قبل از آن‌که استقلالی‌ها و هواداران تیم‌های دیگر به لغو دیدارهای پرسپولیس در لیگ برتر معترض شوند، قبل از آن‌که عارف غلامی توئیت اعتراضی بزند و برخی پرسپولیس را به «محبوب» بودن در نهادهای تصمیم‌ساز فوتبالی متهم کنند، این خود یحیی گل‌محمدی بود که به لغو احتمالی دیدارهای تیمش انتقاد وارد کرد. او باور داشت که این بازی‌ها به پرسپولیس کمک می‌کنند و لغو آنها، مشکلات قرمزها را بیشتر خواهد کرد. با این وجود شرایط حساس و پیچیده لیگ قهرمانان، اجازه نداد که وضعیت پرسپولیس به صورت کاملا عادی طی شود. این تیم در صورت سفر به قائمشهر برای دیدار با نساجی، یک ریسک بزرگ را می‌پذیرفت. از یک طرف بازی در چمن مصنوعی نگرا‌ن‌کننده به نظر می‌رسید و ممکن بود مصدومیت ستاره‌های پرسپولیس را رقم بزند و از سوی دیگر این احتمال وجود داشت که در جریان سفر به مازندران، کرونا اردوی تیم یحیی را تحت تاثیر قرار بدهد. پرسپولیس پس از دیدار با نساجی، باید روبه‌روی ذوب‌آهن قرار می‌گرفت. تیمی که حدود پنج بازیکنش در روزهای گذشته به کووید19 مبتلا شده‌اند.

مجموع این اتفاقات موجب شد که سرخ‌ها به قرنطینه بروند. بزرگ‌ترین نگرانی آنها قبل از سفر به قطر، روبه‌رو شدن با قوانین سختگیرانه کشور میزبان قبل از برگزاری دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا بوده است. اگر کرونا در اردوی پرسپولیس دیده می‌شد، همه نفرات این تیم باید به قرنطینه اجباری می‌رفتند و عملا احتمال حذف این تیم از لیگ قهرمانان وجود داشت. کرونا در همین فصل، موجب حذف الهلال از لیگ قهرمانان شد و برای تیمی که چند محروم کلیدی قبل از دیدار نهایی آسیا دارد، این موضوع می‌تواند منجر به یک نگرانی بزرگ شود.

لغو بازی‌های پرسپولیس و رفتن این تیم به قرنطینه زودهنگام قبل از دیدار نهایی لیگ قهرمانان، از یک سو می‌تواند به سود این باشگاه باشد. چراکه مهره‌های این تیم دیگر در خطر مصدومیت قرار نمی‌گیرند و احتمال نفوذ کووید 19 به اردوی سرخ‌ها نیز به حداقل می‌رسد. با این حال از یک طرف دیگر، ممکن است این ماجرا به ضرر قرمزها تبدیل شود. یحیی نگران خارج شدن تیمش از فرم مسابقات‌ است. آن هم در شرایطی که پرسپولیس تا همین هفته گذشته تحت فشار دیدارهای فشرده لیگ برتر بوده است. این نکته کلیدی را هم از یاد نبریم که گل‌محمدی هنوز ترکیب نهایی تیمش را نشناخته است. با توجه به غیبت احسان پهلوان و وحید امیری در دیدار فینال و همچنین تداوم محرومیت عیسی آل‌کثیر، سرمربی قرمزها در چند هفته گذشته ترکیب‌های متفاوتی را برای تیمش امتحان کرده است. او بارها ترکیب هجومی پرسپولیس را تغییر داده و نفرات مختلفی را آزمایش کرده و حالا بدون برگزاری مسابقه تا دیدار پایانی، دیگر مجالی برای محک زدن نفرات مختلف ندارد. در حقیقت قرنطینه یک شمشیر دولبه برای پرسپولیس به شمار می‌رود اما با توجه به وضعیت عجیب و خاص برگزاری فینال لیگ قهرمانان، این موضوع اجتناب‌ناپذیر بوده است. حالا تک تک ستاره‌های تیم یحیی وظیفه دارند تا روز برگزاری فینال مراقب سلامتی‌شان باشند. یک اشتباه کوچک در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌تواند به راحتی شانس موفقیت این تیم در فینال آسیا را از بین ببرد.