مهدی طارمی هنوز هم سوژه جدی نقل و انتقالات تابستانی به حساب می‌آید. او تا همین چند روز قبل یکی از گزینه‌های باشگاه میلان بود اما باشگاه ایتالیایی نتوانست با پورتو بر سر جذب او به توافق برسد و تصمیم گرفت به جای مهدی، مهاجم ویارئال را جذب کند.

با این حال هنوز هم احتمال جدایی طارمی از پورتو مطرح است و حتی بعضی از رسانه‌های پرتغالی، دیدار با بنفیکا در سوپرجام پرتغال را آخرین تجربه حضور ستاره ایرانی در ترکیب پورتو می‌دانند.

گفته می‌شود باشگاه تاتنهام برای جانشینی هری کین، این بازیکن ایرانی را زیر نظر گرفته است. بازیکنی که به نظر می‌رسد کیفیت لازم برای درخشیدن در لیگ برتر را دارد. با این حال سرنوشت این انتقال، کاملا به ماجرای انتقال هری کین به بایرن بستگی خواهد داشت. مونیخی‌ها از چند ماه قبل، مدام به اسپرز برای هری پیشنهاد داده‌اند. توخل بعد از فروش مانه، یک مهاجم برای تیمش می‌خواهد و شناخت خوبی نیز از

هری کین دارد.

تا امروز همه پیشنهادهای بایرن برای این بازیکن از سوی دنی لوی رد شده اما شاید پیشنهاد جدید که شامل صد میلیون یورو به اضافه پاداش‌های احتمالی است، در نهایت مورد قبول قرار بگیرد. اگر هری کین از تاتنهام نرود، کاملا بعید به نظر می‌رسد که این باشگاه به دنبال یک مهاجم جدید باشد اما اگر این جدایی اتفاق بیفتد، مهدی فاصله زیادی با بازی در یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر انگلیس نخواهد داشت.

اگر هری راهی مونیخ شود و به سال‌های طولانی حضور در اسپرز پایان بدهد، این باشگاه به دنبال جذب یک مهاجم نوک خواهد رفت. برخی از منابع تاکید دارند که تاتنهام حاضر است برای آقای گل فصل گذشته لیگ پرتغال، 24 میلیون یورو پرداخت کند اما چنین خبری هنوز تایید نشده است.

به هر حال اگر قرار به فروش مهدی باشد، پورتو باید زودتر این کار را انجام بدهد. چراکه در غیر این صورت، یک سال دیگر از دوران فوتبال این بازیکن سپری می‌شود و رقم جدایی او از باشگاه به حداقل می‌رسد. فوتبال ایران، قبلا ستاره‌هایی در لیگ برتر داشته اما از آندو تیموریان تا علیرضا چهانبخش، این بازیکنان هرگز به سوپراستارهای این لیگ تبدیل نشده‌اند. اما شاید انتقال طارمی به اسپرز بتواند همه چیز را تغییر بدهد. این دقیقا همان چیزی است که فوتبال ایران به آن نیاز دارد تا شاید دروازه‌های جدیدی به روی استعدادهای ایرانی باز شود.

 ایران البته یک نماینده در چمپیون‌شیپ دارد و اللهیار صیادمنش این فصل برای صعود به لیگ برتر تلاش خواهد کرد. فعلا همه چیز به بایرن مونیخ بستگی دارد. باشگاهی که سه نفر از بهترین بازیکنان تاریخ ایران برای آن به میدان رفته‌اند و حالا در صورت جذب هری کین از اسپرز، راه را برای حضور یکی از بهترین لژیونرهای فوتبال ایران در انگلیس هموار خواهد کرد.

آخرین خاطره مهدی از انگلیس، شکست سنگین در جام جهانی است که البته با دبل خودش همراه شد. آیا این انتقال جذاب سرانجام شکل خواهد گرفت؟