چهل و هشتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در حالی روز گذشته به صورت حضوری برگزار شد که با توجه به ادامه شیوع کرونا، می‌شد این جلسه نیز مانند سایر جلسات به صورت وبینار برگزار شود. در هر حال این مجمع به ریاست سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک و با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، اعضای هیات رییسه و اجرایی کمیته ملی المپیک و دیگر اعضای مجمع برپا شد. زهرا نعمتی نماینده ورزشکاران، مجید کیهانی عضو هیات اجرایی، افشین مولایی رییس فدراسیون همگانی و محمدرضا پوریا رییس فدراسیون بدمینتون افرادی بودند که به صورت وبینار در مجمع حاضر شدند.

بخشی از مجمع به بررسی شاخص‌های توزیع بودجه در سال ۱۴۰۰ اختصاص داشت. گزارش این بخش توسط عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی ارائه شد. طبق گفته وی پنج ضریب مثبت برای تخصیص اعتبارات مدنظر قرار دارد که عبارتند از ضریب مدال‌آوری در المپیک، بازی‌های آسیایی و... ضریب تراکم در مسابقات برون‌مرزی، ضریب نفرات اعزامی، ضریب مدیریت و شرایط خاص مانند میزبانی مسابقات، ضریب ورزش‌های پایه و مدال‌آور. ضرایب منفی هم مثل دوپینگ وجود دارد که ملاک قرار می‌گیرد.

همچنین صالحی‌امیری تاکید کرد که اگر بودجه ۲۰۰ میلیاردی کمیته ملی المپیک به تصویب مجلس برسد بین ۲۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش بودجه در فدراسیون‌ها خواهیم داشت و میانگین رشد ۵۰ درصد خواهد بود. البته برخی روسای فدراسیون‌ها از جمله عزیزی رییس فدراسیون گلف به برابر نبودن بودجه اعتراض داشتند. همچنین حسابرس کمیته ملی المپیک از احیا شدن زمین خیابان اشرفی اصفهانی به متراژ پنج هزار متر خبر داد و اینکه کاربری فرهنگی، مسکونی و ورزشی برای آن گرفته شد. صالحی‌امیری در این باره گفت:«این زمین از سال ۹۰ رها شده بود و شهرداری آن را فضای سبز اعلام و تصاحب کرد. ما با کمک مسئولان آن را برگردانیم و سند تک برگ آن نیز موجود است. قیمت این زمین در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان است و اگر اجازه داده شود، سالی ۵۰ میلیارد سودآوری دارد. »

حضور دو عضو جدید در مجمع دیگر تصمیمی بود که روز گذشته گرفته شد. دو فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان و بیماری‌های خاص در حالی با رای موافق اعضای مجمع عضو مجمع شدند که این دو فدراسیون المپیکی نیستند. در این باره صالحی‌امیری قرار است حضور این دو عضو جدید را به خاطر غیرالمپیکی بودن با کمیته بین‌المللی المپیک در میان بگذارد تا مشکل‌ساز نشود.

موضوع مهم دیگر بحث المپیک بود که در این باره نصرا... سجادی سرپرست کاروان ایران تاکید کرد در تماس‌هایی که با توماس باخ رییس کمیته ملی المپیک و برگزارکنندگان بازی‌های المپیک داشته‌اند، عنوان شده که المپیک توکیو قطعا برگزار می‌شود. او همچنین درباره بحث واکسیناسیون ورزشکاران حاضر در المپیک اعلام کرد که IOC این کار را به دولت‌ها سپرده اما در صورت لزوم با همکاری سازمان ‌بهداشت جهانی این کار انجام می‌شود و در دو نوبت هزینه واکسن را به کمیته‌ها ارسال می‌کند. سجادی تاکید کرد با شرایط کمی حادتر کرونا، المپیک را خواهیم داشت.

اما در بحث المپیک، شاید مهم‌ترین موضوع برای ورزشکاران، پاداش باشد. موضوعی که مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به آن اشاره کرد و گفت:«در گذشته پاداش‌ها بر اساس سکه پرداخت می‌شد یعنی زمانی که قیمت سکه نوسان نداشت اما به خاطر تحریم‌ها و ایجاد نوسان در قیمت سکه، چگونگی پرداخت پاداش‌ها بر اساس تغییر در آیین نامه متفاوت از همیشه شد طوری که امتیازها ملاک است.» معاون رییس جمهور در امور ورزش با بیان اینکه وزارت ورزش در تلاش برای پرداخت پاداش مدال‌آوران سال ٩٨ است، در مورد مدال آوران المپیک گفت:«برای ورزشکارانی که در توکیو صاحب مدال طلا شوند پاداش ویژه‌ای در نظر خواهیم گرفت. البته برای مدال‌آوران نقره و برنز هم پاداش مناسبی در نظر داریم.»