بازی این هفته خیرونا و رئال مادرید در لالیگا نتیجه عجیب و باورنکردنی‌ای داشت. تیم آنجلوتی که یکی از مدعیان قهرمانی اروپا به شمار می‌رود، در این بازی چهار گل از حریف دریافت کرد و جالب اینجاست که هر چهار گل را نیز یک بازیکن به ثمر رساند. تاتی کاستیانوس با هت‌تریک ۳۴ دقیقه‌ای روبه‌روی رئال مادرید و زدن گل چهارم به این تیم موفق به انجام کاری شد که حتی لئو مسی از عهده آن بر نیامده بود. او که ۷۲ دقیقه در زمین مسابقه حضور داشت، به اولین بازیکنی تبدیل شد که از سال ۱۹۴۷ به بعد در یک بازی لالیگایی چهار بار دروازه مادریدی‌ها را می‌گشاید. تاتی بهترین شب زندگی‌اش را روبه‌روی سفیدها پشت سر گذاشت.

آریا رهنورد

 

جوزپ سمیتیر

اولین بار در سال ۱۹۲۶ بود که یک فوتبالیست موفق شد در یک بازی رسمی چهار بار دروازه رئال مادرید را باز کند. این اتفاق توسط جوزپ سمیتیر اتفاق افتاد. بازیکنی که آن روزها در ترکیب بارسلونا به میدان می‌رفت با زدن چهار گل به رئال مادرید در کوپا‌دل‌ری نامش را برای همیشه در تاریخ فوتبال حفظ کرد.

کارلوس بستیت

نفر دوم که این موفقیت بزرگ را جشن گرفت ،کارلوس بستیت بود. کارلوس در سال ۱۹۲۹ در باشگاه اروپا در کاتالونیا عضویت داشت. باشگاهی که حالا در دسته‌های پایین‌تر فوتبال اسپانیا دیده می‌شود اما آن روزها به خاطر همشهری بودن با بارسا و اسپانیول از شهرت زیادی برخوردار بود. بستیت به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در یک بازی لالیگایی چهار گل به رئال مادرید می‌زند. همان نمایش درخشان موجب شد او بعدها به عضویت باشگاه بارسلونا در بیاید.

مارتین ونتورلا

شش سال بعد از پوکر بستیت، این مارتین ونتورلا بود که توانست در یک بازی لالیگایی چهار بار توپ را از خط دروازه رئال مادرید حریف عبور بدهد. مارتین نیز مثل کارلوس توانست این کار را در لیگ فوتبال اسپانیا انجام بدهد و یک ضربه بسیار بزرگ و فراموش نشدنی به رئال مادرید بزند.

امیلین

شاید امروز خیلی‌ها دیگر باشگاه رئال اویدو را نشناسند. باشگاهی که در دسته‌های پایین‌تر فوتبال اسپانیا حضور دارد و تقریبا فراموش شده است. با این حال همین باشگاه سال ۱۹۴۴ توانست رئال مادرید را در یک بازی فوق‌العاده با نتیجه چهار بر صفر شکست بدهد. جالب اینکه هر چهار گل آنها در آن نبرد تاریخی را امیلین به ثمر رساند.

استبان اچواریا

فقط یک بازیکن در طول تاریخ موفق شده بیش از چهار بار دروازه رئال مادرید را باز کند و او نیز به باشگاه رئال اویدو تعلق داشته است. استبان اچواریا سال ۱۹۴۷ در یک بازی پنج گل به رئال مادرید زد. رکوردی که هنوز هم دست‌نیافتنی باقی مانده است. جالب اینجاست که تا همین هفته این آخرین باری بود که یک بازیکن در یک نبرد لالیگایی حداقل چهار گل به رئال می‌زند.

مارتینز کاتالا

پوکر بعدی روبه‌روی رئال مادرید نیز از نبردهای همیشگی بین این تیم و تیم‌هایی در ایالت کاتالونیا بیرون آمد. این بار نوبت مارتینز کاتالا بود که چهار بار دروازه کهکشانی‌ها را باز کند. این اتفاق در رقابت‌های لالیگا در سال ۱۹۴۰ رخ داد. در آن بازی که یکی از تماشایی‌ترین دیدارهای تاریخ به شمار می‌رفت، اسپانیول موفق شد با نتیجه پنج بر چهار رئال مادرید را شکست بدهد. چهار گل از پنج گل اسپانیول در این مسابقه را کاتالا به ثمر رساند تا یک پیروزی تاریخی را برای تیمش رقم زده باشد.

الوگیو مارتینز

یکی از بهترین بردهای تاریخ بارسا روبه‌روی رئال مادرید سال ۱۹۵۷ میلادی به دست آمد. بارسا در آن سال در رقابت‌های کوپادل‌ری به رئال برخورد کرد و توانست در خانه‌اش این تیم را با نتیجه ۶ بر یک شکست بدهد. الوگیو مارتینز آن روز چهار گل برای بارسا زد تا بهترین نمایش دوران فوتبالش را پشت سر گذاشته باشد.

دیگو میلیتو

مسابقه‌ای که نام گلزن آرژانتینی ساراگوسا را بر سر زبان‌ها انداخت، نبرد این تیم با رئال مادرید در کوپا‌دل‌ری بود. ساراگوسا سال ۲۰۰۶ در یک نتیجه حیرت‌آور 6 گل به رئال مادرید زد و یک پیروزی خوب را پشت سر گذاشت. ستاره بی‌چون و چرای آن بازی میلیتو بود. بازیکنی که توانست چهار گل به رئال مادرید بزند. پس از آن مسابقه بود که سیلی از پیشنهادهای مختلف برای میلیتو از راه رسید. دیگو بعدها در ترکیب باشگاه اینتر قرار گرفت و توانست با این تیم لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند.

روبرت لواندوفسکی

قبل از کاستیانوس آخرین پوکر روبه‌روی رئال مادرید از سوی مهاجم این ‌روزهای بارسا انجام شد. رابرت لواندوفسکی زمانی که هنوز در باشگاه دورتموند بازی می‌کرد، توانست چهار گل به رئال مادرید بزند. قبل از برخورد این دو تیم به نظر می‌رسید تیم یورگن کلوپ شانس زیادی برای شکست دادن رئال ندارد اما برتری درخشان زردها در وست‌فالن همه چیز را تغییر داد تا دورتموند با کنار زدن رئال مادرید در نهایت به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان راه پیدا کند. فینال آن سال لیگ قهرمانان یک رقابت تمام آلمانی بود که در نهایت هم به سود بایرن‌مونیخ به پایان رسید.