آریا رهنورد

لیگ بیست و دوم برای پرسپولیس، روی سکوی قهرمانی تمام شد. این نقطه پایانی برای یکی از جذاب‌ترین کورس‌های قهرمانی فوتبال ایران بود. فصلی که تا همین چند هفته قبل، چند مدعی جدی داشت و سرانجام جشن قهرمانی‌اش در قائمشهر برگزار شد. یحیی و پسرها، فاتح جامی شدند که برای بردنش، رنج زیادی کشیده بودند. جامی که خیلی سخت به دست آمد و شاید به همین دلیل، شیرین‌تر از همیشه بود. حالا پرسپولیس در هفت سال گذشته فوتبال باشگاهی ایران، 6 قهرمانی به دست آورده است. جالب اینکه آنها در 14 سال قبل، فقط برنده دو جام شده بودند.

پرسپولیس، اینجا قهرمان شد

شکست روبه‌روی سپاهان در آزادی، می‌توانست جایی برای پایان رویاپردازی‌های پرسپولیس باشد اما این تیم، دوباره خودش را پیدا کرد و با یک بازگشت بزرگ، صدر جدول لیگ برتر را پس گرفت. کاری که قرمزها از شروع سال جدید انجام داده‌اند، حیرت‌آور به نظر می‌رسد. هفت پیروزی متوالی در لیگ، بهترین رکورد این فصل و یکی از بهترین رکوردهای این چند فصل اخیر به شمار می‌رود. با احتساب جام حذفی، این تیم هشت برد متوالی را جشن گرفته و با دورقمی کردن این بردها، می‌تواند دومین جام فصل را نیز از آن خودش کند.

این سومین قهرمانی یحیی با پرسپولیس در لیگ برتر بود. مردی که تا همین چند سال قبل سابقه بردن لیگ را نداشت اما حالا موفق شده در کنار برانکو و پروین، در فهرست مربیانی با سه قهرمانی لیگ برای پرسپولیس قرار بگیرد

کمک بزرگ از یار قدیمی

یک اتفاق مهم دیگر هم روی قهرمانی پرسپولیسی‌ها در لیگ تاثیر قابل توجهی گذاشت و آن، متوقف شدن سپاهان روبه‌روی ملوان بود. تا قبل از آن مسابقه، سپاهان شانس اصلی قهرمانی به شمار می‌رفت اما بعد از آن، صدر جدول دیگر در تسخیر قرمزها بود. مازیار دوران پرنوسانی در پرسپولیس داشت و بعد از جدایی نیز رابطه خوبی با هواداران تیم برقرار نکرد اما این تساوی، می‌تواند یک صلح ابدی بین او و پرسپولیسی‌ها به وجود بیاورد. آنها لغزش بزرگ سپاهان را مدیون مازیار هستند.

این تیم توفانی

پرسپولیس در دو هفته آخر لیگ برتر، فوق‌العاده ظاهر شد و نشان داد که تیمی در قواره‌های قهرمانی است. آنها هفته گذشته، گل‌گهر را گلباران کردند و این هفته، از همان ثانیه‌های اول نفس نساجی را گرفتند. وقتی خبر گل زودهنگام پرسپولیس به کرمان رسید، سپاهانی‌ها دیگر انگیزه لازم برای جنگیدن را از دست داده بودند و روحیه خوبی برای شکست دادن مس نداشتند. این یک توفان بزرگ از سوی قرمزها بود که در ادامه بازی هم کامل شد. اتفاق خوب برای آنها، اوج گرفتن ستاره‌های کلیدی تیم در هفته‌های آخر فصل بود که از پرسپولیس، یک مدعی جدی برای قهرمانی لیگ ساخت.

یحیی و یک رکورد تاریخی

این سومین قهرمانی یحیی با پرسپولیس در لیگ برتر بود. مردی که تا همین چند سال قبل سابقه بردن لیگ را نداشت اما حالا موفق شده در کنار برانکو و پروین، در فهرست مربیانی با سه قهرمانی لیگ برای پرسپولیس قرار بگیرد. گل‌محمدی تا امروز کارهای بزرگی برای قرمزها انجام داده اما هنوز دو ماموریت مهم دیگر پیش روی خودش می‌بیند. یحیی قصد دارد پرسپولیسی‌ها را به دوگانه قهرمانی در این فصل برساند و پس از آن، به دنبال رقم زدن اولین قهرمانی تاریخ تیم در آسیا باشد. او در این صورت حتی از برانکو و پروین هم برای باشگاه بزرگ‌تر خواهد شد.

بیرو و دروازه همیشه بسته

هجدهمین کلین‌شیت فصل بیرو، او را به تنهایی به موفق‌ترین دروازه‌بان این فصل لیگ برتر تبدیل کرد. رقیب جدی او یعنی پورحمیدی در مسابقه آخر روبه‌روی فولاد گل خورد تا عنوان بیشترین کلین‌شیت فصل به تنهایی در اختیار بیرو قرار بگیرد. مرد شماره یک دروازه تیم ملی، فصل بسیار خوبی در پرسپولیس داشت و بازگشت باشکوهی را در این تیم تجربه کرد. او با نمایش‌های درخشانش در لباس قرمزها، به یکی از اصلی‌ترین دلایل قهرمانی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر تبدیل شد.

یک ستاره غیرمنتظره

اولین گلزن تعیین‌کننده‌ترین بازی فصل برای پرسپولیسی‌ها، بازیکنی بود که هیچ‌کس انتظار نداشت در چنین هفته‌ای این عملکرد درخشان را داشته باشد. علی نعمتی در پست غیرتخصصی دفاع چپ، فصل خوبی را در پرسپولیس سپری کرد و حالا در نبرد با نساجی نیز به زیبایی گل اول بازی را به ثمر رساند. تنها گل این فصل علی نعمتی، در بهترین زمان ممکن از راه رسید و این بازیکن را به ستاره هفته آخر لیگ تبدیل کرد. این گل انگار فشار را از روی پرسپولیسی‌ها برداشت و آرامش زیادی به آنها داد.

هفت برای هشت

مرد شماره هفت پرسپولیس، سهم زیادی در قهرمانی شماره هشت این تیم در لیگ برتر داشت. ترکیب رویایی این فصل یحیی درست از زمانی پیدا شد که سروش در جمع 11 بازیکن ابتدایی قرار گرفت. او این هفته هم عملکردی فوق‌العاده داشت و با یک ضربه تماشایی نیز دروازه حریف را باز کرد. گل سروش یکی از بهترین گل‌های این فصل لیگ به شمار می‌رفت. به نظر می‌رسید این گل، شروعی برای یک دوران جذاب برای سروش در پرسپولیس باشد. او حالا دیگر یک مهره کلیدی برای تیمش به شمار می‌رود.