همه و هیچ!

اینکه مسابقه دو تیم آرژانتین و فرانسه در فینال جام جهانی را تنها به رقابتی میان مسی و امباپه تقلیل بدهیم، کج‌سلیقگی است اما تردیدی وجود ندارد که این دو نفر، تاثیرگذارترین چهره‌های این مسابقه خواهند بود. دو ستاره که شانس زیادی برای آقای گلی و تبدیل شدن به بهترین بازیکن جام نیز دارند اما در درجه اول، این قهرمانی است که برای‌شان کلیدی خواهد بود. کیلیان به دنبال دومین قهرمانی در جهان است و مسی، هر کاری می‌کند تا دوران فوتبالش بدون بالای سر بردن جام قهرمانی به پایان نرسد.

آریا رهنورد

 

از پاریس با «کمی» عشق!

مسی و امباپه در حالی مسابقه بزرگ فردا را برگزار می‌کنند که در دو فصل گذشته در پاریس هم‌تیمی بوده‌اند. در ظاهر، رابطه خوبی بین آنها وجود دارد اما در مجموع هیچ‌وقت دوستی عمیقی بین این دو نفر برقرار نشده است. تنه معروف امباپه به مسی برای زدن یک ضربه پنالتی، قبلا در فرانسه خبرساز شده است. مسی و کیلیان در کنار هم فاتح چند جام شده‌اند اما هیچ‌وقت لیگ قهرمانان را نبرده‌اند. آنها فردا باید روبه‌روی هم برای به دست آوردن مهم‌ترین جام دنیای فوتبال مبارزه کنند. دو ستاره شماره 10 که تا امروز عملکرد بسیار خوبی در این تورنمنت داشته‌اند و انگیزه و اشتیاق‌شان را برای بردن جام جهانی به نمایش گذاشته‌اند. بدون شک لئو مسی دستاوردهای بسیار بزرگ‌تری از امباپه دارد و بازیکن به مراتب بزرگ‌تری بوده است اما بردن دو جام جهانی متوالی، کارنامه بسیار خاصی برای کیلیان خواهد ساخت. خیلی از ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال هیچ‌وقت قهرمان جام جهانی نشده‌اند اما امباپه می‌تواند با شکست دادن آرژانتین، در اوج جوانی دومین جام جهانی زندگی‌اش را هم ببرد!

شاهکار در قطر

مسی و امباپه تا اینجا تورنمنت بسیار خوبی را در قطر سپری کرده‌اند. لئو در مسابقه اول تیمش در این جام یک ضربه پنالتی را از خط دروازه عربستان عبور داد. او در نبرد دوم با مکزیک، یکی از زیباترین گل‌های این دوره جام جهانی را به ثمر رساند و توپ را از پشت محوطه جریمه به درون دروازه مکزیک فرستاد. شاید معمولی‌ترین نمایش او در این تورنمنت روبه‌روی لهستان رقم خورد. جایی که مسی نه موفق شد گل بزند و نه پاس گل بدهد. او یک ضربه پنالتی را هم از دست داد و به همین خاطر بود که حاضر نشد جایزه بهترین بازیکن زمین مسابقه را بپذیرد. مسی روبه‌روی استرالیا، اولین گلش در مراحل حذفی جام جهانی را زد. اتفاق بزرگی که هرگز موفق به انجامش نشده بود. این ستاره روبه‌روی هلند، هم گل زد و هم پاس گل داد و برابر کرواسی نیز بعد از زدن یک پنالتی، روی دو گل دیگر تیمش تاثیر مستقیم داشت. امباپه نیز در اولین بازی این جام، یک گل به استرالیا زد. او سپس دو بار دروازه دانمارک را باز کرد و دو بار نیز توپ را از خط دروازه لهستان عبور داد. ستاره شماره ۱۰ تیم ملی فرانسه در دو بازی قبلی موفق به گلزنی نشده اما انگیزه‌های زیادی برای درخشیدن در رقابت‌ فینال جام جهانی خواهد داشت.

یک گل تا کفش طلا؟

مسی و امباپه تا اینجا با پنج گل بهترین گلزنان رقابت‌های جام جهانی به شمار می‌روند. بازیکنی که بتواند گل ششم را در فینال به ثمر برساند، کفش طلا را از آن خودش خواهد کرد. شاید در جریان این بازی، خیلی از هم‌تیمی‌ها نیز برای این دو نفر بازی کنند. چراکه همه بازیکنان فرانسه و آرژانتین به خوبی می‌دانند که نقش این دو ستاره در تیم چقدر کلیدی خواهد بود. اگر آنها سرحال و آماده باشند، بردن این بازی برای تیم‌شان ساده‌ خواهد شد. در غیر این صورت، همه چیز به پیچیدگی محض گره می‌خورد.

بدون شک لئو مسی دستاوردهای بسیار بزرگ‌تری از امباپه دارد و بازیکن به مراتب بزرگ‌تری بوده است اما بردن دو جام جهانی متوالی، کارنامه بسیار خاصی برای کیلیان خواهد ساخت

چه کسی ام.وی.پی می‌شود؟

به نظر می‌رسد جایزه بهترین بازیکن تورنمنت نیز به یکی از این دو نفر خواهد رسید. البته روی کاغذ مسی شانس بیشتری برای بردن این جایزه دارد و حتی اگر آرژانتین شکست بخورد، مسی به شرط رقم زدن یک نمایش فردی خوب در این بازی شانس بردن جایزه بهترین بازیکن را به دست خواهد آورد. شاید به جز این دو نفر، آنتوان گریزمان تنها بازیکنی باشد که می‌تواند این عنوان را به دست بیاورد. اگر او تبدیل به ستاره فرانسه در دیدار فینال شود، شانسش برای بردن جایزه بهترین بازیکن زیاد

خواهد شد.

توپ طلای اول،

توپ طلای هشتم!

هر اتفاقی که در بازی فینال تورنمنت رخ بدهد، تاثیر مستقیمی روی شرایط توپ طلا نیز خواهد داشت. به نظر می‌رسد باز هم مسی و امباپه هستند که برای این جایزه تلاش می‌کنند. کیلیان تا امروز هرگز برنده توپ طلا نشده اما مسی امیدوار است با بردن جام برای هشتمین و آخرین بار، توپ طلا را ببرد. این بازی در حقیقت برای این دو نفر، نبردی بین همه و هیچ است. برنده همه چیز را فتح می‌کند و چند ماه رویایی را پشت سر می‌گذارد و بازنده، باید برای مدت زیادی با یک حسرت بزرگ و تلخ کنار بیاید.