نهمین دوره از جام جهانی بانوان نیز با هیجان بسیار زیادی برگزار شد. این شاید بهترین دوره این رقابت‌ها به شمار می‌رفت، چراکه فاصله تیم‌ها به حداقل رسیده بود و ستاره‌های تورنمنت از همیشه پرشمارتر به نظر می‌رسیدند. علاوه بر این، میزان استقبال از بازی‌ها نیز نسبت به گذشته به مراتب بیشتر شده بود. این بار کشورهایی که در جریان این تورنمنت قرار داشتند، تب و تاب زیادی را تجربه کردند و حتی در بسیاری از شهرها نیز مردم در کنار هم نشستند تا بازی‌ها را به صورت دسته جمعی ببینند. فهرست بهترین‌های این دوره جام به تازگی منتشر شده اما شاید برنده واقعی این تورنمنت، همه زنانی بودند که در نقاط مختلف دنیا فوتبال بازی می‌کنند. زنانی که در این تورنمنت، نوع تازه‌ای از امید داشتن به آینده را تجربه کردند.

اسپانیا، فقط جام جهانی زنان را به خانه نبرد. آنها توپ طلای مسابقه‌ها را نیز کسب کردند. جایزه‌ای که به آیتانا بونماتی از اسپانیا رسید. همان بازیکنی که پپ گواردیولا او را به عنوان آندرس اینیستای فوتبال زنان معرفی کرده بود. این هافبک میانی، تورنمنتی رویایی را سپری کرد و یکی از اصلی‌ترین دلایل قهرمانی اسپانیا در این رقابت‌ها به شمار می‌رفت. او دو رقیب دیگر برای بردن توپ طلا هم داشت که در نهایت در رده‌های دوم و سوم بهترین بازیکنان جام قرار گرفتند. جنیفر هرموسو از اسپانیا و آماندا ایلشتات از سوئد، نفراتی بودند که به عنوان دومین و سومین بازیکن برتر جام معرفی شدند. هر دو نفر اما آنقدر خوب بودند که سزاوار بردن توپ طلا نیز به نظر می‌رسیدند.

عنوان بهترین گلزن این رقابت‌ها نیز به یک ستاره از تیم ملی ژاپن تعلق گرفت. هیناتا میازاوا در این تورنمنت پنج گل به ثمر رساند تا بالاتر از سایر بازیکن‌ها، در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد و کفش طلا را از آن خودش کند. این اتفاق در حالی رخ داد که ژاپن حتی نتوانست به مرحله نیمه‌نهایی برسد. جالب اینکه هیچ بازیکنی از اسپانیا یا انگلیس، در این جام بیشتر از سه گل به ثمر نرساند. کفش طلا، تنها جایزه ژاپنی‌ها در این تورنمنت به شمار نمی‌رفت. آنها به خاطر رفتار خوب در زمین و همچنین تمیز کردن رختکن‌ها پس از هر مسابقه، جایزه بازی جوانمردانه را نیز به دست آوردند. انگلیس هم یک نماینده در  فهرست بهترین‌های جام داشت. ماری هرپس از انگلیس، به عنوان بهترین سنگربان رقابت‌ها معرفی شد. ماری در دیدار فینال نیز یک ضربه پنالتی را مهار کرد و شاید این صحنه نقش مهمی در انتخاب او به عنوان بهترین سنگربان این رقابت‌ها داشت. جایزه بهترین بازیکن جوان این دوره جام نیز به سلما پارالوئلو تعلق گرفت. بازیکن 19 ساله‌ای که در عضویت تیم ملی اسپانیا قرار دارد و در لیگ این کشور نیز برای بارسلونا به میدان می‌رود. این بازیکن، گل پیروزی فراموش‌نشدنی تیمش را در جدال سخت و نزدیک با تیم ملی هلند به ثمر رساند. او در مصاف با سوئد نیز موفق به گلزنی برای اسپانیا شد تا در مراحل حذفی، نقش مهمی در فینالیست ‌شدن لاروخا ایفا کند.