آریا رهنورد

فینال تماشایی جام جهانی در حالی برگزار خواهد شد که چند ستاره هم‌تیمی در رده باشگاهی در این بازی با هم روبه‌رو می‌شوند. نفراتی که در رده باشگاهی کنار هم بازی می‌کنند، امروز یک نبرد سرنوشت‌ساز را برابر هم برگزار خواهند کرد. در این 90 دقیقه، هیچ چیز به اندازه بردن بازی و قهرمانی جهان اهمیت ندارد. بازیکنانی که امروز سهمی از این دوئل نفس‌گیر دارند، همه راه‌ها را امتحان خواهند کرد تا جام طلایی را لمس کنند. این یک بازی تاریخی برای تک‌تک آنها خواهد بود.

مسی   و   کیلیان، چشم در مقابل چشم

مهم‌ترین تقابل برای ستاره‌ها در نبرد امشب، بدون شک بین مسی و امباپه رقم خواهد خورد. دو بازیکنی که لباس شماره 10 تیم ملی کشورشان را می‌پوشند و بدون هیچ شک و تردیدی مهم‌ترین بازیکن تیم ملی کشورشان به حساب می‌آیند. کیلیان به کمک سرعت همیشگی و استارت‌های تماشایی، آماده درخشش در این نبرد می‌شود. بازیکنی که در دوره قبلی، جام جهانی را فتح کرده و حالا آماده می‌شود تا دوباره قهرمانی جهان را جشن بگیرد. او به خوبی می‌داند که اگر برنده این بازی شود، به فهرست ستاره‌های جاودانه تاریخ فوتبال اضافه خواهد شد. بردن دو جام جهانی برای او در حالی که بسیاری از ستاره‌های بزرگ تاریخ فوتبال هرگز این جام را به دست نیاورده‌اند، استثنایی خواهد بود. طرف مقابل او در این نبرد لئو مسی است. کسی که بهترین بازیکن آرژانتین در این سال‌ها بوده است. او یک‌تنه تیم را روی دوش‌اش حمل کرده و حالا می‌خواهد با بردن جام جهانی، یک افسانه بزرگ را کامل کند. مسی در دوران فوتبال، همه چیز را برده و حالا این آخرین قدم بزرگ او به سمت یک افتخار خواهد بود. او در سال 2014 نیز در فینال جام جهانی به میدان رفته و حالا بعد از هشت سال دوباره شانس بازی در مهم‌ترین رقابت دنیای فوتبال را به دست آورده است. کیلیان و مسی در پاریس هم‌تیمی هستند و ظاهرا رابطه خوبی هم با یکدیگر دارند. با این حال دوستی آنها هیچ‌وقت به اندازه دوستی نیمار و مسی عمیق نشده است. در زمین این مسابقه، این دو هدفی مشترک دارند و می‌خواهند قهرمان جهان شوند. تاثیر هر دو بازیکن بر تیم‌های‌شان در این بازی بسیار چشمگیر است. اینکه کیلیان و لئو در جریان این نبرد چه فرمی داشته باشند، تا حدود زیادی نتیجه نهایی این جدال را تعیین خواهد کرد.

چهار ستاره آتلتی

تیم دیگو سیمئونه نماینده‌های بسیار زیادی در فینال جام جهانی دارد. عجیب است که تیمی با این تعداد ستاره‌، این فصل اصلا در لالیگا عالی ظاهر نشده است. مهم‌ترین بازیکن آنها در تورنمنت، بدون شک آنتوان گریزمان است که برای تیم ملی فرانسه بازی می‌کند. آنتوان تا امروز بهترین پاسور و یکی از بهترین بازیکنان جام بوده است. گریزمان بیشتر از هر ستاره دیگری در این رقابت موقعیت گلزنی خلق کرده و با عقب آمدن در زمین، تاثیر زیادی در ساخت بازی فرانسه داشته است. او باید در این بازی روبه‌روی سه هم‌تیمی‌اش در آتلتی قرار بگیرد.

مهم‌ترین بازیکن تیم مادریدی در ترکیب تیم ملی آرژانتین، رودریگو دی پائول است. بازیکنی که در مرکز زمین آرژانتین می‌درخشد و با ترکیبی از جنگجویی و خلاقیت، همیشه کارهای جذاب زیادی برای این تیم انجام می‌دهد. او و گریزمان دوستی عمیقی دارند اما در جریان این مسابقه دیگر خبری از رفاقت نخواهد بود. مولینا که در این جام به مهره ثابت آرژانتین تبدیل شده و البته به دلیل دریافت دو کارت زرد از بازی قبلی محروم بوده، بازیکن دیگر تیم مادریدی در این بازی است. آتلتی در این نبرد کوریا را نیز دارد که البته در طول این جام نیمکت‌نشین بوده و کم‌تر فرصت بازی برای آرژانتین را به دست آورده است.

از تورین تا قطر

سه بازیکن هم‌تیمی در یوونتوس نیز در این جدال با هم برخورد خواهند کرد. یکی از این نفرات آنخل دی ماریا است که امسال از پی‌اس‌جی راهی یووه شد اما معمولا بیشتر مصدوم بود و فرصت بازی در یووه را به دست نیاورد. آنخلیتو هنوز در یووه جا نیفتاده و طلسم مصدومیت نیز در جام جهانی هم او را تعقیب می‌کند. دی ماریا در چند مسابقه آرژانتین روی نیمکت بوده اما بعید نیست که در نبرد امروز از ابتدا در ترکیب اصلی قرار بگیرد. اسکالونی روی تجربه دی ماریا برای این بازی حساب ویژه‌ای باز می‌کند. پاردس نیز یکی دیگر از نفراتی است که امسال به یووه رفته و حالا در فینال جام جهانی بازی خواهد کرد. این هافبک در شروع جام نیمکت‌نشین بود اما به مرور زمان فرصت بازی را به دست آورد و بالاخره در ترکیب ثابت تیم ملی کشورش در جام جهانی نیز قرار گرفت. او هم درست مثل دی ماریا از پی‌اس‌جی به مقصد یووه رفت تا برای این تیم بازی کند. بازیکن دیگر یووه در این نبرد آدرین ربیو خواهد بود. بازیکنی که البته این اواخر دیدار حساس تیمش با مراکش را به دلیل مصدومیت از دست داده است.