پسربچه‌های شگفت‌انگیز

سن درخشش در زمین فوتبال، دیگر تغییر کرده و حالا هیچ‌کس برای اوج‌گیری یک ستاره، در انتظار ۲۸ سالگی او نمی‌ماند. حالا پسرها در همان سن و سال کم، ستاره می‌شوند و چشم‌ها را خیره می‌کنند. فصل جدید فوتبال اروپا که به تازگی آغاز شده، ستاره‌های جوان زیادی خواهد داشت. مهره‌هایی که هنوز از ۲۰ سالگی هم عبور نکرده‌‌اند اما در میدان مسابقه، آماده انجام دادن کارهای بزرگ هستند.

آریا رهنورد

 

    آنسو فاتی

در دو مسابقه اول این فصل لالیگا، سه گل به ثمر رسانده است. برای باور اهمیت این اتفاق، کافی است بدانید لئو مسی در این دو بازی روی هم، توانسته فقط یک گل بزند. فاتی در شروع این فصل، کاری کرده که دیگر هیچ‌کس اسم سوارز را به زبان نیاورد. او در فصل گذشته هم یک پدیده استثنایی در بارسا بود و حالا خیلی‌ها باور دارند که این پسر یک روز، به سطح مسی و رونالدو خواهد رسید. جالب است بدانید که او در هر دو بازی این فصل بارسا به لحاظ آماری، بهترین بازیکن زمین مسابقه بود اما این عنوان را به بازیکن دیگری تحویل دادند. چراکه اسپانسر جایزه بهترین بازیکن زمین در لالیگا یک شرکت تولید نوشیدنی‌های الکلی است و با توجه به اینکه آنسو فقط 17 سال دارد، به سن قانونی برای عکس گرفتن با این برند و دریافت جایزه آن نرسیده است! سن و سال کم در زمین فوتبال، به هر حال دردسرهایی نیز خواهد داشت.

وقتی باشگاه بیرمنگام شماره پیراهن این بازیکن 17 ساله را برای همیشه بازنشسته کرد، خیلی‌ها نگاهی سرزنش‌آمیز به این ماجرا داشتند و معتقد بودند که باشگاه، دست به یک حرکت اغراق‌آمیز زده اما مدیران بیرمنگام باور داشتند که جود، زمانی یکی از بهترین‌های دنیا می‌شود

تاکه‌فوسا کوبو

اضافه شدن ستاره جوان ژاپنی به ویارئال، خوش‌بینی زیادی در اطراف این باشگاه به وجود آورده است. کوبو هنوز هم در عضویت باشگاه رئال مادرید قرار دارد و حالا به صورت قرضی برای تیم اونای امری به میدان خواهد رفت. جالب است بدانید که این فوتبالیست درخشان، محصول آکادمی بارسلونا بوده و پس از ماجرای محرومیت باشگاه به دلیل استفاده غیرقانونی از مهره‌های جوان خارجی در آکادمی، تصمیم گرفت به رئال مادرید ملحق شود. کوبو آینده فوتبال آسیاست و به نظر می‌رسد یک روز در ترکیب تیم اصلی رئال نیز دیده خواهد شد.

میسون گرینوود

دلایل زیادی برای ناامید بودن از وضعیت منچستریونایتد وجود دارد اما میسون گرینوود، یک دلیل محکم برای امیدوار ماندن به تیم اوله است. بازیکنی که در کنار رشفورد و مارسیال، توانسته یک مثلث هجومی قدرتمند برای شیاطین سرخ بسازد. گرینوود هنوز بسیار جوان است اما اگر پروسه پیوستن سانچو به یونایتد متوقف شود و دمبله هم به این باشگاه نرود، نقش او در تیم بسیار پررنگ خواهد ماند. خیلی‌ها باور دارند که میسون، می‌تواند رفته رفته فضا را برای ساخته شدن یک دوران جدید در یونایتد فراهم کند.

جود بلینگام

وقتی باشگاه بیرمنگام شماره پیراهن این بازیکن 17 ساله را برای همیشه بازنشسته کرد، خیلی‌ها نگاهی سرزنش‌آمیز به این ماجرا داشتند و معتقد بودند که باشگاه، دست به یک حرکت اغراق‌آمیز زده اما مدیران بیرمنگام باور داشتند که جود، زمانی یکی از بهترین‌های دنیا می‌شود. شروع این ستاره در تیم جدیدش یعنی دورتموند، فراتر از حد انتظار بوده و او همین حالا، به همه نشان داده است که چه قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. جود با این کیفیت، به زودی یکی از نفرات ثابت تیم لوسیون فاوره خواهد شد.

بوکایا ساکا

میکل آرتتا در آرسنال، فرصت خوبی برای بازی به چند مهره جوان داده است. ساکا، یکی از همین نفرات به شمار می‌رود. وینگر 18 ساله توپچی‌ها، یک استعداد هیجان انگیز به شمار می‌رود. بازیکنی که می‌تواند به عنوان دفاع چپ، هافبک چپ و حتی وینگر راست نیز برای آرسنال توپ بزند. ساکا شانس خوبی دارد که در همین فصل، به ترکیب ثابت قرمزها برسد. خیلی‌ها معتقدند که او می‌تواند در آینده، یکی از جذاب‌ترین چهره‌های لیگ برتر انگلیس باشد.

طارق لمپتی

همبازی علی جهانبخش در ترکیب برایتون، فصل گذشته در عضویت باشگاه چلسی قرار داشت. چلسی در زمستان این بازیکن را با یک انتقال دائمی به برایتون فروخت. گراهام پاتر علاقه بسیار زیادی به این مدافع راست ریزنقش دارد و از همین حالا، جای ثابتی برای او در ترکیب در نظر گرفته است. جالب اینکه درخشش لمپتی در رده‌های پایه تیم ملی انگلیس، موجب شده است که باشگاه بایرن مونیخ به دنبال امضای قرارداد با او باشد. پیوستن به قهرمان فصل گذشته اروپا، یک قدم خارق‌العاده در مسیر پیشرفت لمپتی خواهد بود.

