آریا طاری 

پیوستن کیلیان امباپه به رئال مادرید، مدت‌هاست که پیرامون این بازیکن فرانسوی و باشگاه اسپانیایی مطرح می‌شود. امباپه هیچ‌وقت علاقه‌اش برای بازی در رئال را پنهان نکرده ولی هنوز نتوانسته خود را در لباس سفید این تیم ببیند. البته که او سال گذشته فاصله‌ زیادی تا پیوستن به رئال نداشت اما درنهایت آپشن‌های فراوانی که پاریسی‌ها به او پیشنهاد دادند، امباپه را در پاری‌سن‌ژرمن نگه داشت. امسال هم امباپه یکی از سوژه‌های اصلی بازار نقل و انتقالات تابستانی است. 

این بازیکن چند هفته قبل اعلام کرد که قصد ندارد قرارداد خود را با پاری‌سن‌ژرمن امضا کند و فصل آینده آخرین فصل حضورش در این تیم خواهد بود. موضوعی که اصلا به مذاق مدیران پی‌اس‌جی خوش نیامد. اینکه کیلیان فصل آینده به عنوان بازیکن آزاد از تیم جدا شود، اصلا چیزی نبود که مدیران باشگاه به دنبالش باشند. به همین خاطر هم به کیلیان اعلام کردند اگر تصمیم به تمدید قرارداد ندارد، همین تابستان باید از باشگاه جدا شود چون آنها اجازه جدایی او به عنوان بازیکن آزاد را نخواهند داد.

پیشنهاد مدیران به امباپه امضای قراردادی 10 ساله به ارزش یک میلیارد یورو است! قراردادی که مادام‌العمر به حساب می‌آید و کیلیان را تا 34 سالگی در پاریس نگه می‌دارد تا پیوستنش به رئال مادرید برای همیشه یک رویا باقی بماند

مدیران باشگاه به دنبال این هستند که قرارداد کیلیان را تا سال 2025 تمدید کنند اما هنوز موفق نشده‌اند رضایت او را به دست بیاورند. یک نشریه فرانسوی اما از پیشنهاد باورنکردنی مدیران باشگاه به امباپه خبر داده است. پیشنهادی که می‌تواند هنگفت‌ترین قرارداد در تاریخ فوتبال باشد اما از سوی دیگر پیوستن امباپه به رئال مادرید برای همیشه یک رویا می‌ماند. پیشنهاد مدیران به امباپه امضای قراردادی 10 ساله به ارزش یک میلیارد یورو است! قراردادی که مادام‌العمر به حساب می‌آید و کیلیان را تا 34 سالگی در پاریس نگه می‌دارد. طبیعتا در این سن رئال مادرید هم خواهان جذب او نخواهد بود. 

کیلیان امباپه فوتبالیست فوق‌العاده‌ای است. بازیکنی که قبل از مسی و رونالدو، جام جهانی برده و به لحاظ فردی نیز در سطح باشگاهی، توانسته موفقیت‌های زیادی به دست بیاورد. به همین خاطر هم طبیعی به نظر می‌رسد که باشگاه پاریسی از هر ابزاری استفاده کند تا او را در ترکیب نگه دارد؛ حتی با ارائه پیشنهاد یک میلیارد یورویی! با این حال این ستاره فرانسوی به پی‌اس‌جی اطلاع داده که با پول نظرش تغییر نمی‌کند و برای ترک باشگاه مصر است. هرچند که سابقه نشان داده که کیلیان در تصمیماتش همیشه نگاه‌ ویژه‌ای به پول داشته است. 

امباپه پیش از این که تصمیم جدی‌اش برای جدایی را بگیرد، در مصاحبه‌ای بسیار تند علیه باشگاه ادعا کرده بود که تا وقتی شرایط تیم چندپاره باشد، شانسی برای موفقیت او هم وجود ندارد. کیلیان به درستی به شرایط بد تیم فرانسوی اشاره کرد اما مگر شرایط پی‌اس‌جی در تابستان گذشته تفاوتی داشت؟ چرا او به جای ملحق شدن به رئال مادرید، تصمیم گرفت در این باشگاه بماند و پول بیشتری بگیرد؟ امباپه بعد از تمدید قرارداد، عملا رییس باشگاه شد. مدیر ورزشی قبل پاریس را هم به خانه فرستاد. با این وجود باز هم اوضاع در این تیم برای او خوب پیش نرفت. حالا دوباره صحبت از ماندن یا نماندن او در این باشگاه است. خود کیلیان دوست دارد یک فصل دیگر در پاریس بماند و سپس با قراردادی آزاد به رئال مادرید برود اما همان‌طور که اشاره شد، ناصر الخلیفی که از مصاحبه‌های اخیر این بازیکن به شدت خشمگین شده، رسما اعلام کرده که اجازه چنین کاری را به او نخواهد داد. برای پی‌اس‌جی گزینه دیگری جز تمدید روی میز نخواهد بود. اگر امباپه در نهایت در این فصل از تیم جدا نشود و قراردادش را هم تمدید نکند، درگیری بین او و پاریس بالا خواهد گرفت. 

در پایان باید گفت اهمیتی که کیلیان برای پول قائل بوده، تفاوت او را با ستاره‌هایی مثل رونالدو و مسی نشان می‌دهد. این دو ابرستاره در سال‌های اوج فوتبال‌شان، هرگز به فکر تغییر تیم نبودند. مسی بیشتر عمرش را در بارسا گذراند و کریس یک دهه در عضویت رئال مادرید بود. در این دوران چیزهای زیادی بیشتر از پول برای این دو نفر اهمیت داشت. موضوع مهم دیگری که به این دو بازیکن کمک کرد، همکاری با مربیان درجه یک بود. مسی با رایکارد به ترکیب بارسا رسید، با پپ گواردیولا چشم‌ها را خیره کرد، با لوئیس انریکه هم ورژن متفاوت‌تری از خودش نشان داد. رونالدو هم با مربیانی مثل مورینیو، زیدان و آنچلوتی، جاه‌طلبی و شخصیت برنده‌اش را نشان داد. امباپه اما در پاریس، تقریبا هیچ‌وقت مربیان بزرگی نداشته است. حالا در کنار پیشنهاد مالی باشگاه، ورود انریکه به پی‌اس‌جی، می‌تواند اوضاع را عوض کند. اما قبل از آن باید سرنوشت این بازیکن به طور کامل روشن شود. اگر تمدید قرارداد اتفاق نیفتد، شاید در شروع فصل، او اصلا جزوی از ترکیب پاریسی‌ها نباشد. جالب اینکه تنها یک سال بعد از سروصداهای عجیب فصل گذشته، حالا دوباره دو طرف این قرارداد به بن‌بست خورده‌اند. به نظر می‌رسد اگر کیلیان همین فصل قراردادش را تمدید کند، باز هم چنین بحث‌هایی در فصل آینده شکل خواهد گرفت. او همیشه آماده جدایی نشان داده و هیچ‌وقت هم از تیم جدا نشده! این بار باید دید امباپه دست روی چمدان پول می‌گذارد یا رسیدن به رویایش را انتخاب می‌کند.