ماجرای تلخی که برای یکی از بهترین سنگربان‌های تاریخ فوتبال رقم خورده، هواداران این رشته ورزشی در جهان را تحت تاثیر قرار داده است. خونریزی مغزی ادوین فن‌درسار و خطری که زندگی او را تهدید می‌کند، طرفداران فوتبال را در نگرانی فرو برده است. 

ادوین در دوران بازی، یکی از بهترین گلرهای دنیای فوتبال بود و به خصوص در منچستریونایتد با بردن لیگ قهرمانان به یک چهره بسیار محبوب تبدیل شد. او سال‌ها برای تیم ملی هلند نیز بازی کرد و این اواخر نیز مدیر اجرایی باشگاه آژاکس بود. تجربه‌ای که البته با انتقادهای نسبتا زیادی نیز همراه شد. فن‌در‌سار بعد از ماجراهایی که برای مارک اوورماس رقم خورد و منجر به جدایی این مدیر از باشگاه آژاکس شد، دوران سختی را در این تیم سپری کرد. جدایی تن‌هاگ و نتایج ضعیف تیم هلندی نیز همه چیز را به هم ریخت و در نهایت این چهره تصمیم گرفت از مدیریت آژاکس استعفا بدهد. 

او برای تفریح در کرواسی حضور داشت که ناگهان بیهوش شد و به سرعت به بیمارستان انتقال داده شد. بررسی‌های اولیه نیز نشان داد که فن‌در‌سار دچار خونریزی مغزی شده است. دو باشگاه منچستریونایتد و آژاکس، اولین باشگاه‌هایی بودند که برای این سنگربان، پیام فرستادند و اعلام کردند که در این شرایط سخت، در کنار او حضور خواهند داشت.

«نیاز دارم کمی استراحت کنم، از فوتبال دور باشم و به کارهای دیگری بپردازم». این جمله فن‌در‌سار بعد از ترک پست مدیریتی باشگاه آژاکس بود. دوران دوری این ستاره از فوتبال اما دوران خوبی برای او به شمار نمی‌رفت. چراکه این حادثه تلخ همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است.  ادوین هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد و باشگاه آژاکس اعلام کرده به محض پایدار شدن شرایط، به‌روز‌رسانی‌های بیشتری را در این خصوص در اختیار هواداران این دروازه‌بان قرار خواهد داد. فوتبالی‌ها به شدت نگران وضعیت ادوین هستند. چراکه معلوم نیست این حادثه چه تاثیری روی وضعیت او خواهد گذاشت. این احتمال وجود دارد که این ضایعه، اثرات جبران‌ناپذیری روی وضعیت این دروازه‌بان داشته باشد. 

به هر حال همه چیز در این مورد ظرف روزهای آینده مشخص خواهد شد. او با آژاکس چهار بار رقابت‌های لیگ هلند را برده، چهار بار لیگ انگلیس را با یونایتد از آن خودش کرده و مهم‌ترین افتخارش، قهرمانی در اروپا با منچستریونایتد است. خیلی از فوتبالی‌ها اما این دروازه‌بان را با دوران بازی در لاله‌های نارنجی به یاد می‌آورند. او برای سال‌ها بهترین دروازه‌بان فوتبال هلند به شمار می‌رفت و بدون رقیب، مرد اول خط دروازه این تیم محسوب می‌شد. 

حالا همه در انتظار شنیدن خبرهای خوب از این چهره هستند. مردی که نشان داده بود به عنوان یک مدیر ورزشی نیز قابلیت‌های زیادی دارد و می‌تواند سال‌های زیادی در فوتبال بماند. بعد از این اتفاق اما بعید است که او دیگر تحمل فشارهای مربوط به فوتبال را داشته باشد. شاید دوران فوتبالی فن‌درسار با همین حادثه رسما به پایان برسد.