این مرد جام نمی‌برد!

شروع فصل جدید فوتبال باشگاهی در همه دنیا، تب و تاب فوتبال را زنده کرده است. این هفته لیگ‌های اسپانیا، انگلیس و ایتالیا شروع شدند و در آلمان نیز بایرن مونیخ در معرض یک شکست دردناک و باورنکردنی قرار گرفت. لئو مسی و کریس رونالدو هم خارج از قاره سبز، به تلاش برای قهرمانی ادامه می‌دهند. کریس با النصر، جام باشگاه‌های عرب را برده و لئو با اینترمیامی، در نیمه‌نهایی لیگزکاپ به سر می‌برد و دو بازی دیگر با بردن جام فاصله دارد.

آریا طاری

 

بدشانس   مادرزاد!

به نظر می‌رسد هیچ فوتبالیستی بدشانس‌تر از هری کین در دنیای فوتبال وجود ندارد. این بازیکن با نهایت سرعت قبل از مسابقه سوپرجام فوتبال آلمان راهی بایرن شد تا شاید در اولین روز عضویت در تیم آلمانی، اولین جام قهرمانی دوران فوتبالش را هم به دست بیاورد. با وجود سفر و کم‌خوابی، هری حتی در دقایقی از این بازی به زمین مسابقه نیز فرستاده شد اما لایپزیش در این نبرد اجازه نفس کشیدن به تیم توخل نداد و توانست بایرن را با نتیجه وحشتناک سه بر صفر شکست بدهد. این برد با درخشش خیره‌کننده دنی اولمو به دست آمد که این جام قهرمانی را نیز از هری دزدید تا تعداد جام‌های دوران فوتبال او همچنان روی عدد صفر باقی بماند! این نتیجه و این نمایش ضعیف از مونیخی‌ها، انتقادها از تیم توخل را دوباره به اوج خواهد رساند.

دریبل   مارتینلی؛   زیدانی سابق!

تیم میکل آرتتا هم فصل را با یک پیروزی دلچسب روبه‌روی ناتینگهام فارست شروع کرد. نکته جالب توجه در مورد این بازی، دریبل زیدانی فوق‌العاده گابریل مارتینلی روی صحنه گل اول آرسنال بود. گلی که توسط ادی انکتیا به ثمر رسید تا توپچی‌ها شروع زیبایی در این فصل از فوتبال انگلیس داشته باشند. آرتتا و تیمش بدون شک در این فصل، مدعی جدی بردن لیگ هستند و به نظر می‌رسد این بار به مراتب بیشتر از فصل گذشته، سیتی را آزار خواهند داد. آرسنال به خصوص با خرید رایس و هاورتز در خط هافبک، با تیم متفاوتی به رقابت‌های این فصل قدم گذاشته است.

کریس رونالدو و لشکر نصراوی، الاهلی را شکست دادند تا قهرمانی جام باشگاه‌های عرب را جشن بگیرند. هر دو گل بازی را نیز خود کریس شخصا به ثمر رساند تا بخشی از هزینه‌های سنگین باشگاه النصر را جبران کرده باشد

کی   راضی  می‌شوی  مرد؟

ارلینگ هالند هم مطابق انتظار، فصل را خیلی خوب شروع کرد و در همان اولین بازی، توانست دو گل برای سیتی به ثمر برساند. به نظر می‌رسد در این فصل هم او مدعی شماره یک آقای گلی رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود. حتی با وجود این نمایش خوب، پپ گواردیولا از عملکرد هالند راضی نبود و این عصبانیت را نیز به شکل آشکار مقابل دوربین‌ها به نمایش گذاشت. شاید مهم‌ترین وجه از مربیگری پپ، جنبه ایده‌آلیستی این مربی باشد. او فقط با گل زدن و بردن راضی نمی‌شود و می‌خواهد بازیکن‌ها دقیقا همان کاری را انجام بدهند که او نقشه‌اش را کشیده است.

مراقب  باش،  اینجا   اسپانیاست!

جود بلینگام در اولین بازی‌اش در لالیگا آنقدر مسلط ظاهر شد که انگار 10 سال در این لیگ بازی کرده است. او با یک ضربه بسیار زیبا، دروازه بیلبائو را در سن مامس باز کرد تا رئال به سلامت از یکی از استادیوم‌های سخت فوتبال اسپانیا عبور کند. شادی گل جود اما سروصدای زیادی به پا کرد. او درست به سبک دوران دورتموند، پیراهنش را به سکوها نشان داد اما در اسپانیا همه چیز با آلمان متفاوت به نظر می‌رسد و این بار، هواداران تیم میزبان از این شادی گل به شدت عصبانی شدند. آنها اعتراض‌شان را به حرکت ستاره انگلیسی رئال مادرید نشان دادند.

این   مربی،  کاربلد  است!

عثمان دمبله هم سرانجام به کشورش برگشت تا برای پی‌اس‌جی بازی کند. او که با یک بند خصوصی و محرمانه در قراردادش از بارسا جدا شده بود، در اولین اظهارنظر بعد از پیوستن به پاریس، حسابی از انریکه تعریف کرد و انگیزه‌اش برای پیوستن به این تیم را کار کردن با یک مربی کاربلد دانست. به نظر می‌رسد این آخرین زخمی است که عثمان، به ژاوی زد. از زمان تبدیل شدن به سرمربی بارسا، ژاوی همیشه از دمبله تمجید کرد و شرایطی را فراهم آورد تا این بازیکن به هر قیمتی مورد اعتماد هوادارها قرار بگیرد اما این بازیکن به این اعتماد پشت پا زد و با تصمیمی ناگهانی از بارسا جدا شد. خرید او از همان روز اول هم یک اشتباه بسیار بزرگ برای آبی اناری‌ها به حساب می‌آمد.

رونالدو  جام جهانی را  برد!

جام باشگاه‌های عرب هم بالاخره قهرمانش را شناخت. کریس رونالدو و لشکر نصراوی، الاهلی را شکست دادند تا قهرمانی این تورنمنت را جشن بگیرند. هر دو گل بازی را نیز خود کریس شخصا به ثمر رساند تا بخشی از هزینه‌های سنگین باشگاه النصر را جبران کرده باشد. جالب اینکه جام قهرمانی این تورنمنت، یک کپی کامل از جام جهانی بود. حالا طرفداران رونالدو هم می‌توانند تصویر او با این جام را در کنار عکس قهرمانی لئو مسی با جام جهانی قرار بدهند و ادعا کنند که این جام، به هر دو بازیکن رسیده است!