تیم‌های ملی وزنه‌برداری بانوان و‌ آقایان ایران، باید کم‌تر از یک ماه دیگر در مسابقات جهانی کلمبیا حضور پیدا کنند. در همین راستا، فدراسیون که قصد دارد تیمی باکیفیت را راهی این میدان کند، عملکرد مدعی‌های پوشیدن لباس تیم ملی را زیر ذره‌بین قرار داده است. در تیم بانوان، رکوردگیری یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب تیم نهایی است. در رکوردگیری که روز پنجشنبه انجام شد، بر اساس نتایج و نظر کادر فنی بانوان، سه نفر از اعضای تیم ملی از حضور در رقابت‌های جهانی کلمبیا بازماندند. در این رکوردگیری بیشتر وزنه‌برداران توانستند رکوردهای‌شان را افزایش دهند و عملکرد خوبی داشتند. اما با نظر کادر فنی غزل و غزاله حسینی به همراه ریحانه کریمی اردو را ترک کردند تا اردوی جهانی کلمبیا با حضور سیده الهام حسینی، الهه رزاقی، پریسا نورعلی و زینب شیخ ارباب ادامه پیدا کند.

کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی در خصوص عملکرد ملی‌پوشان بیان کرد:«تمام هفت نفر در حرکات یک‌ضرب یا دوضرب افزایش رکورد داشتند ولی ضعف‌هایی در تکنیک و بالا زدن برخی ملی‌پوشان وجود داشت که در سه هفته باقی‌مانده برطرف خواهد شد. در مورد نفراتی که خط خوردند هم باید بگویم غزل حسینی اندکی از ناحیه کتف آسیب دیده بود اما غزاله حسینی و ریحانه کریمی وزنه‌های خوبی زدند. با این حال به خاطر شرایط سنی، تصمیم گرفتیم سه وزنه‌بردار نوجوان از اردو خارج شوند. چند ماه دیگر رقابت‌های نوجوانان جهان و قهرمانی آسیا را داریم و این نفرات قطعا در آن مسابقات حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت‌.»

تیم ملی وزنه‌برداری بانوان اخیرا در قهرمانی آسیا توانست عملکرد خوبی داشته باشد و انتظار می‌رود در میدان جهانی هم رکوردهای خوبی از سوی دختران وزنه‌بردار ثبت شود. دخترانی که سرشار از شور و انگیزه هستند و باید رفته رفته خودشان را برای بازی‌های آسیایی هانگژو آماده کنند.