه این بازی را دشوار می‌کند، ستاره‌های پرشماری هستند که در ترکیب تیم اماراتی به میدان می‌روند. به هر حال در پایان بازی حساس امروز، مشخص خواهد شد که فوتبال ایران سه نماینده در دور گروهی رقابت‌ها دارد یا با چهار نماینده در این رقابت‌ها حاضر می‌شود.

آریا رهنورد

سهمیه   زیر  تیغ

رسیدن تراکتور به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، ماجرای جالبی داشت. آنها در حالی در این مرحله به میدان می‌روند که نه قهرمان و نایب قهرمان دو فصل اخیر لیگ شده‌اند و نه در جام حذفی به قهرمانی دست پیدا کرده‌اند. این سهمیه در اصل به استقلال تعلق داشته اما با توجه به حذف آبی‌ها، تراکتور با چهارمی فصل گذشته لیگ برتر آسیایی شده است. با این حال سهمیه آنها هنوز زیر تیغ قرار دارد؛ چراکه در صورت شکست روبه‌روی الشارجه، تراکتور شانس حضور در دور گروهی لیگ قهرمانان را از دست خواهد داد. برای تضمین جایگاه آسیایی، تراکتور باید به هر قیمتی شارجه را شکست بدهد.

«خمز »  و    بحران   بزرگ

تراکتور در هیچ فصلی، چنین شروع دشواری نداشته است. آنها در دو بازی اول لیگ، با سپاهان و پرسپولیس روبه‌رو شدند و در بازی سوم فصل، حالا باید برابر الشارجه امارات به میدان بروند. این بازی‌های سخت در حالی در تقویم تراکتور قرار گرفته که این تیم بیشترین تغییرات ممکن را در فصل جدید داشته است. به جز خط میانی، ترکیب اصلی تراکتور در همه پست‌های دیگر عوض شده و این ماجرا کار را برای رسیدن به هماهنگی دلخواه دشوار می‌کند. خمز به خوبی می‌داند که این بازی، سرنوشت ادامه فصل را برای او مشخص خواهد کرد. اگر تراکتور برای سومین بار متوالی بازنده باشد و از لیگ قهرمانان آسیا نیز حذف شود، عملا یک بحران بزرگ برای این تیم آغاز خواهد شد؛ بحرانی که شاید راه عبور از آن، چندان سخت نباشد.

رسیدن تراکتور به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، ماجرای جالبی داشت. با این حال سهمیه آنها هنوز زیر تیغ قرار دارد؛ چراکه در صورت شکست روبه‌روی الشارجه، تراکتور شانس حضور در دور گروهی لیگ قهرمانان را از دست خواهد داد. برای تضمین جایگاه آسیایی، تراکتور باید به هر قیمتی شارجه را شکست بدهد

می‌توانی   «قهرمان»   باشی!‌

این بازی برای حسین پورحمیدی نیز یک تجربه بسیار ویژه خواهد بود. پورحمیدی در شروع فصل، دو نمایش افتضاح در ترکیب تراکتور داشته و هواداران تیم را بسیار نگران کرده است. او عامل اصلی شکست تیمش برابر پرسپولیس در یادگار بود. با این حال حسین هنوز می‌تواند به یک قهرمان برای تراکتوری‌ها تبدبل شود. چند واکنش دیدنی کافی خواهد بود تا هواداران تراکتور همه چیز را در مورد حسین به فراموشی بسپارند. او یک گلر پنالتی‌گیر نیز هست و اگر بازی به ضربه‌های پنالتی کشیده شود، می‌تواند نقش یک ناجی را برای تیمش بازی کند.

سکوها   پر   می‌شوند

امتیاز بزرگ تراکتور برای بازی امروز، حضور تماشاگران در این مسابقه است. به احتمال زیاد همه سکوهای یادگار برای این بازی کاملا پر از جمعیت خواهد شد. قرار است گروهی از تماشاگران زن نیز در این بازی حضور داشته باشند اما این حضور به صورت گزینشی خواهد بود و برای این بازی بلیت‌فروشی مستقیمی به زنان صورت نگرفته است. تماشاگران تبریزی که روبه‌روی پرسپولیس حضور مثبتی داشتند و مرتکب رفتارهای غیرورزشی نشدند، این بار هم می‌توانند برگ برنده تیم‌شان در جدال حساس و تماشایی با الشارجه باشند. به نظر می‌رسد سلاح اصلی خمز برای بردن این بازی را باید روی همین سکوها جست‌وجو کرد. فشاری که این تماشاگرها به تیم حریف وارد می‌کنند، می‌تواند تراکتور را در مسیر پیروزی و رسیدن به لیگ قهرمانان قرار بدهد.

این   ستاره‌های  ترسناک

شارجه برای این بازی، ستاره‌های پرشماری را در اختیار دارد. بازیکنان بین‌المللی شارجه، کار را برای هر حریفی دشوار خواهند کرد. در درجه اول، تراکتوری‌ها به هیچ قیمتی نباید در نزدیکی محوطه جریمه به حریف ضربه ایستگاهی بدهند. اگر این اتفاق رخ بدهد، یکی از بهترین ایستگاهی‌زن‌های دنیا یعنی میرالم پیانیچ از راه خواهد رسید. بازیکنی که سال‌ها در اروپا موفق شده ضربات آزادش را به گل تبدیل کند و حالا این کار را برای الشارجه انجام می‌دهد. در خط حمله، آنها پاکو آلکاسر را در اختیار دارند. بازیکنی که قبلا برای بارسا نیز به میدان رفته و سابقه حضور در دورتموند و والنسیا را نیز دارد. کاستاس مانولاس که مرد اول بازگشت بزرگ رم روبه‌روی بارسا بود نیز برای این تیم توپ می‌زند. کایو، مارکوس ملونی و لوانزینیو نیز سه ستاره برزیلی این باشگاه به شمار می‌روند. بازیکنانی که می‌توانند در این بازی حساس و تعیین‌کننده، تراکتور را به دردسر بیندازند.

به   سوی   سید   چهارم

تراکتور در صورت رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا، در سید چهارم قرار خواهد گرفت. این یعنی احتمال دارد از بین بنزما و نیمار، یک ستاره با این تیم همگروه شود. تراکتوری‌ها اما به هیچ قیمتی در گروه رونالدو قرار نخواهند گرفت، چراکه النصر نیز در سید چهارم لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است.