تیر در قلب رئال مادرید!

ال‌کلاسیکوی دوستانه پیش‌فصل، ماجراهای جذابی در دل خودش داشت. این بازی تا حدود زیادی کنایه‌آمیز به نظر می‌رسید. درست در روزی که رئالی‌ها می‌خواستند برای اولین بار در ال‌کلاسیکو از خرید صد میلیونی‌شان جود بلینگام رونمایی کنند، جوانی از بارسلونا که هیچ‌کس اسمش را هم نمی‌دانست وارد زمین مسابقه شد و نمایش را کاملا به سرقت برد. این کلاسیکو به یاد فرمین لوپز در ذهن‌ها خواهد ماند. فوتبالیستی که شاید یک کشف بزرگ برای آینده بلوگرانا باشد. در این نبرد، دوباره ثابت شد که ژاوی، شکست دادن کارلتو را خیلی خوب بلد است.

آریا طاری 

 

کابوس ژاوی برای کارلو

از زمان روی کار آمدن ژاوی در بارسا، این مربی به کابوسی برای آنجلوتی تبدیل شده است. در این بازه زمانی هیچ‌کس نتوانسته بیشتر از ژاوی، مرد ایتالیایی را شکست بدهد. فصل گذشته به جز دیدار برگشت کوپا‌دل‌ری، بارسا در سایر دیدارها نمایش بسیار خوبی روبه‌روی رئال مادرید داشت. آنها این فصل را نیز با شکست دادن رئال در مسابقه‌ای شروع کردند که شاید در ظاهر یک بازی دوستانه باشد اما همه می‌دانند که در هر شرایطی، برای هر دو تیم بی‌نهایت مهم به نظر می‌رسد.

پدری و دمبوز، بازگشت ستاره‌ها

دلیل اصلی پیروزی بارسا در این نبرد، درخشش دو ستاره این تیم بود. پدری و عثمان دمبله، مثل همیشه درخشان ظاهر شدند و با یک کار تیمی و تمرین‌شده استثنایی روی یک ضربه ایستگاهی، اولین شوک بزرگ را به رئال مادرید وارد کردند. فصل گذشته بارسا مدعی بردن همه جام‌ها بود اما با مصدومیت این دو ستاره روبه‌رو شد و تقریبا تا پایان فصل نتوانست از آنها استفاده کند. اتفاقی که به از دست رفتن یورولیگ و همچنین جام حذفی انجامید. آماده نگه داشتن مردان شماره هفت و هشت بارسا، چالش مهمی برای ژاوی خواهد بود. او به خوبی می‌داند که اگر این دو بازیکن در اوج باشند، بارسا می‌تواند دست به کارهای بزرگی بزند. پاس‌های پدری و آمادگی فوق‌العاده دمبله، می‌تواند از بارسا یک مدعی برای همه  جام‌ها بسازد.

چهار-چهار-دو    لوزی  و  چالش رئال مادرید 

کارلتو با توجه به داشته‌هایش در این فصل، به سراغ استفاده از یک سیستم جدید و متفاوت رفته است. در این روش خبری از چهار-سه-سه معروف آقای مربی نیست و رئال به شیوه چهار-چهار-دو لوزی بازی می‌کند. در این آرایش، شوامنی دفاعی‌ترین هافبک تیم است. کاماوینگا و والورده در دو سمت بازی می‌کنند و بلینگام در نقش هافبک هجومی قرار می‌گیرد. وینیسیوس و رودریگو نیز دو مهاجم تیم هستند. ایراد اصلی این سیستم شاید این بود که مادرید در کناره‌ها، اصلا زهر لازم را نداشت. در مرکز زمین هم بارسا بازی را کاملا در دست گرفته بود تا مشخص شود چنین سیستمی حداقل برای حضور در کلاسیکو کارآمد به نظر نمی‌رسد.

بوسکتس جدید می‌درخشد

اوریول رومئو نیز در اولین کلاسیکو برای بارسا، درخشش قابل توجهی داشت. او به خوبی توانسته بود خط هافبک مادرید را مهار کند و تسلط زیادی در زمین از خودش نشان بدهد. شاید حسرت بزرگ این باشد که این پسر لاماسیایی چرا زودتر از این‌ها به بارسا نیامده است. او همین فصل گذشته در خیرونا مشغول بازی بود اما شاید حالا در 32 سالگی، یک تولد دیگر را در دنیای فوتبال تجربه کند.

چهره خاص نبرد دوستان رئال مادرید و بارسلونا، بدون شک فرمین لوپز بود. خیلی‌ها در لحظه تعویض او، از تصمیم ژاوی متعجب شدند اما ظاهرا بارسا جواهر جدیدی برای خط هافبک پیدا کرده و تماشاگران این تیم از دیدن اولین بازی فرمین برای تیم اصلی، غرق در هیجان شده‌اند

پدیده همیشه مصدوم

خیلی‌ها منتظر رونمایی از آردا گولر در این مسابقه بودند. او که در تمرین‌های رئال به خوبی ظاهر شده، حالا بار دیگر با مشکل مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند. ظاهرا آردا برای چند ماه بعد، مصدوم خواهد بود و نمی‌تواند رئال مادرید را در شروع فصل همراهی کند. سفیدها برای این فوتبالیست جوان 20 میلیون یورو هزینه کرده‌اند و اصلا دوست ندارند او را بیرون از فهرست 18 نفره ببینند. شروع گولر در رئال اما با بدشانسی‌های بزرگی همراه 

شده است.

این کهکشانی‌های بدشانس

شاید نتیجه سه بر صفر، نتیجه بسیار سنگینی به نظر برسد اما رئال در این بازی به بدی شکست خوردن با اختلاف سه گل نبود. بدشانسی‌های متعدد آنها و برخورد توپ‌های‌شان با تیر دروازه، نقش مهمی در این اتفاق ایفا کرد. وینیسیوس در همان نیمه اول این شانس را داشت که با یک ضربه پنالتی کار را به تساوی بکشاند اما این بخت را به راحتی از دست داد. این فقط یکی از پنج توپی بود که کهکشانی‌ها در این بازی به تیر دروازه کوبیدند. در این مسابقه شانس با آنها یار نبود و البته مارک آندره تراشتگن نیز نمایش فوق‌العاده‌ای روی خط دروازه بارسا داشت.

فرمین، جواهر نوظهور

چهره خاص این نبرد بدون شک فرمین لوپز بود. خیلی‌ها در لحظه تعویض او، از تصمیم ژاوی متعجب شدند اما فرمین به خوبی از اشتباه تونی کروس استفاده کرد و با یک شلیک فوق‌العاده، راهی به جز گل خوردن برای کورتوآ باقی نگذاشت. او روی صحنه گل سوم هم یک پاس درخشان به فران تورس داد. ظاهرا بارسا جواهر جدیدی برای خط هافبک پیدا کرده و تماشاگران این تیم از دیدن اولین بازی فرمین برای تیم اصلی، غرق در هیجان شده‌اند.