شالکه، اولین نامی بود که از گوی‌های قرعه‌کشی اولین مرحله حذفی این فصل لیگ قهرمانان اروپا خارج شد. با توجه به فرم این فصل تیم تدسکو، همه تیم‌ها از برخورد با شالکه استقبال می‌کردند و سرانجام قرعه‌ها منچسترسیتی را روبه‌روی این تیم قرار دادند. 

قرعه‌کشی حداقل در قدم اول با پپ گواردیولا مهربان بوده و حالا همه در انتظار تبدیل شدن سیتی انگلیسی به سیتی اروپایی هستند. اتفاقی که در چند سال گذشته هرگز رخ نداده است. مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان، دو مسابقه ویژه را در این مرحله رقم زد. اولین دوئل خاص مرحله یک‌هشتم نهایی، رویارویی آتلتی و یوونتوس خواهد بود. نبرد تیم‌هایی که متخصص دفاع کردن و گل نخوردن هستند. شاید این مسابقه بیشتر از هر بازیکنی برای کریستیانو رونالدو اهمیت داشته باشد. چراکه او چند ماه بعد از ترک رئال مادرید دوباره به پایتخت اسپانیا برمی‌گردد. سی آر سون کابوس همیشگی هواداران روخی بلانکو بوده و در 31 نبرد با این تیم 22 گل به ثمر رسانده است. در بین ستاره‌های یووه، مانژوکیچ برای مدتی سابقه بازی در اتلتیکومادرید را دارد. دومین قرعه خاص این مرحله، رویارویی لیورپول و بایرن‌مونیخ است. صدرنشین فعلی لیگ جزیره به عنوان تیم دوم گروهش به این مرحله رسید تا با قرعه سخت بایرن روبه‌رو شود. این اولین برخورد دو باشگاه در تاریخ لیگ قهرمانان به شمار می‌رود. مونیخی‌ها این فصل با کواچ لغزش‌های زیادی داشته‌اند و روی کاغذ، شانس قرمزهای مرسی‎ساید برای پیروزی در این دوئل بیشتر به نظر می‌رسد. هرچند که نباید فراموش کرد این تیم در هر سه دیدار خارج از خانه اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا طعم شکست را چشیده است. یورگن کلوپ در سال‌های هدایت دورتموند نتایج خوبی روبه‌روی مونیخی‌ها به دست آورد اما در فینال لیگ قهرمانان مغلوب این حریف شده و حالا در جست‌وجوی انتقام خواهد بود.

برخلاف آتلتی، بارسا و رئال مادرید با قرعه‌های خوبی روبه‌رو شده‌اند و به ترتیب با لیون و آژاکس مسابقه خواهند داد. هرچند که هر دو باشگاه ظرفیت غافلگیر کردن حریفان بزرگ‌شان را دارند. لیون در همین فصل منچسترسیتی پپ گواردیولا را شکست داد و آژاکس در حضور بایرن‌مونیخ تا یک قدمی صدرنشینی گروه رفت. تاتنهام و دورتموند نیز یکی از نبردهای جذاب این مرحله را برگزار خواهند کرد. اسپرز فصل گذشته در هر دو دیدار رفت و برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان، زنبورها را شکست داد و در نهایت این تیم را به رقابت‌های لیگ اروپا فرستاد. پیش از آن اما این دورتموندی‌ها بودند که در یورولیگ، سابقه حذف تاتنهام را داشتند. پورتو که شاید معمولی‌ترین صدرنشین مرحله قبلی جام بود در یک‌هشتم نهایی با رم مسابقه خواهد داد. نیمار و ام‌باپه در پی‌اس‌جی نیز خودشان را برای حضور در اولدترافورد و برخورد با یونایتد آماده می‌کنند. قبل از پیوستن نیمار به پی اس جی، از منچستر به عنوان جدی‌ترین مشتری این بازیکن نام برده می‌شد اما نیمار به یونایتد رفت و حالا در لیگ قهرمانان روبه‌روی یونایتد قرار خواهد گرفت. اگر شرایط فعلی تیم مورینیو تغییر نکند، بعید به نظر می‌رسد این باشگاه شانسی برای کنار زدن صدرنشین مقتدر فوتبال فرانسه داشته باشد.