آریا رهنورد

پرسپولیسی‌ها در آزادی، انتقام تنها شکست این فصل را از آلومینیوم اراک گرفتند. تیمی که در نیمه اول بسیار پراشتباه نشان داد اما در نیمه دوم به خودش آمد و با گل زدن دو مهره تعویضی یحیی گل‌محمدی، یک برد مهم را به دست آورد. نکته کلیدی این مسابقه، بازگشت رامین رضاییان به سمت راست خط دفاعی سرخ‌ها بود. بازیکنی که در اولین نمایش برای این تیم، خیلی زود توانست دل هوادارها را به دست بیاورد.

چند ارسال دقیق، چند پاس خوب و البته یک شوت نسبتا خوب، حاصل اولین نمایش رامین در بازگشت به پرسپولیس بودند. بازیکنی که در اولین بازی برای قرمزها نمره قابل قبولی دریافت کرد

کلاس به راست برگشت

ممکن است از جنبه‌های مختلف، انتقاداتی به رامین رضاییان وارد باشد. اصلا ممکن است به هر دلیلی از کاراکتر او خوش‌تان نیاید اما نمی‌توانید انکار کنید که رامین، فوتبالیست درجه یکی است. رضاییان در همین اولین مسابقه، کیفیتی را از خودش نشان داد که در چند سال اخیر هرگز از مهدی شیری ندیده بودیم. کیفیتی که حتی در بازی‌های صادق محرمی برای تیم ملی پیدا نمی‌شود. چند ارسال دقیق، چند پاس خوب و البته یک شوت نسبتا خوب، حاصل اولین نمایش رامین در بازگشت به پرسپولیس بودند. بازیکنی که در اولین بازی برای قرمزها نمره قابل قبولی دریافت کرد. رامین با همان لباس شماره 27 و استوک‌های صورتی، دست به هر کاری می‌زند که این بار تیمش را تا لحظه رسیدن به یک جام همراهی کند.

خرید کاملا جدید!

پرسپولیسی‌ها در پنجره نقل و انتقالات به شدت در جست‌وجوی یک مهاجم بودند و گفته می‌شود که بالاخره یک بازیکن اروپایی قرار است در تمرین‌های این تیم حاضر شود اما درست از شروع نیم‌فصل دوم، حامد پاکدل خودش به یک خرید جدید برای باشگاه تبدیل شده است. بازیکنی که این دو هفته به عنوان مهره تعویضی به زمین آمده و دو گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. هر دو گل این مهاجم هم برتری تیم را در لحظات حساس مسابقه قطعی کرده‌اند. به نظر می‌رسد پاکدل به زمان نیاز داشت تا خودش را در تیمی مثل پرسپولیس پیدا کند و حالا بالاخره این اتفاق رقم خورده است. فرار پاکدل و ضربه دقیق او در شرایطی که تحت فشار مدافع حریف هم بود، تماشایی به نظر می‌رسید. او اگر بتواند خودش را در همین فرم نگه دارد، کار برای مهدی عبدی در خط حمله تیم یحیی دشوار خواهد شد.

حامدی که درخشان بود

برخلاف حامد پاکدل که روز بسیار خوبی را در ترکیب سرخ‌ها پشت سر گذاشت، حامد لک اصلا نمایش خوبی را مقابل آلومینیوم سپری نکرد. حامد البته چندان به زحمت نیفتاد و روبه‌روی یک تیم تدافعی مثل آلومینیوم، وادار به انجام واکنش‌های زیادی نشد اما بارها و بارها با ضربات بی‌هدف و نه‌چندان خوب، مالکیت توپ را از تیمش گرفت. دفع دو ضرب حامد روی یکی از شوت‌های رقیب هم نزدیک بود پرسپولیس را به دردسر بیندازد. لک برای ماندن در ترکیب ثابت قرمزها، باید روی بازی با پا به مراتب بیشتر کار کند. اگر قرار باشد او به محض دریافت توپ این‌چنین دستپاچه شود، عملا بازیکنان خودی قید پاس دادن به او را خواهند زد. بیرو هم در اولین روزهای بازی برای پرسپولیس این مشکل را داشت اما به مرور زمان آنقدر خوب شد که دیگر همه بدون واهمه توپ را به صورت زمینی به این گلر پاس می‌دادند.

به خودت سکوت نشان بده

رضا اسدی هم به معنای واقعی کلمه فوتبالیست عجیبی است. یک بار بعد از فقط پنج دقیقه بازی چنان با خستگی روی زمین می‌افتد که انگار هزار دقیقه فوتبال بازی کرده و یک بار بعد از گل کردن یک ریباند ساده، چنان به منتقدانش سکوت نشان می‌دهد که انگار به تنهایی یک جام برای پرسپولیس به ارمغان آورده است. کاش رضا این ژست‌ها را وقتی خرج کند که حداقل یک گل مهم برای پرسپولیس زده باشد. سرخ‌ها میلیاردها تومان هزینه نکرده‌اند تا زننده گل دوم‌شان به آلومینیوم اراک را این‌چنین در حال سکوت نشان دادن به سایرین تماشا کنند! کاش رضا اسدی اول از همه به خودش و عملکردش سکوت نشان بدهد.

درخشش علی‌رغم گزارش!

جواد خیابانی در جریان گزارش بازی پرسپولیس، اصلا دل خوشی از وحدت هانانوف نداشت و بارها از این فوتبالیست به خاطر پاس‌های ساده‌اش انتقاد کرد. این در حالی است که وحدت درست مشغول پیاده کردن مسئولیت‌‌های مدنظر سرمربی تیم بود. علی‌رغم انتقادهای قطع‌نشدنی جواد خیابانی و البته برخی رسانه‌ها نسبت به وحدت، این بازیکن روز بسیار خوبی را برابر آلومینیوم پشت سر گذاشت. سوال اینجاست که اگر این مدافع پا به توپ اروپایی بود، باز هم همین صحبت‌ها در موردش مطرح می‌شد؟

رسول واقعی

رسول خطیبی مثل هر مربی دیگری، حق دارد که به عملکرد داور مسابقه معترض باشد. به نظر می‌رسید گروه داوری دو اشتباه کلیدی به ضرر تیم او انجام دادند اما جالب است که همین مربی در شروع فصل و در شرایطی که اوضاع آلومینیوم عالی بود، مدام داورها را مورد تحسین قرار می‌داد. خطیبی در یک مصاحبه تاریخی، حتی درخواست کرده بود که همه مربی‌های معترض به داوری با محرومیت سنگین روبه‌رو شوند! با این تفاسیر او باید همین حالا به درخواست قبلی خودش، در فهرست مربیان محروم قرار بگیرد.