تیم ملی زنان ایران که در رقابت‌های چلنجرکاپ آسیا حضور دارد، روز گذشته در مرحله تعیین جایگاه پنجم تا هشتم این رقابت‌ها به مصاف فیلیپین رفت و توانست حریف خود را با نتیجه سه بر صفر شکست بدهد. این تیم با پیروزی که به دست آورد، امروز از ساعت 10:30 در آخرین بازی خود باید برای کسب جایگاه پنجم یا ششم مقابل استرالیا به میدان برود.

فاطمه رشیدی در این بازی از ترکیب مهسا کدخدا (کاپیتان)، سودابه باقرپور، نگین شیرتری، مونا آشفته، مونا دریس‌محمودی، فاطمه امینی و نگار هاشمی استفاده کرد. اولین امتیاز ست و مسابقه را فیلیپین با دریافت ناقص ایران به دست آورد اما دو تیم پایاپای پیش رفتند. ملی‌پوشان کشورمان در ادامه این ست از حریف پیش افتادند و ۲۵ بر ۲۰ برنده شدند. والیبالیست‌های ایران در ست دوم عملکرد بهتری داشتند و موفق شدند اختلاف امتیاز بیشتری نسبت به حریف ایجاد کنند. اسپک‌های پرقدرت مهسا کدخدا و منا آشفته با دفاع و دریافت مناسب از فیلیپین همراه نبود و در نهایت این ست را هم ۲۵ بر ۱۳ به نفع خود به پایان رساندند. با شروع ست سوم اشتباهات فردی بازیکنان ایران افزایش پیدا کرد و باعث شد تا فیلیپین بازی پایاپای با ایران به نمایش بگذارد اما دختران ایران در امتیازات حساس ۱۹ بر ۱۶ پیش افتادند و باعث شدند تا فیلیپین درخواست وقت کند. در نهایت در این ست هم ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسیدند.

در پایان این مسابقه مهسا کدخدا کاپیتان تیم ملی با کسب ۱۸ پوئن، امتیازآورترین بازیکن زمین شد. پس از او، مونا آشفته هم ۱۵ امتیاز به دست آورد که بیشترین امتیاز بین سایر بازیکنان ایران بود. از تیم فیلیپین هم نیسپروس شیلی هفت امتیاز به دست آورد که امتیازآورترین بازیکن تیمش شد.