انتظار مهم آبیها از مدیران جدید باشگاه
کار به جای حرف
همانطور که انتظار میرفت، مدیران جدید باشگاه استقلال هم بالاخره معرفی شدند تا یک دوره تازه در این باشگاه کلید بخورد. دورانی که استقلالیها امیدوارند کاملا متفاوت با چند سال گذشته باشد. مصطفی آجورلو که بر اساس گمانهزنیها شانس اصلی رسیدن به صندلی مدیریت استقلال بود، حالا مدیرعامل جدید این باشگاه به شمار میرود. مردی که در پاس، استیلآذین و تراکتور هم مدیرعامل بوده است. تجربه کاری آجورلو در پاس، بسیار موفق به نظر میرسید اما در استیل آذین و تراکتور، شرایط برای او اصلا خوب پیش نرفت. نکته مهم در مورد این مدیر، علاقه همیشگیاش به مربیان خارجی بوده است. با این حال او فعلا به حمایت جدی از مجیدی پرداخته و هیچ علاقهای به تغییر روی نیمکت باشگاه از خودش نشان نداده است. محمد مومنی هم چهره آشنایی برای هواداران استقلال به شمار میرود و در لباس این تیم، سابقه رسیدن به آقای گلی فوتبال ایران را هم داشته است. مومنی این چند سال فعالیتی جدی در فوتبال نداشته اما در حوزه مدیریت ورزشی مشغول به کار بوده است. مجتبی عبداللهی یکی دیگر از مدیران جدید استقلال به شمار میرود که در قیاس با چهرههای دیگر، نسبت کمتری با فوتبال دارد. او مدتی در شهرداری تهران حضور داشته و ظاهرا به لحاظ اقتصادی قرار است قدمهایی در استقلال بردارد. مهدی افضلی هم با سابقه کار در وزارت ارشاد، یکی دیگر از چهرههای کادر مدیریتی جدید استقلال خواهد بود. او در این سالها سمتهای مختلفی داشته اما هیچوقت در کنار فوتبال آفتابی نشده است. از جمع مدیران قبلی تیم هم پرویز مظلومی همچنان ابقا شده و در استقلال به کارش ادامه خواهد داد. هنوز برای قضاوت در مورد ترکیب هیات مدیره باشگاه و عملکرد احتمالی آنها زود به نظر میرسد اما شاید تجربه بالای آجورلو بتواند برای تغییر دادن شرایط استقلال به این مدیر کمک کند. برخلاف هیات مدیرههای قبلی باشگاه، این ترکیب حداقل در شروع کار، شکاف و تنش چندانی ندارند. سیاست مدیران جدید استقلال در شروع دوران کاریشان، فعلا حمایت سفت و سخت از سرمربی فعلی تیم بوده است. تا اینجا همه چیز امیدوارکننده به نظر میرسد اما حرفزدن برای حمایت از فرهاد مجیدی به تنهایی کافی نیست. این مدیرها باید در عمل ثابت کنند که میتوانند تیم را در جهت درستی قرار بدهند. سیاست کاری مصطفی آجورلو معمولا به حضور مداوم در رسانهها گره خورده و این نشانه خوبی برای استقلال نیست. البته که شاید آقای مدیر حالا دیگر نسبت به گذشته تغییر کرده باشد و کمتر به جنجالهای رسانهای تمایل نشان بدهد. یکی از مشکلات کلیدی استقلال در چند سال گذشته، وعدههای بزرگ و عملا «نشدنی» مدیران وقت این مجموعه بوده است. مدیرانی که با شعار تبدیل کردن استقلال به باشگاهی مثل رئال و بارسا روی کار میآمدند اما تیم را شبیه یک تیم محلی اداره میکردند. شاید راه نجات آبیها از شرایط فعلی، خیلی هم پیچیده نباشد. همین که مدیران جدید این باشگاه کمتر به سراغ مصاحبه بروند، کمتر حرف بزنند و بیشتر کار کنند، میتواند فرصت خوبی برای خروج این تیم از یک بحران طولانیمدت باشد.
دیدگاه تان را بنویسید