آقای گل. این حالا کلمه‌ای برای نام بردن از مهدی طارمی در فوتبال پرتغال است. ستاره‌ای که توانست با اختلافی قابل توجه، کفش طلای این فصل را از آن خودش کند. مهدی با پوکر هفته گذشته، به صدر جدول گلزنان رسید و این هفته نیز یک گل دیگر زد تا بدون رقیب در بالاترین رده جدول قرار بگیرد.

طارمی در آخرین فصل بازی برای ریو آوه نیز آقای گل لیگ پرتغال شده بود اما این عنوان، عنوانی مشترک به حساب می‌آمد و حالا دیگر فقط به خود مهدی اختصاص دارد. ستاره خط حمله پورتو به لحاظ فردی فصل بسیار خوبی را تجربه کرد. اگرچه پایان لیگ برای او چندان خوشایند نبود. چراکه ستاره‌های پورتو در نهایت قهرمانی را به رقیب دیرینه‌شان

 یعنی بنفیکا واگذار کردند و نتوانستند قهرمانی لیگ پرتغال را جشن بگیرند. مهدی اما باز هم فصل خوبی را پشت سر گذاشت.

او فصل گذشته رقابت آقای گلی را به داروین نونیز باخته بود. بازیکنی که این فصل از تیمش جدا شد و به لیورپول رفت. طارمی در این فصل رقابت جدیدی را با گونسالو راموس شروع کرد. همان ستاره‌ای که در جام جهانی جایگزین رونالدو در ترکیب اصلی تیم ملی شده بود. خیلی‌ها تصور می‌کردند این رقابت به سود راموس تمام می‌شود اما مهدی با قدرت زیادی کفش طلای این فصل لیگ پرتغال را از آن خودش کرد.

تقریبا همه برنده‌های این عنوان در سال‌های گذشته، مورد توجه باشگاه‌های درجه یک اروپایی قرار گرفته‌اند. آیا این اتفاق برای مهدی نیز تکرار خواهد شد؟ او حتی اگر در پورتو بماند، در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین خارجی‌های یک دهه اخیر این باشگاه است.

طارمی محبوبیت زیادی در استادیوم دراگائو دارد و حتی ممکن است در آینده نزدیک، او را با بازوبند کاپیتانی پورتو هم تماشا کنیم. با این حال برای شروع یک چالش جدید در دوران فوتبال مهدی، هنوز به اندازه کافی زمان وجود دارد. ستاره ایرانی این فصل از لیگ پرتغال را با دبل روبه‌روی ماریتیمو شروع کرد و خیلی زود آمادگی‌اش را به رخ رقبا کشید. او تا هفته هفتم لیگ پرتغال، پنج گل زد تا یک مدعی بسیار جدی برای آقای گلی باشد. با این حال گل نزدن در چهار هفته متوالی، خیلی‌ها را نگران وضعیت این فوتبالیست کرد. هت‌تریک هفته چهاردهم روبه‌روی آروشا، یک تجربه دلچسب برای این ستاره بود که او را دوباره به کورس آقای گلی برگرداند.

او در هفته ماقبل پایانی لیگ هم پوکر کرد و به طور کلی در سه هفته آخر فصل، 6 گل به ثمر رساند تا با قدرت آقای گل لیگ پرتغال شود. پسر بوشهری پورتو این فصل 22 گل زد و هشت پاس گل داد. مهدی در 33 بازی تیم روی 30 گل تاثیر مستقیم داشته و این آمار، استثنایی به نظر می‌رسد.

او در 91 درصد بازی‌های پورتو در ترکیب اصلی قرار داشته، در 86 درصد دقایق بازی‌های پورتو در لیگ بازی کرده و روی 41 درصد گل‌های تیمش نیز مستقیما موثر بوده است. با این آمار عجیب نیست که مربیان پورتو خواهان ماندن مهدی در تیم‌شان باشند.