لیگ نکو!

لیگ برتر با همه مشکلات بزرگی که دارد، هفته اول جذابی را به هواداران فوتبال ایران هدیه کرد. هفته‌ای که پنج تیم برنده، ۱۸ گل رد و بدل شده و فقط یک تساوی بدون گل داشت. بهترین اتفاق این هفته بدون شک حضور هواداران خانم در جریان دیدار گل‌گهر بود که به یک پیروزی درخشان نیز ختم شد. فعلا آبی‌های تهران و سیرجان، صدر جدول را مشترکا در اختیار گرفته‌اند. این اتفاق در حالی رخ داده که استقلال بعد از قهرمانی با فرهاد مجیدی، دیگر حتی برای یک هفته در صدر جدول رده‌بندی دیده نشده بود.

آریا طاری

 

سامان   نریمان‌جهان

اولین پاس گل فصل، با یک حرکت بسیار تماشایی از سامان نریمان‌جهان رقم خورد. بازیکنی که توپ را از کناره‌های زمین گرفت و آن را با یک حرکت دیدنی به امیر طاهر رساند تا پیکانی‌ها درست مثل لیگ بیست و دوم، اولین گل فصل فوتبال ایران را به ثمر برسانند. سامان با این حرکت نشان داد که برخلاف خیلی از تصورات، یک بازیکن تمام‌شده نیست و رسول خطیبی هم بی‌جهت در تیمش به او اعتماد ندارد. این پاس گل دیدنی، انگیزه‌های این بازیکن را برای فصل جدید  نمایان کرد.

سروش   رفیعی

سامان اولین پاس گل فصل را داد اما برچسب تماشایی‌ترین پاس گل هفته بدون شک به سروش رفیعی تعلق دارد. بازیکنی که با هوش استثنایی و پاس کم‌نظیرش از میانه زمین، پرسپولیس را صاحب بخت مسلم گلزنی کرد و در نهایت همین پاس، منجر به پیروزی تیم یحیی در بازی سخت هفته اول روبه‌روی آلومینیوم شد. این پاس سروش، فراتر از استانداردهای لیگ فوتبال ایران به نظر می‌رسید. او با دید بسیار خوبی که داشت، توانست به باز شدن لایه‌های فشرده دفاعی تیم مجتبی حسینی

کمک کند.

علی   نعمتی

بازیکنی که در آخرین بازی فصل گذشته لیگ برتر گل مهمی برای پرسپولیس زده بود، حالا در شروع فصل جدید هم با یک فرار دیدنی، توپ را از خط دروازه آلومینیوم عبور داد. نعمتی با پرهیز از اضافه کاری، فقط یک ضربه به توپ زد و همان ضربه برای باز شدن دروازه احمد گوهری کافی به نظر می‌رسید. این بازیکن در سمت چپ خط دفاعی، پیشرفت زیادی داشته و دیگر بعید است یحیی هیچ نقشه‌ای برای خرید بازیکن در این بخش از زمین داشته باشد.

محمد   ربیعی

شروع دوران مربیگری در یک تیم جدید با یک پیروزی دلچسب خارج از خانه، نشان داد که محمد ربیعی برای فصل جدید کاملا آماده شده است. ذوب در شروع نیمه دوم برابر ملوان، فوق‌العاده نشان داد. آنها خیلی زود به گل اول رسیدند و حتی با وجود دریافت گل مساوی، بلافاصله برای دومین بار دروازه ملوان را باز کردند. فصل گذشته در مس رفسنجان، این انتقاد به ربیعی می‌شد که او همیشه دنبال تساوی است و برای بردن مبارزه نمی‌کند. این بازی اما کاملا متفاوت به نظر می‌رسید.

با وجود همه مشکلات بزرگ، استقلال نکونام شروعی مثال‌زدنی در لیگ بیست و سوم داشت. نکو اصلا اجازه نداد مشکلات و حواشی بزرگ، روی نمایش تیم سایه بیندازند و تهدیدی برای استقلال به وجود بیاورند. او استقلال را در همین هفته اول، به صدر جدول لیگ برتر رساند

علیرضا   کوشکی

روبه‌روی تیم سابقش یعنی فولاد، نه گل زد و نه پاس گل داد اما با یک حرکت تکنیکی بی‎نظیر به قلب دفاع این تیم زد و توانست برای گل‌گهر سیرجان پنالتی بگیرد. کوشکی در فولاد به رویاهای بزرگش نرسید و فصل خوبی را در این تیم سپری نکرد اما حالا به نظر می‌رسد سرمربی یونانی گل‌گهر، اعتقاد زیادی به این بازیکن دارد و او را در پست وینگر چپ، به عنوان یکی از نفرات مهم تیم به زمین مسابقه می‌فرستد.

رضا   اسدی

شم بالای گلزنی رضا، روبه‌روی تیم سابقش نیز به کار آمد. خمز در این نبرد، قربانی اسلحه‌ای شد که خودش در لیگ برتر ساخته بود. رضا اسدی در سپاهان یک مهاجم نبود اما به خوبی به حملات تیم اضافه می‌شد. یکی از بهترین گلزنان فصل گذشته لیگ برتر، اولین گل این فصل خود را خیلی زود به ثمر رساند و البته روبه‌روی تیم سابقش،

شادی نکرد.

رضا  شکاری

در هفته درخشان خریدهای جدید سپاهان، رضا شکاری نیز فراتر از حد انتظار ظاهر شد. بازیکنی که هم توانست یک پاس گل بدهد و هم توانست خیلی زود اولین گلش برای سپاهان را جشن بگیرد. این نمایش ثابت کرد که رضا ارزش پرداخت رقم قابل توجه رضایتنامه را داشته است.

ابوالفضل   جلالی

بازیکنی که ساپینتو فرصت نفس کشیدن و عرض اندام را برایش فراهم نمی‌کرد، حالا از این قفس جدا شد و زیر نظر سرمربی جدید استقلال، یک شروع رویایی را پشت سر گذاشت. جلالی روی دو گل آبی‌ها در جدال با نفت موثر بود و دوباره به همان فوتبالیستی تبدیل شد که حتی توانسته بود نظر یک مربی سخت‌گیر مثل کارلوس کی‌روش را جلب کند.

جواد   نکونام

با وجود همه مشکلات بزرگ، استقلال نکونام شروعی مثال‌زدنی در رقابت‌های لیگ بیست و سوم داشت. نکو اصلا اجازه نداد مشکلات و حواشی بزرگ، روی نمایش تیم سایه بیندازند و تهدیدی برای استقلال به وجود بیاورند. کار کردن روی ذهن بازیکن‌ها، یکی از توانایی‌های همیشگی این مربی به شمار می‌رود و بازیکنانی که در آبادان برای او به زمین رفتند، تشنه درخشیدن و برنده شدن بودند. او استقلال را در همین هفته اول، به صدر جدول رده‌بندی لیگ

برتر رساند.