چرا خبر انتقال میسون ماونت از چلسی به یونایتد تا این اندازه در دنیای فوتبال سروصدا راه انداخته است؟ چرا مطبوعات انگلیسی تا این اندازه به این انتقال اهمیت می‌دهند؟ به نظر می‌رسد دلیل این موج بزرگ، سابقه طولانی ماونت در باشگاه چلسی باشد. او زمانی به چلسی پیوست که آبراموویچ تازه از راه رسیده بود و نقشه‌های جاه‌طلبانه زیادی برای باشگاه داشت. 

میسون آن روزها یک پسربچه در تیم‌های پایه چلسی بود و همه سال‌های بعد را با طرفداری از این باشگاه سپری کرد. او برای یک فصل به ویسته در فوتبال هلند قرض داده شد و سپس به صورت قرضی به دربی‌کانتی رفت. تیمی که فرانک لمپارد هدایتش را بر عهده داشت. وقتی لمپارد سرمربی چلسی شد، ماونت هم با او به تیم اصلی باشگاه رسید و رویای کودکی‌اش به حقیقت پیوست. او یک بازیکن کلیدی در تیم جوان فرانک لمپارد بود. بازیکنی که یک سال بعد با هدایت توخل، لیگ قهرمانان اروپا را هم تصاحب کرد و بهترین روزهای ممکن را پشت سر گذاشت. رفتن آبراموویچ از چلسی اما شرایط این باشگاه را عوض کرد. باشگاهی که در یک پنجره 600 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه می‌کند، طبیعتا نظمش را از دست می‌دهد. چلسی فصل گذشته بسیار آشفته به نظر می‌رسید و خیلی از مربیان لیگ برتری قصد داشتند از این فضا برای ربودن یکی از استعدادهای مهم این تیم استفاده کنند. 

یورگن کلوپ اولین کسی بود که تلاش کرد ماونت را به تیمش ببرد اما مذاکره بین لیورپول و چلسی، نتیجه‌ای نداشت. بعد نوبت به میکل آرتتا رسید اما میسون حاضر نبود در لندن برای تیم دیگری بازی کند. مربی بعدی، اریک تن‌هاگ بود. کسی که کاملا شیفته سبک بازی ماونت به نظر می‌رسید. تن‌هاگ به شدت به این فوتبالیست علاقه داشت. اول از همه به این خاطر که او ظرف سه سال، بیش از 140 بازی برای چلسی انجام داده و همیشه آمادگی بسیار خوبی داشته است. دوم به این خاطر که شنیده می‌شود میسون در تمرین‌ها فوق‌العاده ظاهر می‌شود و سوم، به خاطر انعطافی که در مدل بازی‌اش نشان می‌دهد.

یونایتد با اولین خرید تابستانی‌اش دراین فصل چه شکلی خواهد شد؟ به نظر می‌رسد ماونت درست بین کاسمیرو و برونو فرناندز قرار می‌گیرد. یک ترکیب جذاب سه نفره در مرکز زمین. جایی که کاسمیرو درگیری‌ها را انجام می‌دهد، برونو موقعیت‌سازی می‌کند و ماونت تعادل را برقرار خواهد کرد. او در واقع خط هافبک یونایتد را مثل یک زنجیر به هم متصل نگه می‌دارد. تن‌هاگ امیدوار است که این بازیکن 60 میلیون یورویی 24 ساله، همان گمشده بزرگ شیاطین سرخ در خط میانی باشد. 

آنها اهمیت زیادی به این خرید می‌دهند. آن‌قدر که پییراهن تاریخی شماره هفت را به او سپرده‌اند. لباسی که بر تن محبوب‌ترین اسطوره‌های باشگاه رفته است. وارث پیراهن بست، بکام و کریستیانو، حالا باید دوران تازه‌‍‌ای از زندگی‌اش را شروع کند. جایی دور از تیم موردعلاقه سال‌های کودکی و نزدیک به مردی که می‌خواهد او را به یک فوق‌ستاره در فوتبال انگلیس تبدیل کند.