بدون ساز، بدون لبخند!

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، قهرمان سوپرجام شد و روی سکوی قهرمانی هم رفت اما در چهره بازیکنان استقلال، نشانی از شادی دیده نمی‌شد. این بار نه خبری از گیتار ارسلان مطهری بود و نه شیطنتی از سوی استقلالی‌ها روی سکو دیده می‌شد. این اولین جام ریکاردو ساپینتو در فوتبال ایران و اولین شکست حمید مطهری در فینال‌ها به عنوان یک سرمربی بود. یک مسابقه جذاب و پرموقعیت که البته غیبت تماشاگرها، شور و حالش را به حداقل رسانده بود.

آریا طاری

 

این سکوی تاریخی

آن‌چه استقلالی‌ها روی سکو انجام دادند، از تاریخی‌ترین لحظه‌های فوتبال ایران به حساب می‌آمد. سابقه نداشت در فوتبال ایران یک تیم جام بگیرد اما دست به خوشحالی نزند و اساسا بازیکنان هم به جای هر حرکتی، فقط دست به سینه بایستند و این صحنه را نگاه کنند. مدیران باشگاه استقلال البته تاکید داشتند که دلیل این تصمیم از سوی بازیکنان تیم، حادثه شاهچراغ بوده است. با این حال به نظر می‌رسد نه فقط یک اتفاق به صورت خاص، بلکه همه مسائل اخیر در این کشور موجب بروز این واکنش از سوی آبی‌ها شده است. به هر حال آن‌چه روی سکو اتفاق افتاد، حیرت‌آور و بی‌سابقه بود و با موجی از تحسین از سوی هواداران تیم رقیب نیز روبه‌رو شد. حتی علیرضا حقیقی که در این بازی روی خط دروازه نساجی قرار داشت، با انتشار تصویری از این سکو قهرمانی را به استقلال تبریک گفت تا نشان بدهد که او نیز از چنین صحنه‌ای راضی است.

مردی برای تمام فصول

سیدحسین حسینی در جریان بازی سوپرجام، چندان تحت فشار قرار نگرفت اما در یک لحظه خاص از مسابقه، نشان داد که حضورش چقدر برای این تیم مهم است. اواخر نیمه اول، نساجی صاحب یک فرصت عالی برای رسیدن به گل شد اما سیدحسین با یک واکنش به موقع با پا، اجازه گلزنی به کریم اسلامی را نداد. اگر نساجی برنده به رختکن می‌رفت، همه چیز برای استقلال پیچیده می‌شد اما حسینی تیمش را در جریان مسابقه نگه داشت و آ‌بی‌ها کمی بعد از شروع نیمه دوم نیز توانستند دروازه حریف را باز کنند. این چهارمین جام سیدحسین حسینی با لباس استقلال بود. او حالا در کنار روزبه چشمی، یکی از دو بازیکن استقلال به شمار می‌رود که همه جام‌های داخلی را با این تیم فتح کرده است. سیدحسین این بار برای اولین بار به عنوان یک کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برد.

گل، اشک و انتظار

چهره ویژه این فینال اما کسی نبود به جز ارسلان مطهری. بازیکنی که مدت‌های طولانی صبر کرد تا سرانجام در مهم‌ترین لحظه‌های فصل به کمک تیمش بیاید. او که 10 هفته متوالی را از روی نیمکت شروع کرده بود و در بعضی از بازی‌ها حتی یک دقیقه هم از روی نیمکت بلند نمی‌شد، هفته گذشته روبه‌روی هوادار در ترکیب ثابت قرار گرفت و بلافاصله پاس گل داد. ارسلان این هفته در سوپرجام از ابتدا به زمین رفت و تنها گل مسابقه را به ثمر رساند. گلی که اشک را به چشم‌های این بازیکن آورد و او را به شدت احساساتی کرد.

آن‌چه استقلالی‌ها روی سکو انجام دادند، از تاریخی‌ترین لحظه‌های فوتبال ایران به حساب می‌آمد. سابقه نداشت در فوتبال ایران یک تیم جام بگیرد اما دست به خوشحالی نزند و اساسا بازیکنان هم به جای هر حرکتی، فقط دست به سینه بایستند و این صحنه را نگاه کنند

جام اول ریکاردو

این بازی برای ریکاردو ساپینتو اهمیت زیادی داشت. شاید او نقشی در رساندن استقلال به سوپرجام نداشته اما به هر حال در این نبرد، هدایت استقلال را بر عهده داشت و توانست این تیم را به قهرمانی برساند. او که در دوران فوتبالش فقط یک جام تصاحب کرده بود، حالا برای دومین بار قهرمان شد و اولین جامش با استقلال را نیز جشن گرفت. این برد در آستانه رفتن به یک تعطیلات طولانی‌مدت، روحیه بسیار خوبی به ریکاردو ساپینتو داد. او با این نتیجه عملا حضورش روی نیمکت تیم تا پایان فصل را تضمین کرد.

اولین فینال، اولین شکست

حمید مطهری انگیزه زیادی داشت تا دومین جام تاریخ نساجی و البته جام در قامت یک سرمربی را کسب کند اما فعلا در این تجربه، شکست انتظار او را می‌کشید. نساجی البته در این بازی نمایش خوبی داشت اما روی یک غفلت دفاعی گل خورد و دیگر نتوانست به بازی برگردد. با این حال برآینده حضور مطهری در این باشگاه از شروع فصل، برآیند مثبتی بوده و این تیم در لیگ برتر بیست و دوم، نتایج بسیار خوبی به دست آورده است. حالا آنها باید خودشان را برای یک بازگشت قدرتمندانه بعد از تعطیلات آماده کنند.

بدشانس مثل باشو

مهدی قایدی بعد از مدت‌ها در این بازی درخشید و نمایش بسیار خوبی در ترکیب استقلال داشت. با این حال بدشانسی و البته درخشش گلر حریف اجازه نداد او گلی به ثمر برساند. قایدی می‌توانست در این بازی صاحب یک پاس گل شود اما ضربه محبی خراب شد تا این فرصت هم برای مهدی از دست برود. ستاره جوان استقلال در این بازی بدشانس بود. با این حال او با کیفیتی که روبه‌روی نساجی به نمایش گذاشت، به زودی می‌تواند گل‌های بیشتری در لیگ برتر به ثمر برساند. قایدی باید بعد از تعطیلات نیز این فرم را حفظ کند.