میزبانی پترو از نبرد انتقامی

بیست و پنجمین هفته از لیگ برتر بسکتبال پنجشنبه و جمعه هفته جاری با چهار دیدار حساس در ماهشهر، قم و تهران برگزار می‌شود. در این هفته از رقابت‌ها در بندر امام پتروشیمی میزبان شهرداری گرگان که صدر جدول را از دست داده، است. شاگردان کوهیان در پتروشیمی دور رفت را در گرگان با شکست سنگینی به پایان رساندند و باید دید در خانه می‌توانند آن را جبران کنند یا شهرداری همچنان به بردهای خود ادامه می‌دهد. نفت آبادان نیز که با پیروزی روز دوشنبه مقابل پتروشیمی به رده دوم صعود کرده بود، این هفته کار سختی در قم مقابل شیمیدر دارد. همچنین مهرام در تهران مقابل آویژه صنعتی قرار می‌گیرد که در این فصل نتایج خوبی را کسب کرده است. این بازی به دلیل برگزاری دربی روز جمعه برگزار خواهد شد. جدال اکسون و ذوب‌آهن هم در این هفته تماشایی خواهد بود. دو تیم که در رده‌های هفتم و هشتم قرار دارند، برای حضور در پلی‌آف می‌جنگند. دیدار این دو تیم نیز روز جمعه برگزار می‌شود. در دیگر دیدارهای این هفته توفارقان آذرشهر به مصاف شهرداری بندرعباس می‌رود، شورا و شهرداری قزوین با رعد پدافند هوایی دیدار می‌کند و مس کرمان برابر نیروی زمینی به میدان می‌رود.

     

جام فجر بدون جایزه!

پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام فجر وزنه‌برداری با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. در این رقابت‌ها که با حضور 13 کشور برگزار شد، وزنه‌برداران ایران موفق به کسب 16 مدال شدند و با 466 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آوردند. حافظ قشقایی در ۶۱ کیلوگرم به سه مدال طلا رسید، حسین سلطانی در ۸۱ کیلوگرم مدال‌های برنز دوضرب و مجموع را به گردن آویخت، در 96 کیلوگرم کیانوش رستمی تنها به طلای دوضرب رسید و رضا دهدار نقره یک‌ضرب را به گردن انداخت. اما در 109 کیلوگرم علی هاشمی هر سه مدال را به نام خود زد و پشت سر او امیر حقوقی سه مدال نقره این وزن را به دست آورد. علی داوودی نیز در ۱۰۹+ کیلوگرم صاحب سه مدال طلا شد. این در حالی است که با پایان این مسابقات خبری از پرداخت جایزه‌های دلاری نبود. . این رقابت‌ها ۲۰ هزار دلار جایزه دلاری داشت و طبق سیستم امتیازدهی سینکلر، 6 وزنه‌بردار برتر مسابقات جایزه دلاری دریافت می‌کردند اما این نفرات با دست خالی و با وعده چند روز آینده راهی خانه‌های‌شان شدند. فدراسیون وزنه‌برداری حتی جوایز وزنه‌برداران خارجی را هم نداده است! طبق توافق استان گیلان و فدراسیون وزنه‌برداری، پرداخت جوایز دلاری بر عهده فدراسیون بود.

     

ترکیب آسیایی آزادکاران

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا در هند اعلام شد. به این ترتیب در ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک،‌ در ۶۱ کیلوگرم مجید داستان، در ۶۵ کیلوگرم امیرحسین مقصودی، در ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی، در ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی، در ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی، در ۸۶ کیلوگرم احمد بذری، در ۹۲ کیلوگرم محمدجواد ابراهیمی، در ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج و در ۱۲۵ کیلوگرم پرویز هادی نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها خواهند بود. قهرمانی آسیا روزهای ۳ و ۴ اسفند در شهر دهلی نو کشور هند برگزار می‌شود.

     

طلای یعقوبی زیر پرچم امارات!

هشتمین دوره تورنمنت بین‌المللی فجیره هفته گذشته در امارات با حضور تکواندوکاران کشورهای مختلف برگزار شد. ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار ایرانی نیز بعد از چند وقت دوری از میادین در این مسابقات روی شیاپ‌چانگ رفت. یعقوبی در ترکیب تیم پلیس امارات به میدان رفت و توانست در وزن 74- کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کند. نکته عجیب و دور از انتظار اینکه یعقوبی با پرچم امارات در این رقابت‌ها مبارزه کرد و مدال طلا با پرچم میزبان ثبت شد. یعقوبی پیش از این بارها در امارات و در ترکیب تیم‌های مختلف به میدان رفته اما همیشه با نام و پرچم ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کرد.