کهکشان یادگار!

تراکتور این روزها با سرعت نور بازیکن می‌خرد و هر روز بخش تازه‌ای از ترکیبش را تقویت می‌کند. باشگاه با خرید حسینی و آغاسی، دو مهره پرمشتری در بازار نقل و انتقالات را به خدمت گرفته و حالا با تیمی کهکشانی برای فصل جدید آماده می‌شود. خریدهای خمز البته در همین نقطه به پایان نمی‌رسند و او هنوز اهداف بزرگ‌تری در فصل نقل و انتقالات دارد. هرچند که این خریدها به تنهایی برای بردن جام کافی نیستند و باشگاه برای رسیدن به قهرمانی، باید همه جزئیات مدنظر سرمربی‌اش را کنار هم قرار بدهد.

آریا رهنورد 

خیال راحت از خط دروازه

پایان همکاری با محمدرضا اخباری، تصمیم ساده‌ای نبود. این یک تصمیم کاملا احساسی به نظر می‌رسید. چراکه «قارتال» محبوبیت بسیار زیادی در بین هواداران تراکتور داشت. با این وجود، باشگاه تصمیم گرفت یک تحول اساسی روی خط دروازه ایجاد کند و حسین پورحمیدی را به تبریز ببرد. 

پورحمیدی از قبل با تراکتوری‌ها قرارداد داشت و اگر به این تیم برنمی‌گشت، باید به فروش می‌رسید. تصمیم حفظ این گلر تصمیم هوشمندانه‌ای بود. چراکه حداقل در فصل گذشته، او عملکرد بهتری نسبت به اخباری داشته است. به نظر می‌رسد حسین می‌تواند برای چند سال، خط دروازه قرمزهای تبریز را بیمه کند.

زوج رویایی در خط دفاع

پاکو در خیلی از هفته‌های فصل، از کیفیت دفاعی تیمش راضی به نظر نمی‌رسید و به همین خاطر هم باشگاه ترمیم ترکیب اصلی‌اش را از این نقطه شروع کرد. آنها با جذب شجاع خلیل‌زاده، اولین ضربه را زدند و حالا با به خدمت گرفتن عارف آغاسی که از استقلال و چند تیم لیگ برتری دیگر نیز پیشنهاد داشت، یک زوج رویایی در قلب دفاع برای خودشان ساخته‌اند. 

جالب اینکه تراکتور با وجود این دو خرید نجومی، هنوز شرایط محمدحسین کنعانی‌زادگان را نیز تحت نظر دارد و ممکن است این بازیکن را نیز به خدمت بگیرد. بعید به نظر می‌رسد در چنین شرایطی، سقف بودجه تهدید خاصی برای باشگاه تراکتور باشد.

پدیده 29 ساله در تبریز

مهدی حسینی شاید یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های فوتبال ایران باشد. بازیکنی که کمی دیر چهره شد و زمان زیادی طول کشید تا خودش را در قامت یک ستاره در فوتبال ایران به اثبات برساند. مهدی تا همین چند سال قبل در لیگ یک بازی می‌کرد و وقتی اسکوچیچ تصمیم گرفت او را به تیم ملی دعوت کند، شایعه‌های زیادی پیرامون مربی کروات ایجاد شد. همین بازیکن اما حالا در فهرست امیر قلعه‌نویی نیز قرار  گرفته است. 

حسینی دوران بسیار درخشانی را در مس رفسنجان سپری کرده است. او در تابستان مورد توجه باشگاه سپاهان بود و با این باشگاه مذاکره هم کرد اما در نهایت تصمیم گرفت راهی تبریز شود و زیر نظر پاکو خمز به میدان برود. او هم می‌تواند به عنوان یک هافبک هجومی در تراکتور بدرخشد و هم در قامت یک وینگر، پتانسیل تبدیل شدن به یک سوپراستار برای تیم  تبریزی را دارد.

پاکو، ایسکو را می‌خواهد

تراکتور فصل گذشته چهار بازیکن خارجی داشت که سه نفر از آنها در تیم ماندگار شده‌اند. سه بازیکن که از عناصر بسیار کلیدی باشگاه تبریزی به شمار می‌روند. صفا هادی در پست هافبک دفاعی، مهره مهمی برای تراکتور است. جلوتر از او نیز گوستاوو واگنین قلب تپنده تیم به شمار می‌رود و ریکاردو آلوز نیز بهترین پاسور فصل گذشته لیگ برتر ایران بوده است. 

باشگاه اما به دنبال این است که در خط حمله، یک خرید بزرگ خارجی نیز داشته باشد. آنها ایسکو آلارکون را زیر نظر دارند. بازیکنی که سال‌های رویایی زیادی را در رئال مادرید سپری کرده و این اواخر، حال و روز خوبی نداشته است. اگر ایسکو به تراکتور ملحق شود، بزرگ‌ترین خرید خارجی تاریخ فوتبال ایران اتفاق افتاده است. آیا باشگاه می‌تواند این ماموریت دشوار را  ممکن کند؟

بهترین ستاره تراکتوری‌ها

بهترین بازیکن تراکتور اما هیچ‌کدام از این خریدها نیستند. موثرترین یار این تیم در طول فصل  بدون هیچ شک و تردیدی، هواداران این باشگاه خواهند بود. جماعتی که اواخر فصل گذشته مدام ورزشگاه یادگار را برای تشویق تیم محبوب پر می‌کردند. حتی وقتی تراکتور شانس قهرمانی نداشت، یادگار پر از جمعیت می‌شد و انتظار می‌رود در این فصل از همان هفته‌های ابتدایی، تراکتور عنوان پرتماشاگرترین تیم لیگ را از آن خودش کند. این هوادارها نقش مهمی در موفقیت احتمالی تیم تبریزی در لیگ خواهند داشت.

نگرانی بزرگ پاکو

اما خمز یک نگرانی بزرگ هم در مورد تیمش دارد و آن، شرایط چمن ورزشگاه یادگار است. او فصل گذشته اصلا از بازی در این استادیوم راضی نبود و ترجیح می‌داد تیمش در بنیان دیزل به میدان برود. برای رسیدن به سطح دلخواه نمایش‌های مرد اسپانیایی، ترمیم چمن یادگار از خرید هر بازیکنی مهم‌تر به نظر می‌رسد. اگر این اتفاق رخ بدهد، تراکتور نیز تیم بهتری خواهد شد. چراکه خمز همیشه علاقه زیادی به بازی روی زمین و پاسکاری‌های زیادی از خودش نشان داده است. تیم او در این صورت از تیم فصل گذشته نیز بهتر  خواهد شد.