جان‎نثارها مشت می‌زنند!‌

اولین جلسه تمرینی استقلال برای فصل جدید، حال و هوایی شبیه فوتبال ایران در دهه ۶۰ داشت. یک تمرین بسیار شلوغ و البته پرحاشیه که سروصدای زیادی نیز به پا کرد و حضور برخی افراد با هدف ساکت کردن منتقدان آقای مدیرعامل در آن، با انتقادهای بسیار زیادی روبه‌رو شد. حجت کریمی و رفقا این روزها عملا همه راه‌ها را برای حفظ صندلی‌شان امتحان کرده‌اند اما به نظر می‌رسد این گروه، در قواره‌های مدیریت باشگاه بزرگی مثل استقلال نباشند. سیاهه تصمیم‌های اشتباه مدیران این باشگاه، هر روز کامل‌تر می‌شود.

آریا طاری

 

آن بنرهای باورنکردنی

هواداران، بازیکنان و خبرنگارانی که به تماشای اولین تمرین این فصل استقلال رفته بودند، در کمپ ناصر حجازی با بنرهایی عجیب و غریب برای حمایت از مدیران باشگاه روبه‌رو شدند. بنرهایی که عبارت‌هایی نظیر «مدیر دلسوز و جان‌نثار استقلال» نیز روی آنها دیده می‌شد و آنقدر از واقعیت دور بودند که بیشتر از هر چیزی، موجبات شوخی و خنده هواداران باشگاه را فراهم کردند. این بنرها در نهایت به دست چند هوادار استقلال پاره شدند. جالب اینکه طبق انتظار، مدیران باشگاه کاملا از این ماجرا اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند و معتقد بودند نمی‌دانند چه کسی این بنرها را درست قبل از شروع ساعت تمرین، در خروجی کمپ حجازی نصب کرده است!‌

امیدوار به استقلال

به نظر می‌رسد هواداران استقلال با وجود همه مشکلات، به تیم‌شان برای فصل جدید امید زیادی دارند. یکی از دلایل استقبال بسیار زیاد از اولین تمرین این باشگاه نیز، همین مساله بوده است. آنها جواد نکونام را انتخاب خوبی برای باشگاه می‌دانند و معتقدند این مربی می‌تواند آبی‌ها را به روزهای خوب گذشته برگرداند. نکو قبلا عضو همین باشگاه بوده و به هیچ وجه با جو خاص استقلال بیگانه نیست. او به عنوان یک مربی نیز قبلا توانایی‌هایش را نشان داده و حالا قرار است فصل جدید را در تیم محبوبش شروع کند. با این حال پسران و دخترانی که به اولین جلسه تمرینی استقلال رفته بودند، یک نگرانی بزرگ هم در مورد تیم‌شان داشتند. اینکه تصمیم‌های اشتباه کادر مدیریتی، تیم را به دردسر بیندازد و اساسا چنین مدیرانی، نتوانند استقلال را در مسیر درست قرار بدهند.

به نظر می‌رسد هواداران استقلال با وجود همه مشکلات، به تیم‌شان برای فصل جدید امید زیادی دارند. او به عنوان یک مربی نیز قبلا توانایی‌هایش را نشان داده و حالا قرار است فصل جدید را در تیم محبوبش شروع کند

اراذل به خط شدند

نکته منفی در مورد اولین تمرین فصل استقلال، حضور افرادی در کنار زمین بود که به صورت رسمی با پسوند اوباش شناخته می‌شوند. اراذلی که حتی نزدیک ‌شدن‌شان به تمرین استقلال، شأن و شخصیت این باشگاه را تهدید می‌کند. این افراد نه به عنوان هوادار، بلکه به عنوان مهمان ویژه در تمرین استقلال حاضر بودند، با مدیرعامل و بازیکنان تیم خوش و بش می‌کردند و حتی در کنار زمین صندلی هم داشتند. اینکه آنها بتوانند به همین سادگی به محل تمرین استقلال بروند و مورد استقبال نیز قرار بگیرند، در نوع خودش حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. این‌طور که از تصاویر پیداست، مدیران باشگاه استقلال نیز از حضور این افراد در تمرین، کاملا راضی بودند.

مشت در جواب انتقاد

زشت‌ترین لحظه تمرین استقلال، وقتی رقم خورد که همین اوباش در جواب انتقاد بخشی از طرفدارها از مدیران باشگاه، روی سکوها رفتند و شخصا از خجالت آن هوادارها درآمدند. صحنه‌ای که حتی تماشا کردنش در سال 1402، دور از انتظار به نظر می‌رسید. این میزان از بدویت و عقب‌ماندگی در رفتار، حقیقتا خجالت‌آور است. افرادی که به تصور خودشان قصد داشتند برای مدیران باشگاه اعتبار بخرند و منتقدان آنها را به سکوت اجباری دعوت کنند، خودشان بزرگ‌ترین قدم را برای کنار رفتن این گروه مدیریتی از استقلال برداشتند. اتفاقی که شاید همین حالا رقم نخورد اما به نظر می‌رسد چوب خط اشتباه‌های مدیریتی حجت کریمی دیگر کاملا پر شده است. این یک شروع بسیار زشت برای فصل جدید استقلال بود. باشگاهی که جولانگاه یک مشت لات حقیقی شده است!

بیانیه قابل‌پیش‌بینی

پاسخ رسمی باشگاه استقلال به اتفاقات تمرین اول که در ساعات پایانی شب نیز منتشرشده بود، به شدت قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید. خود مدیران استقلال، ژست معترض گرفتند و حتی طلبکار شدند. آنها ادعا کردند که حضور اوباش در زمین تمرین تیم، یک ماجرای قدیمی بوده و چنین افرادی دیگر به هیچ وجه به جلسه‌های تمرینی باشگاه راه داده نمی‌شوند. جالب اینکه در متن بیانیه آبی‌ها به دلجویی از «هوادار» کتک‌خورده پرداخته شده است. در واقع مدیران استقلال سعی دارند القا کنند که در این حادثه، فقط و فقط یک نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و این ماجرا، اصلا جدی نبوده است.

چند غایب بزرگ

تمرین اول استقلال در این فصل، چند غایب بزرگ هم داشت. بازیکنانی مثل محبی و قایدی که هنوز شرایط مشخصی برای فصل جدید ندارند و تحت قرارداد با باشگاه‌های دیگر هستند. حسین حسینی نیز در این تمرین حاضر نبود و ساعاتی قبل از شروع تمرین نیز رسما از آبی‌ها خداحافظی کرد. حالا از مس رفسنجان به عنوان مقصد بعدی این گلر نام برده می‌شود. با جدایی سیدحسین، حالا بازوبند کاپیتانی استقلال نیز صاحب جدیدی خواهد داشت و احتمالا روزبه چشمی، کاپیتان جدید استقلال خواهد بود.