نقش جام!

سپاهان در همان هفته اول لیگ با شکست دادن استقلال، نشان داده بود که در این فصل یک مدعی است و حالا دوباره این ماجرا را تکرار کرد. بردن آبی‌ها در هر دو بازی رفت و برگشت فصل، اتفاقی است که دو سال قبل نیز برای طلایی‌ها رخ داد اما کیفیت بردهای این فصل باشگاه، به مراتب بالاتر بود. تیم مورایس، تیمی منظم، منسجم و بسیار باکیفیت است. حالا آنها را دیگر به هیچ قیمتی نمی‌توان در کورس قهرمانی نادیده گرفت. درست در نقطه مقابل استقلال که با دو شکست پیاپی لیگ برتری در تبریز و اصفهان، حالا دیگر با صدر فاصله دارد.

آریا طاری

 

امید   نور؛ قاتل همیشگی استقلال

داستان امید نورافکن و استقلال هم داستان جالبی است. او در رده‌های پایه برای استقلال بازی کرده و در دوران منصوریان نیز در این تیم فیکس شده است. نورافکن بعد از بازی برای استقلال در چند پست مختلف، راهی اروپا شد و بعدا دوباره به این تیم برگشت. او از زمان ترک استقلال اما همیشه بهترین بازی‌هایش را روبه‌روی این تیم انجام داده و سرشار از انگیزه بوده تا برابر آبی‌ها به هر قیمتی بدرخشد. هنوز خاطره گل لحظه آخری او به تیم استراماچونی فراموش نشده بود که این بار یک شلیک استثنایی، دروازه استقلال را فروریخت. شاید حالا مشخص باشد که چرا یحیی و پرسپولیس برای جذب این بازیکن به هر دری می‌زنند. ستاره‌ای که یک مدافع چپ استاندارد است و به صورت همزمان در خط هافبک نیز می‌درخشد. نورافکن زیر نظر مورایس فصل بسیار خوبی را سپری کرده است. او قبل از باز کردن دروازه استقلال، یک بار نیز با ضربه سر تیر دروازه این تیم را به لرزه درآورد. قرارداد امید همین تابستان تمام می‌شود و داستان او بدون شک یکی از ماجراهای جذاب پنجره نقل و انتقالات به شمار خواهد رفت.

رامین فصل بسیار خوبی را در سپاهان سپری کرده و حالا توانسته چهارمین گلش برای این تیم را هم به ثمر برساند. طعنه‌آمیز به نظر می‌رسد که او در اولین فصل بعد از قرار گرفتن در فهرست مازاد قرمزها، توانسته در هر دو دیدار رفت و برگشت به استقلال گل بزند

علیرضا رضایی؛ لغزشی که ناامیدکننده نبود

علیرضا رضایی یکی از آن مهره‌های جوانی بود که توسط فرهاد مجیدی به ترکیب استقلال اضافه شدند. از «کلاس فرهاد» بعضی‌ها خیلی زود رشد کردند و حتی به اروپا رفتند. امیرحسین حسین‌زاده پدیده جوانی بود که در آن تیم به سرعت خودش را نشان داد. بعضی‌ها نیز مثل ابوالفضل جلالی به تدریج رشد کردند و حتی به تیم ملی هم رسیدند. بعضی‌ها هم مثل امیرعلی صادقی اصلا فرصت بازی به دست نیاوردند. علیرضا رضایی چیزی بین این نفرات است. گلری که چند بازی برای استقلال انجام داده اما به هر حال در پستی به میدان می‌رود که شانس کم‌تری برای حضور در زمین در اختیارش قرار خواهد داد. او نیمکت‌نشین کاپیتان استقلال است و این ماجرا کارش را سخت‌تر می‌کند.

علیرضا در اصفهان، واکنش خوبی روی صحنه رقم خوردن گل اول حریف نداشت اما در سایر دقایق بازی، بسیار خوب کار کرد. او چند توپ بسیار خوب را از مهره‌های سپاهان گرفت و حتی چیزی نمانده بود که موفق به مهار پنالتی حریف شود. البته که رضایی با این نمایش به یک قهرمان فوری در استقلال بدل نمی‌شود اما به هر حال مجموع عملکرد او در این بازی اصلا ناامیدکننده نبوده است. او می‌تواند آینده بسیار روشنی در این باشگاه داشته باشد.

رامین؛ جنگجویی که خسته نمی‌شود

سپاهانی‌ها اعتماد کاملی به رامین رضاییان دارند. آنقدر که پیراهن شماره 9 را به یک مدافع راست سپردند و آنقدر که پنالتی حساس لحظه آخری‌شان را هم به او می‌سپارند. رضاییان این بار هم به خوبی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با یک شوت بسیار محکم و سریع، دروازه را باز کرد. گلر حریف، جهت ضربه او را تشخیص داد و خیلی هم خوب شیرجه زد اما موفق به مهار ضربه نشد. این درست همان چیزی است که در تعریف یک پنالتی عالی گنجانده می‌شود.

رامین فصل بسیار خوبی را در سپاهان سپری کرده و حالا توانسته چهارمین گلش برای این تیم را هم به ثمر برساند. این درخشش آن هم بعد از فصل ناامیدکننده قبلی در پرسپولیس، پیام روشنی دارد. طعنه‌آمیز به نظر می‌رسد که او در اولین فصل بعد از قرار گرفتن در فهرست مازاد قرمزها، توانسته در هر دو دیدار رفت و برگشت به استقلال گل بزند.

سیاوش؛ متخصص خودزنی

انگار برای فهمیدن سیاوش یزدانی به یک کتاب رمزگشایی نیاز داریم. او دقیقا با استقلال چه می‌کند؟ او با خودش چه می‌کند؟ فقط چند هفته از حضور ثابت این بازیکن در ترکیب استقلال سپری شده اما مجموعه‌ای از شاهکارها از سوی او به نمایش درآمده‌اند.

یزدانی در تبریز، روی هر دو گل تراکتور مقصر بود و این بار یک پنالتی کودکانه به شهریار مغانلو داد. آن هم در شرایطی که مهاجم سپاهان حتی در جهت شوت زدن به سمت دروازه قرار نداشت. یزدانی انگار بلایی است که از آسمان بر سر استقلال نازل شده است. بازیکنی که اگر در زمین نباشد، تیم را با مصاحبه‌هایش به دردسر می‌اندازد و اگر در زمین باشد، به برگ برنده حریف تبدیل می‌شود. او این روزها ساپینتو را تا مرز سکته برده است.