دور دنیا با شهاب!

داستان خرید جدید پرسپولیس در فوتبال، داستان جذاب و متفاوتی به نظر می‌رسد. او فوتبال را از همان نقطه‌ای کلید زد که رویایش را داشت اما برای چنین بازیکن جوانی، بازی در پرسپولیس اصلا ساده نبود. این شد که او تصمیم گرفت دور دنیا بچرخد، خودش را جای دیگری ثابت کند و سرانجام به پرسپولیس برگردد. حالا دیگر او یک چهره متفاوت برای باشگاه به نظر می‌رسد. بازیکنی که با اصرار کادر فنی خریداری شده و قرار است نقش مهمی در پرسپولیس لیگ بیست و سوم داشته باشد.

آریا رهنورد

در لباس قرمز

شهاب فوتبال حرفه‌ای را از آکادمی پیکان شروع کرد و سپس به تیم زیر 21 سال پرسپولیس ملحق شد. او برای چند سال متوالی در عضویت تیم جوانان پرسپولیس بود تا اینکه در دوران حمید درخشان، مورد توجه کادر فنی باشگاه قرار گرفت و برای مدتی به تیم اصلی ملحق شد. او در جام حذفی روبه‌روی کارگر بنه و سپس راه‌آهن، مجموعا 15 دقیقه برای تیم درخشان بازی کرد و در لیگ برتر هم چهار بار مقابل سایپا، پیکان، گسترش فولاد و نفت تهران به زمین فرستاده شد. هرچند که مجموع دقایق حضورش در این چهار بازی 90 دقیقه هم نبود. بعد از برکناری درخشان و ورود برانکو نیز شهاب دیگر تا پایان فصل در هیچ مسابقه‌ای برای تیم اصلی باشگاه به میدان نرفت. او دوباره به رده‌های پایه پرسپولیس برگشت و در این تیم‌ مشغول بازی شد.

یک ماجرای تلخ

زاهدی در عضویت جوانان پرسپولیس بود که با مثبت شدن تست دوپینگش روبه‌رو شد و برایش حکم محرومیت دو ساله دادند. حکمی که البته بعدها کمی سبک‌تر شد اما به هر حال این بازیکن را از شرایط آرمانی دور کرد. بدون شک این تلخ‌ترین اتفاق در مسیر فوتبال شهاب زاهدی بود. ماجرایی که او را برای چند سال از نقشه‌های بزرگ زندگی‌اش عقب انداخت.

شاید بزرگ‌ترین ریسک و عجیب‌‎ترین تصمیم زندگی شهاب زاهدی، رفتن به لیگ ایسلند بود. او خیلی زود در ایسلند به یک ستاره تبدیل شد و همین مساله کمک کرد تا بتواند دوباره به سطح اول دنیای فوتبال برگردد

سوار بر ماشین

در لیگ برتر شانزدهم، برانکو هیچ‌وقت به شهاب بازی نداد و او را تنها در یک مسابقه جام حذفی به زمین فرستاد. جدالی با قشقایی شیراز که در نهایت به شکست دردناک و دور از انتظار سرخ‌ها انجامید. این آخرین بازی زاهدی برای پرسپولیس بود و او در نیم‌فصل دوم همان سال به ماشین‌سازی قرض داده شد. 12 بازی و فقط یک پاس گل، آماری نبود که این بازیکن را در ماشین نگه دارد.

مرد جزیره‌نشین

شاید بزرگ‌ترین ریسک و عجیب‌‎ترین تصمیم زندگی شهاب زاهدی، رفتن به لیگ ایسلند بود. او به کشوری بسیار کم‌جمعیت رفت که برخی از ورزشگاه‌ها در آن، حتی سکو نداشتند و تماشاگرها به صورت ایستاده در کنار زمین بازی‌ها را می‌دیدند. شهاب دو سال در عضویت تیم آی.وی.بی قرار داشت و توانست 10 گل برای این باشگاه به ثمر برساند. او خیلی زود در ایسلند به یک ستاره تبدیل شد و همین مساله کمک کرد تا بتواند دوباره به سطح اول دنیای فوتبال برگردد.

ماجرای قرارداد یک ‌روزه

درخشش در ایسلند، فضا را فراهم کرد تا شهاب چند پیشنهاد خوب از کشورهای مختلف داشته باشد. او با سوون سامسونگ کره جنوبی به توافق رسید و با امضای قرارداد، به این باشگاه ملحق شد. کره‌ای‌ها سروصدای زیادی در اعلام رسمی این خبر داشتند. با این حال تنها یک روز بعد، باشگاه اعلام کرد که از سابقه دوپینگ این بازیکن در گذشته باخبر شده و به دنبال فسخ قرارداد با این مهاجم است. تصمیمی که در خود کشور کره نیز جنجالی شد و انتقادهای زیادی را از مدیریت باشگاه سامسونگ رقم زد. طبیعتا گذشته یک بازیکن نباید روی زمان حال او تاثیر داشته باشد اما باشگاه کره‌ای، یک تصمیم عجیب گرفت. این دومین ماجرای تلخ دوران فوتبال شهاب بود و شاید می‌توانست فوتبال هر بازیکنی را نابود کند اما این مهاجم، همچنان به راهش ادامه داد.

اوکراین،  از نجات تا جنگ

شهاب که بعد از لغو قرارداد با سامسونگ بدون تیم بود، به صورت آزاد به المپیک دونتسک در لیگ اوکراین ملحق شد. او در اولین فصل، هنوز درخشش قابل توجهی در این باشگاه نداشت اما در فصل دوم در 24 بازی 10 گل برای این باشگاه زد و مورد توجه تیم زوریا لوهانسک قرار گرفت. تیمی که یک ستاره ایرانی دیگر هم در آن بازی می‌کرد. شهاب در زوریا، همبازی اللهیار صیادمنش شد و زوج جذابی برای خط حمله این باشگاه اوکراینی به وجود آورد. با این حال ماجراهای مربوط به جنگ اوکراین، موجب جدایی اجباری او از این تیم شد.

بازگشت با پوشکاش

بازی در باشگاه پوشکاش در لیگ مجارستان، شهاب را در بهترین کیفیت ممکن قرار داد. او در این فصل 11 گل برای این باشگاه زده بود و یکی از مهره‌های مهم این تیم به شمار می‌رفت. با این حال قرارداد یک سال و نیمه زاهدی با پوشکاش به پایان رسید و این بازیکن تصمیم گرفت بعد از سال‌ها، به سطح اول فوتبال ایران برگردد. او حالا دوباره بخشی از ترکیب پرسپولیس خواهد بود. هرچند که این بار برایش همه چیز با گذشته فرق خواهد داشت.