برمودای جدید؟

ستاره‌های ایرانی این هفته سه گل تماشایی و مهم در لیگ‌های خارجی زدند. مهدی طارمی مثل همیشه در پرتغال درخشید، سردار آزمون یک گل بی‌نقص برای لورکوزن زد و اللهیار صیادمنش نیز بالاخره اولین گل این فصل با لباس هال‌سیتی را به ثمر رساند. شاید این هفته، شروعی برای ساخته شدن یک مثلث جدید در تیم ملی ایران باشد. شاید این سه مهاجم گلزن حتی بتوانند در یک ترکیب مشترک کنار هم بازی کنند و خط حمله بسیار جذابی برای تیم ملی ایران در آینده بسازند. مهدی، اللهیار و سردار، از مهم‌ترین داشته‌های فوتبال ایران در فاز هجومی هستند.

 آریا طاری

 

مهدی طارمی، یک دربی‌باز

بی‌دلیل نیست که کنسیسائو همیشه در نبردهای حساس حساب ویژه‌ای روی مهدی طارمی باز می‌کند. او استاد گلزنی در دربی‌های پرتغال است و توانست این را یک بار دیگر در نبرد با بنفیکا نشان بدهد. بنفیکا در این فصل قدرت اول فوتبال پرتغال بوده و به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان رسیده است. تیم راجر اشمیت همان تیمی است که توانسته در حضور تیم قدرتمندی مثل یووه و البته تیم پرستاره‌ای مثل پی‌اس‌جی، در گروهش در لیگ قهرمانان صدرنشین شود. تیمی که شاید حتی بتواند بخشی از نیمه‌نهایی این تورنمنت نیز باشد. مهدی طارمی این هفته گل پیروزی پورتو را روبه‌روی چنین حریفی به ثمر رساند. گلی که البته با توجه به فاصله زیاد دو تیم در جدول، منجر به قهرمانی پورتو نمی‌شود اما به هر حال برای هواداران این تیم لحظه مهمی بوده است. اینکه آنها آماده‌‌ترین تیم این فصل لیگ پرتغال را در زمین خودش شکست داده‌اند، تجربه جذابی بوده و طارمی هم نقش مهمی در ساخته شدن این تجربه داشته است. مهدی در این بازی می‌توانست یک پنالتی هم برای تیمش بگیرد اما داور تصمیم دیگری گرفت و به بازی ادامه داد. ستاره ایرانی اما زهر خودش را ریخت و با زدن دومین گل پورتو، بنفیکا را به لبه پرتگاه برد.

سردار آزمون، فراری که آلونسو را دیوانه کرد

ستاره شماره 9 لورکوزن، دیدار این هفته تیمش را از روی نیمکت شروع کرد اما بعد از رفتن به زمین، تاثیری انکارنشدنی روی نتیجه بازی گذاشت. لورکوزن با نتیجه دو بر یک از حریف جلو بود و فرانکفورت به شدت به سمت دروازه این تیم حمله می‌کرد. با این وجود این سردار آزمون بود که با یک فرار تماشایی و دریبل زدن دروازه‌بان حریف، توپ را به تور دروازه رساند تا پیروزی لورکوزن حتمی شده باشد. این گل جذاب، جالب‌توجه‌ترین شادی ژابی آلونسو در کنار زمین از زمان شروع مربیگری‌اش را رقم زد. او به شدت در کنار زمین بالا و پایین پرید. چراکه می‌دانست این گل چه اهمیت فوق‌العاده‌ای برای تیمش دارد. این چهارمین گل سردار در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا بود. بازیکنی که حالا توانسته همان آرامشی که زمانی در لیگ روسیه داشت را در آلمان به دست بیاورد و با خونسردی تمام از موقعیت‌هایش استفاده کند. هواداران لورکوزن نیز شیفته این بازیکن هستند. مهاجمی که این اواخر به بهترین شکل ممکن پاسخ اعتماد تیم آلمانی را داده است. سردار با این کیفیت حتی این شانس را دارد که در رقابت اروپایی این هفته باشگاه از ابتدا در ترکیب اصلی قرار بگیرد. شرایط لورکوزن این هفته‌ها باورنکردنی به نظر می‌رسد. تیمی که در شروع فصل در بحران قرار داشت و برای فرار از سقوط می‌جنگید، حالا حتی این شانس را دارد که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد. چند برد دیگر، لورکوزن را به این تجربه مهم خواهد رساند. سردار نیز به خصوص در این هفته‌‎ها، نقش مهمی در این تحول بزرگ برای تیم آلمانی داشته است.

اللهیار صیادمنش؛ پایانی برای بدشانسی‌ها

انتظارها برای تماشای اولین گل اللهیار صیادمنش در رقابت‌های این فصل سرانجام تمام شد. این ستاره ایرانی فصل گذشته به هال‌سیتی رفت و خیلی زود توانست برای این تیم گلزنی کند. او به سرعت روی سکوهای هواداران این تیم محبوب شد و باشگاه نیز تصمیم گرفت قرارداد قرضی‌اش را دائمی کند. در این فصل اما انبوهی از بدشانسی‌های بزرگ به طرف این بازیکن هجوم آوردند. او ابتدا با یک مصدومیت شدید روبه‌رو شد و ماه‌ها از میادین دور بود و سپس با یک مصدومیت خفیف دیگر، چند مسابقه را از دست داد. صیادمنش اما به ترکیب اصلی تیمش برگشت و در تساوی جذاب چهار-چهار این هفته تیمش با ساندرلند، گل دوم هال را به ثمر رساند. این گل مهمی برای ببرها بود. چراکه ساندرلند بعد از زدن گل دوم حتی می‌توانست گل‌های دیگری بزند اما صیادمنش اجازه بیشتر شدن اختلاف را نداد. او بعد از زدن گل نیز خوشحالی نکرد و به درگذشت یکی از نزدیکانش واکنش نشان داد. به نظر می‌رسد این گل، مهاجم ایرانی هال‌سیتی را دوباره در یک فرم ایده‌آل قرار خواهد داد. او این ماه‌ها در اردوهای تیم ملی نیز غایب بوده اما انتظار می‌رود دوباره خودش را به اردوهای تیم برساند و از سوی کادر فنی برای حضور در این تیم دعوت شود.