آریا رهنورد

نمایش یحیی و تیمش روبه‌روی یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز لیگ برتر بیست و یکم، درخشان به نظر می‌رسید. ظاهرا توقف صدرنشین، روحیه بیشتری به پرسپولیس بخشیده بود و این تیم از همان دقایق ابتدایی دیدار با مس، جذاب و هجومی نشان داد. آنها مزد برتری‌شان را با زدن سه گل به حریف گرفتند. هرچند که در خط دفاعی و روی خط دروازه، همچنان مطمئن ظاهر نشدند. پرسپولیس در روزی که حامد پاکدل را در اختیار نداشت، به لطف درخشش خیره‌کننده مهدی عبدی همه امتیازهای بازی را در استادیوم آزادی حفظ کرد.

ایستگاه برد

نکته کلیدی در مورد نمایش پرسپولیس روبه‌روی مس، طرح و برنامه این تیم برای استفاده از کارهای ایستگاهی و ضربات شروع مجدد بود. اتفاقی که کم‌تر در تیم‌های ایرانی دیده می‌شود. سرخ‌ها در همان نیمه اول یک کرنر عالی را با پاس کوتاه ترابی به میلاد سرلک زدند. کرنری که حریف را به شدت غافلگیر کرد اما در نهایت وارد دروازه نشد. آنها اما به همین طرح و برنامه‌ها برای کرنر زمین ادامه دادند و گل دوم‌شان در این مسابقه را هم از روی یک ضربه شروع مجدد به ثمر رساندند. اینکه تیمی مثل پرسپولیس برای همه جزئیات مسابقه برنامه دارد و اینکه می‌تواند این جزئیات را به خوبی به مرحله اجرا دربیاورد، نکته بسیار جالبی برای این تیم است. یحیی این روزها به خوبی روی تیمش کار کرده و پرسپولیس را در اوج آمادگی به مصاف رقبای لیگ برتری فرستاده است. تساوی هفته گذشته با گل گهر در سیرجان، تلنگر خوبی بود تا این تیم بتواند دوباره به مسیر دلخواه برگردد و فوتبال موردعلاقه کادر فنی‌اش را بازی کند.

بازگشت یک قاتل

اگر آن مصدومیت شدید در تمرین برای مهدی پاکدل پیش نمی‌آمد، احتمالا این بازیکن درست مثل دیدار سیرجان در این مسابقه هم از ابتدا برای تیم به میدان می‌رفت. در غیاب پاکدل اما عبدی به ترکیب برگشت و از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. یک اشتباه بزرگ از مدافعان مس کافی بود تا مهدی گل اول تیمش در این جدال را به ثمر برساند. او که این بار دیگر در موقعیت‌های حساس سهل‌انگار نبود و دقیق نشان می‌داد، در نیمه دوم روی پاس عالی علی شجاعی گل سوم تیم را هم به ثمر رساند تا یک روز رویایی را در استادیوم آزادی سپری کند. با این نمایش، عبدی دوباره به ترکیب ثابت تیم برمی‌گردد.

اینکه تیمی مثل پرسپولیس برای همه جزئیات مسابقه برنامه دارد و اینکه می‌تواند این جزئیات را به خوبی به مرحله اجرا دربیاورد، نکته بسیار جالبی برای این تیم است. یحیی این روزها به خوبی روی تیمش کار کرده و پرسپولیس را در اوج آمادگی به مصاف رقبای لیگ برتری فرستاده است

حامد لک ثانی

همان‌طور که انتظار می‌رفت، احمد گوهری در این مسابقه جانشین حامد لک روی خط دروازه سرخ‌ها شد اما نشان داد که فاصله زیادی با تبدیل شدن به گلر اصلی این باشگاه دارد. احمد چند بار در جریان مسابقه لیز خورد، چند پاس اشتباه داشت و یک بار هم در خروج از دروازه مرتکب یک اشتباه مهلک شد که نزدیک بود گادوین منشا را در موقعیت گل‌زنی قرار بدهد. با این نمایش بعید است گوهری فعلا بتواند گلر شماره یک پرسپولیس باشد. البته احتمالا اضطراب انجام اولین مسابقه، او را درگیر کرده اما قرمزها در ادامه این فصل، بازی‌های بسیار سخت و حساسی دارند. هر نبرد برای سرخ‌ها، چیزی شبیه یک فینال است و نباید هیچ لغزشی روی خط دروازه این تیم اتفاق بیفتد. گوهری فعلا شروع خوبی در پرسپولیس نداشته و احتمالا مسابقه بعدی را از روی نیمکت تماشا می‌کند. هر اتفاق دیگری در این ماجرا، به فرم حامد لک بستگی خواهد داشت. احمد در شرایطی دوباره به ترکیب برمی‌گردد که حامد باز هم دست به اشتباه‌های شاهکارش درون دروازه تیم یحیی بزند.

بهترین خط حمله

قبل از شروع دیدارهای این هفته لیگ برتر، استقلال و مس رفسنجان مشترکا صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر بودند. در شروع مسابقه اما مس با گلی که به ثمر رساند، از استقلال سبقت گرفت و صاحب بهترین خط حمله لیگ شد. پرسپولیسی‌ها اما با دو گل دیگری که در نیمه دوم این مسابقه زدند، توانستند صاحب عنوان بهترین خط حمله این فصل لیگ برتر شوند. تیم گل‌محمدی اولین تیم این فصل لیگ به شمار می‌رود که توانسته بیشتر از 30 گل به ثمر برساند. تیمی که شاید در خط حمله مشکلاتی داشته اما به لطف تنوع مهره‌های گل‌زن و تنوع روش‌های گل‌زنی، صاحب آماری درخشان شده است. تیمی که در 20 بازی این فصل 13 بار برنده بوده و این بردها را به خاطر قدرت هجومی‌اش به دست آورده است.

این تیم محترم

مس رفسنجان در آزادی شکست خورد و روز خوبی را پشت سر نگذاشت اما باز هم نمی‌توان از نمایش فنی و احترام‌برانگیز این تیم صحبت نکرد. گل اولی که آنها به پرسپولیس زدند، شمایلی از همه فصل مس رفسنجان بود. تیم محترمی که روی زمین بازی می‌کند و برای هر مسابقه، برنامه دارد. تیمی که با وجود باختن این نبرد، از اصول همیشگی‌اش عقب نکشید و نشان داد که شایسته ایستادن در رده چهارم رقابت‌های لیگ برتر است. تیمی که یک فصل درخشان را تا اینجا پشت سر گذاشته است.