کمال‌الملک!

در پرسپولیس لیگ بیست و سوم، خبری از کمال کامیابی‌نیا نخواهد بود. بازیکنی که این روزها به جلسه‌های تمرینی تیم دعوت نشده تا جدایی‌اش از جمع قرمزها قطعی شود. به نظر می‌رسد محدودیت‌های فهرست جدید، دلیل اصلی این تصمیم بوده است. گفته می‌شد باشگاه باید از بین عالیشاه و کمال، فقط قرارداد یک بازیکن را تمدید کند و تصمیم نهایی یحیی حفظ امید در تیم بود. سرخ‌ها حتی جانشین کمال را نیز در بازار نقل و انتقالات پیدا کرده‌اند و یک یاغی جدید برای فوتبال ایران ساخته‌اند.

آریا رهنورد

اولین خرید پروفسور

کمال اولین بازیکنی است که با تصمیم برانکو ایوانکوویچ راهی باشگاه پرسپولیس شد. او اولین خرید قرمزها در عصر برانکو به شمار می‌رفت. بازیکنی که در نفت تهران توپ می‌زد و هنوز فوتبالیست جوانی بود. کمال در نفت، نقش هجومی‌تری داشت اما در پرسپولیس، به یک هافبک تدافعی تبدیل شد و در این پست درخشش قابل توجهی از خودش نشان داد. بدون شک او یکی از بهترین مهره‌های یکی از طلایی‌ترین عصرهای تاریخ این باشگاه به شمار می‌رفت. بازیکنی که برای سال‌ها، نبض مرکز زمین را در پرسپولیس به دست گرفت.

زوجی که دیگر نیست

زوج کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی، یک ترکیب رویایی را در مرکز زمین برای پرسپولیس ساختند. احمد نور یک سال زودتر از این بازیکن به پرسپولیس آمده بود اما از زمان ملحق شدن کمال به باشگاه، همه چیز به خوبی جفت و جور شد تا این دو نفر به خوبی در مرکز زمین مکمل هم باشند. احمد دو فصل قبل تصمیم به ترک پرسپولیس گرفت و حالا کمال نیز از جمع سرخ‌ها جدا خواهد شد. این دو نفر در کنار هم یکی از بهترین زوج‌های خط میانی چند دهه اخیر فوتبال ایران به حساب می‌آمدند.

کمال کامیابی‌نیا قهرمان 6 دوره از 23 دوره لیگ برتر ایران است. در حقیقت او تنها بازیکن تیم به شمار می‌رود که در همه این 6 فصل منجر به قهرمانی، به طور کامل کنار تیم بوده است. او با وجود بازی در پست هافبک تدافعی، گل‌های بسیار مهمی برای پرسپولیس زده است

بزرگ‌ترین ترس کمال

شاید عجیب‌ترین خاطره کامیابی‌نیا از پرسپولیس، اخراجش از زمین در بازی معروف با الاهلی بود. نبردی که البته در نهایت حتی با وجود ترک زودهنگام زمین از سوی این ستاره، به سود قرمزها تمام شد. او پس از روبه‌رو شدن با کارت قرمز، اضطراب بسیار زیادی داشت و لحظات سختی را سپری کرد اما پسران برانکو با همه وجود جنگیدند و اجازه ندادند 10 نفره شدن، تیم را به سمت و سوی ناامیدی بکشاند. این می‌توانست یکی از خاطره‌های تلخ مرد شماره 11 در پرسپولیس باشد اما در نهایت به یکی از خاطرات بسیار خوب او تبدیل شد.

سلطان درد

آن‌چه محبوبیت کمال را در بین قرمزها بیشتر کرد، بازی کردن او برای تیم با درد بود. کمال مدت زیادی از مصدومیت کتف رنج می‌برد و مدام دچار دررفتگی از این ناحیه می‌شد. تقویم مسابقه‌ها نیز آنقدر فشرده بود که این بازیکن فرصتی برای جراحی نداشت. برای مدت زیاد در رفتن کتف کمال، جزوی از همه بازی‌های پرسپولیس بود. او به سختی و با درد برای تیم بازی می‌کرد اما نمایش‌های خوبی در پرسپولیس داشت و این درد، مانع از درخشش‌اش در ترکیب تیم نمی‌شد. کتف کمال آن روزها یکی از کلیدواژه‌های مهم فوتبال ایران محسوب می‌شد.

6 از 23

کمال کامیابی‌نیا قهرمان 6 دوره از 23 دوره لیگ برتر ایران است. در حقیقت او تنها بازیکن تیم به شمار می‌رود که در همه این 6 فصل منجر به قهرمانی، به طور کامل کنار تیم بوده است. از دوران برانکو تا عصر یحیی، کمال همیشه در جمع سرخ‌ها حضور داشته و البته فصل گذشته فرصت زیادی برای بازی به دست نیاورد. او با وجود بازی در پست هافبک تدافعی، توانسته گل‌های بسیار مهمی را نیز برای پرسپولیس بزند. چند گل لحظه‌آخری کمال در لیگ‌های مختلف، تاثیر آشکاری روی قهرمانی‌های این باشگاه ایفا کرده است. او با 6 قهرمانی یکی از پرافتخارترین مهره‌های تاریخ لیگ برتر ایران 

به شمار می‌رود.

فینالیست آسیا

یکی دیگر از تجربه‌های مهم کمال، رسیدن به دو فینال لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس بود. این اتفاق در حالی رخ داد که سرخ‌ها قبل از این دوران هرگز موفق نشده بودند به فینال آسیا راه پیدا کنند. حضور در دو فینال البته درنهایت به قهرمانی منجر نشد اما باز هم تجربه بسیار خوبی برای تیم بود. کمال هم توانست در عضویت تیمی باشد که ظرف چند سال دو بار خودش را به بزرگ‌ترین بازی سال قاره آسیا رسانده است.

جانشین از سپاهان آمد

قرمزها برای جانشینی کمال، سراغ هافبک باتجربه سپاهان رفته‌اند. بازیکنی که زمانی در عضویت استقلال بوده و البته سابقه همکاری با یحیی در پدیده را هم دارد. مسعود ریگی به لحاظ لمس توپ، همیشه یکی از پرکارترین هافبک‌های لیگ برتر ایران بوده است. بازیکنی که معمولا با دقت پاس بسیار بالا، بازی را به جریان می‌اندازد و در انتقال توپ از دفاع به حمله نیز تبحر زیادی دارد. ریگی با سبک بازی تیم یحیی کاملا هماهنگ است و حتی می‌تواند در این فصل مهره بسیار مهمی برای باشگاه باشد. او بعد از دو فصل اصفهان را ترک کرده و حالا دوباره به پایتخت برگشته تا این بار برای نیمه قرمز این شهر بازی کند.