آریا     رهنورد

پرسپولیسی‌ها رسما با مرد محبوب خط دفاعی و کاپیتان‎شان در این سال‌ها وداع کرده‌اند و سیدجلال دیگر به عنوان بازیکن در این تیم حضور نخواهد داشت. آبی‌ها نیز به خداحافظی با وریا غفوری نزدیک هستند. هرچند که این خبر هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. به هر حال پایان کار دو کاپیتان سرخابی‌ها، شروع دوران کاپیتانی ستاره‌های دیگر است. بازیکنانی که البته قبل از این هم برای مدتی بازوبند را بسته‌اند اما حالا این کار را به شکل جدی‌تری انجام می‌دهند. در استقلال و پرسپولیس، هفت بازیکن گزینه‌های کاپیتانی فصل جدید هستند. بازیکنانی که جانشین فرمانده جداشده تیم‌شان خواهند بود.

امید عالیشاه: او حالا رسما قدیمی‌ترین بازیکن پرسپولیس به شمار می‌رود. ستاره‌ای که در لیگ سیزدهم با نظر علی دایی جذب شد و به زودی دهمین فصل در این باشگاه را کلید خواهد زد. امید البته برای مدتی راهی تراکتور شده بود تا دوران سربازی را در این باشگاه پشت سر بگذارد. مرد شماره دو، کاپیتان شماره یک فصل آینده پرسپولیس به شمار می‌رود. هرچند که او در بسیاری از دیدارهای فصل گذشته فیکس نبوده است. با این حال در این فصل هر وقت عالیشاه را در ترکیب اصلی تیم ببینیم، او را با بازوبند تماشا خواهیم کرد.

سیدحسین حسینی:  فصل گذشته در بسیاری از بازی‌ها کاپیتان استقلال بود و به نظر می‌رسد که این بازوبند، اعتماد به نفس قابل توجهی به این گلر داد. سیدحسین روزهای سختی را در باشگاه سپری کرده و چند بار تا یک قدمی ترک تیم هم رفته اما حالا دیگر همه به این سنگربان اعتماد دارند. او به احتمال بسیار زیاد در این فصل نیز کاپیتان اول آبی‌ها خواهد بود. بازیکنی که در طول این سال‌ها با همه توان برای رسیدن به جایگاه امروز جنگیده و حالا شایستگی لذت بردن از موقعیت فعلی‌اش را دارد.

روزبه چشمی: خیلی‌ها تصور می‌کردند که روزبه هم مثل دانشگر از استقلال جدا می‌شود اما او قراردادش را به صورت رسمی با باشگاه تمدید کرد. حالا چشمی یکی از مهره‌های باتجربه استقلال به شمار می‌رود و بازیکن مهمی برای این تیم خواهد بود. او البته برای ماندن در ترکیب اصلی، باید نسبت به فصل گذشته در فرم بهتری باشد. چراکه فصل گذشته انتظارها از این مدافع اصلا برآورده نشدند. روزبه هم به عنوان یکی از چهره‌های قدیمی استقلال، یکی از کاپیتان‌های این تیم برای فصل تازه خواهد بود. فیکس بودن سیدحسین البته کار چشمی را برای تصاحب بازوبند کاپیتانی کمی دشوار می‌کند.

کمال کامیابی‌نیا: قبل از شروع لیگ پانزدهم با نظر برانکو جذب شد و عملا یکی از بهترین خریدهای پرسپولیس لقب گرفت. کمال حالا بعد از عالیشاه، دومین بازیکن قدیمی قرمزها به شمار می‌رود. بازیکنی که در همه این سال‌ها حتی برای مدتی کوتاه تیم را ترک نکرده و همواره در جمع قرمزها حضور داشته است. کامیابی‌نیا هفت فصل برای سرخ‌ها بازی کرده و این عدد به زودی به «هشت» خواهد رسید. با توجه به احتمال نیمکت‌نشینی عالیشاه، کمال هم یک گزینه جدی برای کاپیتانی در پرسپولیس است. هرچند که خود او هم در هفته‌های زیادی از فصل گذشته نیمکت‌نشینی را تجربه کرده است.

سجاد شهباززاده: این «سومین» مقطع حضور سجاد شهباززاده در باشگاه استقلال است. ستاره‌ای که یک مهره باتجربه در یک تیم بسیار جوان خواهد بود. سابقه سجاد در استقلال و شرایط سنی او، این بازیکن را به سومین کاپیتان این فصل استقلال پشت سر حسینی و چشمی تبدیل می‌کند. اگر این دو بازیکن در زمین مسابقه نباشند، شهباززاده بازوبند کاپیتانی را بر بازو خواهد بست. البته این نکته را هم فراموش نکنیم که انتخاب کاپیتان در نهایت ممکن است با نظر مربی تغییر کند و این ساپینتو است که باید نظر نهایی‌اش را در این مورد بدهد.

علیرضا بیرانوند: بیرو دوباره به پرسپولیس برگشته تا بعد از مدتی نیمکت‌نشینی در اروپا، به همان فرم قبلی‌اش در فوتبال ایران برگردد و جایگاه شماره یک تیم ملی را نیز به دست بیاورد. او هم در لیگ پانزدهم برای اولین بار پرسپولیسی شده و سابقه زیادی در این تیم دارد. بیرو در این فصل یکی از کاپیتان‌های پرسپولیس خواهد بود. با توجه به احتمال غیبت کمال و عالیشاه در ترکیب اصلی، این بازیکن شانس زیادی برای تبدیل شدن به کاپیتان اصلی تیم نیز دارد. بیرو انگیزه‌های فراوانی برای بازگشت به روزهای خوب در پرسپولیس خواهد داشت.

وحید امیری: نقش کلیدی وحید امیری در پرسپولیس بر هیچکس پوشیده نیست. او نیز حالا سابقه زیادی در این باشگاه دارد و زمانی که از مصدومیت برگردد، یکی از گزینه‌های کاپیتانی تیم خواهد بود. بیرو و وحید هر دو در یک فصل به این تیم ملحق شدند و هر دو هم مدتی خارج از ایران بازی کردند و دوباره به این تیم برگشتند. هر دو نفر هم شانس زیادی برای کاپیتانی پرسپولیس در فصل تازه خواهند داشت. گفته می‌شود که امیری در این فصل با تصمیم یحیی در سمت چپ خط دفاعی سرخ‌ها به بازی گرفته خواهد شد.