آریا طاری

هیجان این فصل خاص از نقل و انتقالات، ظاهرا هرگز فروکش نخواهد کرد. شاید بعدها در تاریخ از این فصل به عنوان یکی از خاص‌ترین پنجره‌های نقل و انتقالات همه دوره‌ها یاد شود. وقتی مسی، اروپا را به مقصد آمریکا ترک کرد و عربستانی‌ها برای خریدهای جدیدشان سنگ تمام گذاشتند. هنوز هم این پنجره تمام نشده و همچنان ممکن است در روزهای آینده، خبرهای شگفت‌انگیز دیگری نیز به گوش برسد.

لئو، پرافتخارترین بازیکن تاریخ

لئو مسی خیلی زود اولین جامش را در تیم جدید به دست آورد و توانست اینترمیامی را به قهرمانی رقابت‌های لیگزکاپ برساند. بازی فینال در وقت‌های معمولی با تساوی به پایان رسید و باز هم مثل همیشه مسی با یک ضربه تماشایی توانست توپ را به تور دروازه حریف برساند. او در هفت بازی متوالی برای اینترمیامی گل زده و توانسته در این هفت مسابقه، 10 گل به ثمر برساند. یک روند استثنایی که نشان می‌دهد او از زندگی در شهر جدید و بازی برای تیم جدید کاملا هیجان‌زده است. این جام مسی را بالاتر از دنی آلوز، به تنهایی در صدر جدول پرافتخارترین بازیکنان تاریخ قرار می‌دهد. اگر لئو نبود، احتمالا اینترمیامی در همان دور گروهی رقابت‌ها حذف می‌شد اما با داشتن مسی، آنها اولین جام تاریخ‌شان را جشن گرفتند. جالب است بدانید این بازیکن تا امروز 35 گل در فینال‌های مختلف زده و 10 پنالتی از 11 پنالتی دیدارهای فینال را هم به گل تبدیل کرده است. مسی در این بازی هم پنالتی اول تیمش را زد و سرانجام وقتی کار به پنالتی دروازه‌بان‌ها کشید، اینترمیامی برنده بازی شد. به نظر می‌رسد چالش مهم بعدی لئو، قهرمانی در ام.ال.اس با صورتی‌ها باشد. تجربه نشان می‌دهد برای این ستاره، هیچ چیز غیرممکن نیست.

نیمار و استقبال فوق‌باشکوه

کاری که الهلالی‌ها برای استقبال از نیمار انجام دادند، در تمام تاریخ بی‌سابقه به نظر می‌رسید. از پرواز پهبادها برای به تصویر کشیدن چهره نیمار در آسمان ریاض تا هزینه‌های وحشتناک برای برگزاری یک مراسم بزرگ، همه چیز در کنار هم قرار داده شد تا ستاره جدید الهلال معرفی شود. ستاره‌ای که البته فعلا مصدوم است و نمی‌تواند برای این باشگاه به میدان برود. جالب اینکه الهلال در همین شب، از خرید بعدی‌اش یعنی یاسین بونو نیز رونمایی کرد. سنگربانی که همین چند روز قبل در فینال یورولیگ با سویا حضور داشت و سپس راهی عربستان شد. با این حال تب و تاب استقبال از نیمار آنقدر بالا بود که دیگر کسی به بونو توجه خاصی نداشت. موافقت سریع سویا با پیشنهاد عربستانی‌ها برای بونو، یادآور جمله پپ گواردیولا نیز بود:«همه می‌گویند که تیم‌های عربستانی بد هستند و این لیگ نباید مورد توجه باشد اما به محض دریافت پیشنهاد از عربستان، بازیکن‌شان را تقدیم آنها می‌کنند و می‌گویند اینجا همه چیز برای فروش است!»

هیچ جا نمی‌روم، همین‌جا هستم!

کیلیان امباپه نه‌تنها به تمرین‌های پاریس اضافه شد، بلکه این هفته در دیدار با تولوز به زمین مسابقه هم رفت و توانست دروازه حریف را باز کند. او بعد از گلزنی به سرعت به سراغ سکوهای هوادار پاریس رفت تا شادی‌اش را با آنها تقسیم کند. در این لحظات دوربین‌هایی که نزدیک این چهره بودند، جمله«من اینجا می‌مانم!» را شکار کردند. به نظر می‌رسد رابطه امباپه و مدیران رئال مادرید بعد از پیشنهاد ندادن به پاریس در این تابستان تیره و تار شده و اصلا بعید نیست این بازیکن به زودی قراردادش را برای چند فصل دیگر با باشگاه فرانسوی تمدید کند. هرچند که ماجراهای نقل و انتقالاتی کیلیان، هرگز به پایان نمی‌رسند و فقط از فصلی به فصل دیگر منتقل می‌شوند.

او پی‌چی‌چی را می‌خواهد

یک نفر جود بلینگام را بگیرد! ستاره متوقف‌نشدنی رئال مادرید، استثنایی‌ترین شروع ممکن را در این تیم داشته است. بلینگام در دو بازی نسبتا سخت، سه گل برای رئال به ثمر رسانده و مرد اول دو پیروزی این فصل باشگاه بوده است. حالا همه آنهایی که بلینگام را یک بازیکن اغراق‌شده می‌دانستند، از این موضوع پشیمان خواهند بود. حتی کریس رونالدو نیز نتوانسته بود در همان دو بازی اول، چنین تاثیری روی رئال مادرید داشته باشد. به هر حال این بازیکن کاملا با سبک و فرم بازی تیم کارلتو سازگار شده و شم بالای گلزنی‌اش را نیز خیلی خوب نشان داده است. با این روند، این بازیکن برای تبدیل شدن به آقای گل این فصل فوتبال اسپانیا مبارزه خواهد کرد! 

دی زربی، نابغه جدید

اوضاع برایتون با هدایت دی زربی، چیزی فراتر از شاهکار است. تیمی که در هفته اول لیگ چهار گل به لوتون زده بود، این هفته نیز توانست چهار بار دروازه ولووز را باز کند. ولووز همان تیمی است که هفته اول با اشتباه داوری روبه‌روی یونایتد بازنده شده بود! به نظر می‌رسد با این کیفیت، دی زربی به زودی راهی یک تیم بزرگ خواهد شد. او برایتون را به یکی از باکیفیت‌ترین تیم‌های فوتبال در انگلیس تبدیل کرده است.