لیگ بیست و سوم و ماجراهایش، حالا وارد دومین هفته شده‌اند. این هفته از لیگ برتر، 6 تیم برنده داشت و سه تیم هم موفق شدند در زمین حریف پیروزی را جشن بگیرند.

پدیده‌ای به اسم حسین‌نژاد

لیگ برتر، این هفته یک پدیده بسیار جذاب داشت. محمدجواد حسین‌نژاد در غیاب محمد کریمی، از ابتدا در دربی اصفهان به زمین مسابقه رفت و نمایشی فراتر از حد انتظار را ارائه کرد. او با دریبل‌های فوق‌العاده، تسلط مثال‌زدنی و پاس‌های دیدنی‌اش، نقش مهمی در پیروزی جذاب تیم مورایس ایفا کرد. با درخشش حسین‌نژاد، حالا نگرانی سپاهانی‌ها از خط حمله برطرف شده و غیبت چندهفته‌ای کریمی و نورافکن در این تیم چندان به چشم نخواهد آمد. اساسا درخشیدن چنین بازیکنانی در زمین مسابقه، یک اتفاق بسیار امیدوارکننده برای فوتبال ایران به شمار می‌رود. جواد قبلا هم در تیم ملی جوانان نشان داده بود که چه قابلیت‌های جذابی دارد.

بدشانس‌ترین تیم هفته!‌

این لقب را بدون هیچ شک و تردیدی، باید برای شمس آذر قزوین انتخاب کرد. تیمی که برای اولین بار در تاریخ، میزبان یک مسابقه لیگ برتری بود و اتفاقا نمایش بسیار خوبی هم در زمین مسابقه داشت. شمس آذر در نیمه اول بازی، چندین و چند بخت مسلم گلزنی ساخت اما هر بار موفق نشد توپ را از خط دروازه حریف عبور بدهد. آنها در حضور تماشاگران‌شان، بازی بسیار خوبی انجام دادند اما کاملا بدشانس بودند و سرانجام با دو غافلگیری، دو گل از هوادار دریافت کردند. تیم سعید دقیقی در هر دو بازی این فصل به لحاظ فنی کیفیت خوبی از خودش نشان داده اما همچنان با منفی پنج امتیاز، در آخرین رده جدول لیگ برتر دیده می‌شود. کار آنها برای ماندن در لیگ، بسیار سخت خواهد بود.

گل سرسبد استادیوم‌ها!

اتفاق مثبت این هفته لیگ برتر، حضور بانوان در چند ورزشگاه دیگر بود. در اراک و قزوین، خانم‌ها راهی استادیوم شدند و با حضورشان، طراوت زیادی به سکوها بخشیدند. این اتفاق باید هرچه زودتر در ورزشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران نیز رخ بدهد. حیف است که در ورزشگاه‌هایی مثل نقش جهان، یادگار امام و آزادی، خبری از حضور بانوان روی سکوها نباشد. همه موانع باید از سر راه کنار بروند و این روند باید هرچه زودتر در همه ورزشگاه‌ها تسهیل شود.

آنها تو را نمی‌خواهند

داستان علیمنصور و فولاد دیگر به جاهای باریکی کشیده است. در دقایقی از مسابقه فولاد روبه‌روی صنعت نفت، این تیم گل دوم را از حریف دریافت کرد و همین کافی بود تا همه سکوها علیه منصوریان شعار بدهند. جالب اینکه داور در نهایت این گل را برگرداند اما فولاد باز هم شکست خورد. باخت اصلی فولادی‌ها انگار جای دیگری رقم خورده است. رابطه ناخوشایند سرمربی با هواداران تیم، شرایط را به شدت پیچیده کرده و هنوز هم خبری از صلح بین دو طرف این ماجرا نیست. فولادی‌ها یک مربی خارجی بزرگ برای تیم‌شان می‌خواستند و به همین خاطر از روز اول با منصوریان کنار نیامدند. نتایج این مربی هم اصلا کمکی به بهبود اوضاع نکرده و به نظر می‌رسد شمارش معکوس برای جدایی منصوریان از تیمش به صدا درآمده است.