بعد از نمایش کم‌نقص تیم ملی والیبال در بازی نخست هفته دوم لیگ ملت‌ها مقابل آلمان، انتظار می‌رفت این تیم در مسیر برد بماند. این اتفاق اما رخ نداد و والیبال ایران در ششمین بازی خود در این مسابقات چهارمین باختش را به دست آورد. بازی دو تیم ایران و ایتالیا روز گذشته به میزبانی شهر روتردام هلند برگزار شد و ایران در حالی که ست اول و دوم را واگذار کرده بود، در ست سوم تا یک قدمی پیروزی رفت و شانس این را داشت که ورق بازی را به سود خود برگرداند اما درنهایت جادوی ایتالیایی‌ها آنها را برنده کرد. هرچند شاید از قبل هم مشخص بود که ایران مقابل قهرمان جهان شانس زیادی برای پیروزی نداشته باشد، اما اتفاقات ست سوم یک باخت بد را به تیم تحمیل کرد.

در ست نخست، این ایتالیایی‌ها بودند که امتیازگیری را آغاز کردند و در شرایطی که ایران تنها یک امتیاز به دست آورده بود، تا امتیاز 6 جلو رفتند. اینجا بود که عطایی برای کاهش این اختلاف تقاضای وقت استراحت کرد که البته چندان مفید واقع نشد. دفاع ایتالیا سدی بود برابر تلاش‌های اسماعیل‌نژاد تا باز اختلاف امتیاز دو تیم زیاد شود. در ادامه بازی با اینکه شریفی سرویس‌های خوبی زد و بازیکنان ایران هماهنگ‌تر بودند، ایتالیا با نتیجه 25 بر 19 ست را به پایان برد.

در ست دوم نوبت ایران بود که امتیاز اول را بگیرد و چند امتیاز از رقیب جلو بیفتد. هماهنگی ملی‌پوشان ایران به اندازه‌ای بود که سرمربی ایتالیا تقاضای وقت استراحت کرد که مورد موافقت قرار نگرفت. ایتالیایی‌ها البته خیلی زود به بازی برگشتند و 10 بر 9 جلو افتادند. باز هم وقت استراحت عطایی کمکی به تیم نکرد و تیم بعد از بازگشت به زمین دچار بی‌نظمی شد و چند امتیاز عقب افتاد. زمانی که نتیجه 16 بر 11 به سود ایتالیا بود، عطایی تصمیم به تغییر کل ترکیب تیم گرفت که این کار او جواب نداد تا شاگردانش این ست را 25 بر 16 واگذار کنند.

در ست سوم علی حاجی‌پور و امیرحسین اسفندیار از ابتدا در ترکیب قرار گرفتند. بازی هر دو تیم پایاپای پیش می‌رفت. در این ست وادی عملکرد قابل قبولی ارائه داد؛ در امتیاز ۱۱ بر ۱۱ وقت استراحت گرفته شد. توپ‌گیری استثنایی بازیکنان ایران باعث شد تا امتیاز ۱۷ بر ۱۴ به سود ایران پیش برود. در شرایطی که ایران با نتیجه ۲۴ بر ۲۱ پیش بود و تنها یک امتیاز با پیروزی فاصله داشت، قدر این برتری را ندانست. ایتالیایی‌ها بلافاصله سه امتیاز بازی را به نفع خود برگرداندند و در نهایت این ست با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود ایتالیا به پایان رسید. ایران در سومین بازی خود در هفته دوم روز جمعه این هفته از ساعت ۱۸ به مصاف آمریکا می‌رود.