آریا رهنورد

گادوین منشا اصلا فصل خوبی را در ترکیب مس رفسنجان پشت سر نگذاشته و در بسیاری از هفته‌های این فصل نیمکت‌نشین بوده است. با این حال نبرد با ملوان، فرصت خوبی برای این بازیکن به شمار می‌رفت تا دوباره به ترکیب اصلی برگردد و یک روز درخشان را سپری کند. گادوین در این بازی، صاحب یک رکورد فراموش‌نشدنی در فوتبال ایران شد. او حالا سریع‌ترین گل تاریخ رقابت‌های لیگ برتر ایران را به ثمر رسانده است. رکوردی که معلوم نیست برای چند سال، دست‌نخورده در اختیار این ستاره باقی خواهد ماند.

گادوین منشا؛ ثانیه هشت

تنها هشت ثانیه از شروع مسابقه ملوان و مس رفسنجان در انزلی گذشته بود که مسی‌ها یک توپ بلند پشت دفاع حریف فرستادند و بلافاصله با یک کات بک، منشا را صاحب توپ کردند. این بازیکن هم یک ضربه غافلگیرکننده زد و ایمان صادقی نتوانست توپ را مهار کند. از زمان شروع رقابت‌های لیگ برتر، این سریع‌ترین گل فوتبال ایران به شمار می‌رود. گلی که حتی قبل از دورقمی شدن ثانیه‌های بازی به ثمر رسید و تیم میزبان و هوادارانش را در یک شوک بزرگ فرو برد.

غلامرضا رضایی؛ ثانیه 10

رکورد قبلی سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر، 11 سال قبل خلق شده بود. رکوردی که به پرسپولیس لیگ یازدهم برمی‌گشت. آنها روبه‌روی فجرسپاسی بدون از دست دادن مالکیت توپ در همان ثانیه‌های اول دروازه را باز کردند. ضربه تماشایی غلامرضا رضایی به تور دروازه حریف رسید و او آنقدر از زدن این گل به وجد آمده بود که حتی روبه‌روی تیم سابقش شادی کرد. این رکورد تا همین هفته از رقابت‌های لیگ برتر ایران پابرجا بود.

محمدرضا خلعتبری؛ ثانیه 11

گل سریع بعدی در لیگ برتر چهاردهم خلق شد. جایی که سپاهان با هدایت حسین فرکی روبه‌روی گسترش فولاد قرار گرفت. توپ در نزدیکی دروازه حریف به خلعتبری رسید و مهاجم بی‌رحم آن روزهای سپاهان، از یک زاویه بسته و بسیار سخت، توپ را به تور دروازه حریف رساند. این یکی از زیباترین گل‌های سریع فوتبال ایران به حساب می‌آید.

شهریار مغانلو؛ ثانیه 13

نام گلزن این روزهای سپاهان هم در فهرست زنندگان گل‌های سریع فوتبال ایران دیده می‌شود. شهریار فصل گذشته تنها 13 ثانیه بعد از شروع بازی در زمین مس رفسنجان، دروازه این تیم را باز کرد. یک پاس به عقب اشتباه از مدافع مس و همچنین خروج بد گلر این تیم، کاری کرد که مهاجم تنومند سپاهان با یک ضربه آرام، اولین گل بازی را خیلی زود به ثمر برساند.

دارکو بیدوف؛ ثانیه 14

یکی دیگر از گل‌های سریع تاریخ لیگ برتر، در وطنی قائمشهر اتفاق افتاده است. تنها لحظاتی بعد از شروع بازی نساجی و ذوب، تیم مهمان توپی را به کناره‌های زمین برد و آن را روی دروازه ارسال کرد. دفع عجیب و ناقص توپ از سوی مدافعان نساجی، موجب شد ذوبی‌ها باز هم توپ را به درون محوطه بفرستند و این بار دارکو بیدوف با یک ضربه کاملا حرفه‌ای به توپ، خاص‌ترین گل دوران حضورش در فوتبال ایران را وارد دروازه  نساجی کرد.

فرزاد حاتمی، ثانیه 17

سریع‌ترین گلی که در لیگ برتر ایران با ضربه سر زده شده، به یکی از مهاجم‌های گلزن فوتبال ایران اختصاص دارد. فرزاد حاتمی با یک ضربه سر در ثانیه 17، دروازه شاهین بوشهر را در لباس تراکتور باز کرده است. مسابقه‌ای که با یک برتری قاطعانه به سود تراکتوری‌ها تمام شد.

ابراهیم توره؛ ثانیه 22

در اولین مقطع حضور قلعه‌نویی در سپاهان، توره موفق شد سریع‌ترین گل فصل را بزند. این مهاجم در ثانیه 22 بازی با یک چیپ تماشایی از بالای سر دروازه‌بان شاهین، توپ را به تور دروازه این تیم رساند. گلی که کلاس بالای بازی توره را نشان می‌داد.

علی علیپور؛ ثانیه 29

ماشین‌سازی اساسا یکی از تیم‌هایی است که همیشه پتانسیل خوردن گل‌های زودهنگام را دارد. دو فصل قبل، علی علیپور یکی از همین گل‌ها را در آزادی وارد دروازه این تیم کرد. در این مسابقه‌ که در یکی از هفته‌های پایانی لیگ برگزار می‌شد، علیپور با کمی خوش‌شانسی درست روبه‌روی دروازه خالی این تیم صاحب موقعیت شد و توپ را به درون دروازه فرستاد.

محسن بنگر؛ ثانیه 31

این مورد بدون هیچ شک و تردیدی، عجیب‌ترین گل زودهنگام تاریخ فوتبال ایران است. در حقیقت این زودهنگام‌ترین گل به خودی تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود. 31 ثانیه بعد از شروع مسابقه پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی، بازیکنان میزبان توپ را به دفاع پاس دادند و محسن بنگر نیز یک پاس عجیب برای سوشا مکانی فرستاد. سوشا هم مثل همیشه موفق به گرفتن توپ نشد و به همین سادگی پرسپولیس حمید درخشان از حریف گل خورد. چنین همکاری‌های شاهکاری قبل و بعد از این نیز بارها بین بنگر و مکانی شکل گرفت!

ارسلان مطهری؛ ثانیه 36

دهمین گل سریع تاریخ لیگ برتر هم وارد دروازه ماشین‌سازی شده است. ارسلان این گل را با لباس ذوب وارد دروازه حریف کرد. گلی که اشتباه عجیب مدافعان ماشین روی رقم خوردن آن تاثیر  زیادی داشت.