قصه گل و تگرگ!‌

جدال امروز آبی‌های تهران و سیرجان در ورزشگاه آزادی، یکی از حساس‌ترین دیدارهای نیم‌فصل دوم لیگ برتر است. هر دو تیم سابقه صدرنشینی در رقابت‌های این فصل را داشته‌اند اما فعلا صدر را به تیم‌های دیگری واگذار کرده‌اند. با این حال برنده شدن در بازی امروز، می‌تواند آنها را در قواره‌های تیم قهرمان لیگ قرار بدهد. نه استقلال و نه گل گهر، امروز برای تساوی بازی نمی‌کنند و این درست همان چیزی است که می‌تواند زیبایی این نبرد را به اوج برساند. این یک برخورد نفس‌گیر بین دو تیم تاکتیکی فوتبال ایران خواهد بود.

آریا طاری

 

این مهم‌ترین بازی  عمر  امیر است؟

همه می‌دانند که امیر قلعه‌نویی چه انگیزه‌ای برای مسابقه امروز با آبی‌های پایتخت دارد. شاید این مهم‌ترین بازی عمر مربیگری او باشد. اگر ژنرال روبه‌روی استقلال شکست بخورد، تردیدها در مورد سپردن تیم ملی او به بیشتر می‌شوند اما اگر در نبرد امروز در استادیوم آزادی برنده باشد، شانس حضورش روی نیمکت تیم ملی بیشتر و بیشتر خواهد شد. او در ظاهر از هدایت این تیم استعفا داده اما در واقعیت مثل همیشه به این موقعیت کاری فکر می‌کند. نتیجه بازی امروز بدون شک تاثیر زیادی در این انتخاب خواهد داشت. او این اواخر روبه‌روی تیم سابقش اصلا خوب نتیجه نگرفته است. ژنرال در همین فصل هم به استقلال باخته و هم روبه‌روی پرسپولیس بازنده شده و هر دو نبرد را نیز در خانه پشت سر گذاشته است. اگر او باز هم در جدال با استقلال امتیاز از دست بدهد، واکنش‌‌های منفی نسبت به این مربی زیاد خواهد شد. اگر این مربی نتواند دیدارهای بزرگ لیگ برتر را ببرد، برای دیدارهای بزرگ روی نیمکت تیم ملی گزینه خوبی نخواهد بود.

از زمان صعود گل گهر به لیگ برتر، این تیم فقط یک بار استقلال را شکست داده و تنها پیروزی‌اش روبه‌روی آبی‌ها با هدایت مجید جلالی در سیرجان به دست آمده است. قلعه‌نویی روی نیمکت گل گهر اصلا مقابل استقلال موفق نبوده است

ساپینتو، امیدوار به بخشش

پس از عذرخواهی ساپینتو به خاطر به کار بردن چند جمله، محرومیت او کاهش پیدا کرد. این مربی اما باید دیدار امروز مقابل گل گهر را نیز از روی سکوها تماشا کند. با این حال استقلالی‌ها هنوز به بخشش لحظه آخری و کاهش یک جلسه دیگر از محرومیت این مربی امیدوار هستند. بدون شک اگر مرد پرتغالی در کنار زمین باشد، این بازی نیز جذاب‌تر خواهد شد. او با جنب و جوش همیشگی در کنار زمین، انگیزه بازیکنان تیم را به اوج می‌رساند. هرچند که اساسا همیشه این مربی آماده اعتراض به عملکرد داور مسابقه و درگیر شدن با کمک مربیان تیم رقیب نیز هست. او در نبرد رفت با گل گهر از زمین اخراج شده بود و یک درگیری بزرگ را با دستیار قلعه‌نویی تجربه کرد. حالا باید صبر کرد و دید که ریکاردو این بازی را از کجا شروع می‌کند. شاید این مربی مثل بازی قبل روی سکوها باشد و عصبانیتش را در جایگاه ویژه به نمایش بگذارد. به هر حال این بازی برای او فوق‌العاده مهم به نظر می‌رسد. دبل کردن تیمی مثل گل گهر و رقیبی مثل قلعه‌نویی در اولین تجربه کار کردن در فوتبال ایران، فراتر از حد انتظار خواهد بود.

6 از 6

از زمان صعود گل گهر به لیگ برتر، این تیم فقط یک بار استقلال را شکست داده و تنها پیروزی‌اش روبه‌روی آبی‌ها با هدایت مجید جلالی در سیرجان به دست آمده است. قلعه‌نویی روی نیمکت گل گهر اصلا مقابل استقلال موفق نبوده است. جالب اینکه هر 6 دیدار اخیر دو تیم به سود آبی‌ها به پایان رسیده اما این به آن معنا نیست که این بازی‌ها، ساده و یک‌طرفه بوده‌اند. استقلال در دو بازی رفت و برگشت لیگ بیستم، گل گهر را شکست داد. آنها با محمود فکری در سیرجان برنده شدند و در بازی برگشت نیز با هدایت فرهاد حریف را در یک بازی نزدیک شکست دادند. دیدار بعدی دو تیم در رقابت‌های فصل گذشته با تساوی تمام شد اما به خاطر استفاده گل گهر از بازیکن غیرمجاز، استقلالی‌ها بازی را سه بر صفر بردند و با رای کمیته انضباطی، همه امتیازهای این بازی را از آن خودشان کردند. استقلال فصل گذشته در بازی برگشت با گل گهر با پنالتی لحظه آخری یامگا برنده شد. اتفاقی که در دیدار رفت همین فصل هم با پنالتی وقت‌های اضافه رقم خورد تا عملا سرنوشت دو دیدار آخر دو تیم به وقت‌های تلف‌شده کشیده باشد. آبی‌ها در جدال امروز به دنبال هفتمین برد متوالی‌شان روبه‌روی گل گهر هستند. اتفاقی که تیم سیرجانی اصلا دوست ندارد تجربه‌اش کند.

قهرمانی و سهمیه، همه و هیچ

این بازی برای هر دو تیم به لحاظ جدولی هم بسیار حساس است. استقلال بعد از توقف هفته گذشته روبه‌روی نساجی، به هیچ وجه نمی‌خواهد امتیاز از دست بدهد. اگر این اتفاق دوباره رخ بدهد، شانس قهرمانی این تیم کمرنگ خواهد شد. گل گهر نیز اگر بازنده باشد، تقریبا باید با سهمیه لیگ قهرمانان وداع کند. هر دو تیم به دنبال پیروزی در این جدال هستند. چراکه می‌دانند بردن مسابقه آنها را به شدت به اهداف بزرگی که برای این فصل در سر دارند، نزدیک خواهد کرد.