درست چند روز بعد از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان که به میزبانی باکو و با تاریخ‌سازی طلایی ناهید کیانی به پایان رسید، نخستین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال 2023 به میزبانی رم برگزار شد. جایی که باز هم خاطرات خوشی برای کیانی داشت.

این تکواندوکار ایران در ایتالیا با برتری مقابل حریفانی از تایلند، مراکش، چین تایپه و کره جنوبی راهی دیدار نهایی شد و در پیکار نهایی در یک مبارزه نزدیک برابر «جید جونز» از بریتانیا که لقب «شکارچی سر» را یدک می‌کشد، شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. جونز مدال‌های زیادی در المپیک، جهانی و گرندپری‌ها در کارنامه دارد. در شرایط فعلی کیانی با ۱۴۸.۶۷ امتیاز در مکان پانزدهم رنکینگ المپیکی قرار دارد و با کسب این دو مدال طلا و نقره ارزشمند صعود قابل توجهی در این جدول خواهد داشت. طلای قهرمانی جهان ۱۴۰ امتیاز و نقره گرندپری ۳۶ امتیاز را به مجموع امتیازات وی اضافه خواهد کرد و با توجه به اینکه طبق قانون درصدی از امتیازات تکواندوکاران در سال‌های قبل کسر خواهد شد، وی می‌تواند صعودی چشمگیر داشته باشد و با رسیدن به جمع پنج تکواندوکار برتر وزن 57- کیلوگرم، به صورت مستقیم سهمیه المپیک پاریس را به دست بیاورد.

درست است که کیانی فاصله‌ای تا سهمیه ندارد اما نمی‌توان آن را قطعی دانست. چراکه تکواندوکاران تا 10 دی فرصت دارند برای سهمیه تلاش کنند و این زمان کمی نیست. سه مرحله رقابت‌های گرندپری، بازی‌های قاره‌ای، دانشجویان جهان و ۴۰ امتیاز تورنمنت‌ها در پیش است و فاصله تکواندوکاران هم بسیار اندک است. به این ترتیب طبیعتا رنکینگ بارها تغییر خواهد کرد و کیانی برای اینکه سهمیه را بگیرد و برای خود نگه دارد، باید در همین مسیر به تلاش خود ادامه دهد و راه را روی دیگر رقبایش ببندد. او حتی می‌تواند با ماندن در اوج، شانس مدال کاروان ایران در المپیک هم باشد.