فیل فودن

پپ گواردیولا، بارها از لذت کار کردن با این بازیکن گفته است. هافبک باهوشی که می‌تواند جای خالی داوید سیلوا در سیتی را به بهترین شکل ممکن پر کند. فودن یک استعداد خالص است. بازیکنی که البته در اردوی آخر سه شیرها کمی حاشیه ساز شده و برای تبدیل شدن به یک ستاره، باید از این حواشی فاصله بگیرد.

رایان سسنون

کار کردن با مورینیو برای فوتبالیست‌های جوان، یک موهبت خاص به شمار می‌رود. سسنون هم نمی‌خواهد این فرصت را به راحتی از دست بدهد. او در اسپرز فرصت زیادی برای بازی کردن ندارد اما تا امروز هر وقت که به زمین فرستاده شده، وظایفش را به درستی انجام داده است. رایان یک پسر آرام و یک فوتبالیست بااستعداد است. مهره‌ای که اگر با سرعت بیشتری پیشرفت کند، می‌تواند سروصدای مهیبی در فوتبال انگلیس به راه بیندازد.

هوگو گیامون

فروش همزمان نفراتی مثل دنی پارخو، کوکلن، رودریگو و فران تورس، یک تابستان وحشتناک را برای والنسیا رقم زده است. مشکلات مالی شدید، گریبانگیر این باشگاه شده و اوضاع در مستایا، اصلا امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد. استفاده از نفرات جوان، تنها امید آنها برای ادامه مسیر سخت لالیگا خواهد بود. هواداران والنسیا برای این فصل، امید زیادی به گیامون دارند. بازیکنی که به تازگی قراردادش را تا سال 2023 با باشگاه تمدید کرده است. او که در فصل قبل نیز چند بار برای خفاش‌ها به زمین رفت، احتمالا در فصل جدید فرصت بسیار زیادی برای نشان دادن استعدادهایش به دست می‌آورد.

جیو رینا

در روزهایی که فوتبال آمریکا صاحب چند مهره بسیار خوب در فوتبال اروپا شده، جیو رینا همان بازیکنی است که ارلینگ هالند «رویای آمریکایی» صدایش می‌زند. جیو در 17 سالگی راهش را به طرف بوندس‌لیگا هموار کرده و حالا به یک مهره مهم برای زنبورها تبدیل شده است. او یک پاسور ذاتی است که در سخت‌ترین موقعیت‌ها هم همیشه بهترین گزینه‌ها را انتخاب می‌کند. رینا می‌تواند در همین فصل، یکی از بهترین‌های فوتبال آلمان لقب بگیرد.

پائولینیو

با این نام، مهره‌های فراوانی در دنیای فوتبال داشته‌ایم اما این پائولینیو، برای لورکوزن توپ می‌زند. مرد جوان برزیلی از باشگاه واسکودوگاما جذب شده است. او در هفت بازی اول برای لورکوزن با چهار گل و سه پاس گل، نشان داد که چه توانایی‌هایی دارد. او حالا پیراهن شماره هفت باشگاه آلمانی را می‌پوشد و در همین سن و سال کم، کلیدی‌ترین مهره این باشگاه به شمار می‌رود.

سرجینیو دست

مدافع راست باشگاه آژاکس تا همین چند هفته قبل با بایرن مونیخ به توافق شخصی رسیده بود اما به محض توافق با بارسا، مسیرش را عوض کرد و راهی فوتبال اسپانیا شد. او مدافع راست جدید تیم کومان به شمار می‌رود و مرد هلندی آماده است تا از این فوتبالیست آمریکایی به جای سرخی روبرتو در سمت راست خط دفاعی استفاده کند. دست تنها یک فصل در تیم قبلی‌اش توپ زد اما همین زمان کوتاه کافی بود تا دنیای فوتبال، متوجه ظهور یک استعداد جدید شود.

میکل آرتتا در آرسنال، فرصت خوبی برای بازی به چند مهره جوان داده است. ساکا، یکی از همین نفرات به شمار می‌رود. وینگر 18 ساله توپچی‌ها، یک استعداد هیجان انگیز به شمار می‌رود. بازیکنی که می‌تواند به عنوان دفاع چپ، هافبک چپ و حتی وینگر راست نیز برای آرسنال توپ بزند

دیان کولوسوسکی

برکناری ساری با وجود قهرمانی یووه در سری آ، به وضوح نشان می‌دهد که در این باشگاه چه انتظاراتی از یک مربی وجود دارد. حالا پیرلو سکان هدایت یووه را در دست گرفته و در اولین قدم، برای جوان‌تر کردن تیم تلاش کرده است. یکی از مهره‌های مورد علاقه سرمربی فعلی بیانکونری، دیان کولوسوسکی بوده است. بازیکنی که فصل گذشته به صورت قرضی در پارما توپ زد و این فصل با یک قرارداد قطعی، خریداری شد. او در 36 بازی با لباس پارما در فصل گذشته، 10 گل زده و 9 پاس گل داده است. دیان خیلی زود در یووه نیز مورد استفاده قرار گرفته و ثابت کرده که می‌تواند در تیم پیرلو، نقش بسیار مهمی را بر عهده بگیرد. به نظر می‌رسد داشتن این ستاره جوان، اصلی‌ترین دلیل برای موافقت باشگاه با فروش هیگواین بوده است.