هیجان و دیگر هیچ!

یکی از تماشایی‌ترین مسابقه‌های این هفته لیگ برتر ایران، در سیرجان برگزار خواهد شد. جدالی بین گل گهر و استقلال که البته جای تماشاگرها در آن کاملا خالی خواهد بود. گل گهر یکی از بهترین تیم‌های این فصل لیگ برتر بوده و استقلال نیز قهرمان آخرین دوره لیگ برتر به شمار می‌رود. هر دو تیم چه درون زمین و چه روی نیمکت، کیفیت محسوسی دارند و همین مساله به این مسابقه جذابیت زیادی می‌بخشد. این دو تیم روی هم در همه ۱۲ مسابقه گذشته در لیگ برتر فقط یک شکست خورده‌اند و امروز برای بردن به زمین بازی قدم می‌گذارند.

آریا رهنورد

 

امیر و استقلال یک داستان تمام‌نشدنی

بین استقلال و امیر قلعه‌نویی، ماجرایی هست که تمام‌نشدنی به نظر می‌رسد. اگرچه آبی‌ها فصل گذشته برای اولین بار با یک مربی به جز امیر قهرمان لیگ برتر شدند اما هنوز هم او موفق‌ترین مربی این تیم در همه ادوار لیگ برتر به شمار می‌رود. قلعه‌نویی توانسته سه بار تیمش را قهرمان لیگ برتر کند و این موقعیتی است که برای آبی‌ها تاریخی به نظر می‌رسد. با این وجود برخوردهای او با استقلال روی نیمکت تیم‌های دیگر به شدت پرحاشیه بوده است. حالا هفتمین فصل بعد از آخرین همکاری امیر با آبی‌ها به شمار می‌رود اما برخوردهای او و استقلال همچنان تماشایی و نفس‌گیر هستند. امیر این اواخر روبه‌روی تیم سابقش اصلا خوب نتیجه نگرفته و با سپاهان  و گل گهر روبه‌روی این تیم چندان موفق نبوده است. او حالا برای تغییر این روند به مسابقه امروز قدم می‌گذارد. این اولین برخورد او با سرمربی پرتغالی این روزهای استقلال است. مسابقه‌ای که انتظار می‌رود یک نبرد هجومی و پرموقعیت از کار دربیاید.

همه چیز به سود تهرانی‌ها

آمار دیدارهای اخیر دو تیم، کاملا به سود استقلال است. در ۶ مسابقه آخر دو تیم در لیگ برتر، استقلال پنج بار برنده شده و سهم گل گهر فقط یک پیروزی بوده است. گل گهر در لیگ نوزدهم، استقلال را شکست داد اما بعد از آن دیگر موفق به چنین کاری نشد. تیم تهرانی در هر دو مسابقه رفت و برگشت لیگ بیستم، گل گهر را شکست داد و ۶ امتیاز از این باشگاه گرفت. آنها در جام حذفی آن سال نیز گل گهر را در تهران شکست دادند. این همان مسابقه‌ای بود که شکست در آن، امیر را به شدت عصبانی کرد و موجب شد او با یک مصاحبه بسیار تند در پایان بازی، محرومیتی طولانی‌مدت را به جان بخرد. فصل گذشته دیدار رفت دو تیم در زمین با تساوی به پایان رسید اما استقلالی‌ها در کمیته انضباطی ورق را برگرداندند و برنده بازی اعلام شدند. جالب اینکه بهترین برد استقلال روبه‌روی گل گهر، با یک رای انضباطی به دست آمده است. دیدار برگشت دو تیم در فصل گذشته نیز یک مسابقه بسیار هیجان‌انگیز با یک داوری جنجالی بود. جدالی که با یک پنالتی لحظه آخری به سود استقلال تمام شد تا پنجمین شکست متوالی سیرجانی‌ها روبه‌روی این تیم رقم بخورد.

بین استقلال و امیر قلعه‌نویی، ماجرایی هست که تمام‌نشدنی به نظر می‌رسد. اگرچه آبی‌ها فصل گذشته برای اولین بار با یک مربی به جز امیر قهرمان لیگ برتر شدند اما هنوز هم او موفق‌ترین مربی این تیم در همه ادوار لیگ برتر به شمار می‌رود

 بازگشت اریک بعد از جنجال بزرگ

یکی از چهره‌های ویژه این نبرد بدون شک اریک بایناما خواهد بود. بازیکنی که فصل گذشته برای دقایقی روبه‌روی استقلال به میدان رفت و در همان لحظات، سند شکست سه بر صفر تیمش در کمیته انضباطی را امضا کرد. اریک که فصل گذشته بازیکن غیرمجاز محسوب می‌شد، هفت امتیاز حساس را از گل گهر گرفت اما برای مدتی به تاجیکستان رفت و حالا دوباره به تیم قلعه‌نویی برگشته است. او در این فصل یکی از مهره‌های خوب گل گهر بوده و نمایش‌های بسیار خوبی در این تیم داشته است.

در فرم خوب

استقلال و گل گهر، در  فرم بسیار خوبی به هم می‌رسند. تیم میزبان این مسابقه در ۶ هفته اخیر ۱۲ امتیاز گرفته و تیم دوم جدول لیگ به شمار می‌رود. گل گهر در پنج هفته گذشته، دو برد و سه تساوی داشته است. آنها در دو هفته اخیر ملوان و پیکان را شکست داده‌اند و در هر دو بازی نیز موفق به بسته نگه داشتن دروازه شده‌اند. استقلال نیز در پنج هفته گذشته لیگ برتر، سه برد و دو تساوی داشته است. این تیم در پنج هفته اخیر موفق به شکست ملوان، مس و نساجی شده و روبه‌روی پیکان و نفت مسجدسلیمان به تساوی رسیده است. نکته جالب در مورد استقلال، رسیدن به سه کلین‌شیت در چهار مسابقه اخیر است.

 

دو نفر برگشتند، دو نفر نه

از بین مهره‌های مصدوم استقلال، یامگا و بابایی به تمرین عادی برگشته‌اند و مشکلی با همراهی تیم‌شان ندارند. آرمان رمضانی و محمدحسین زواری اما همچنان دور از میادین خواهند ماند. گل گهر اما با ترکیبی کامل روبه‌روی استقلال قرار می‌گیرد. حتی یونس شاکری نیز بعد از مدت‌ها مصدومیت دوباره آمادگی بازی را به دست آورده است.

ستاره‌ها؛ حسین و رضا!

رضا شکاری و سیدحسین حسینی، ستاره‌های کلیدی دو تیم در این نبرد هستند. رضا بهترین گل‌زن این فصل گل گهر به شمار می‌رود و بالاخره استعداد واقعی‌اش را به فوتبال ایران نشان داده و حسینی نیز بعد از درخشش خیره‌کننده در اردوی تیم ملی، مهیای بازگشت به لیگ برتر شده است.